Starten aan schakelprogramma MSc Delft zonder ingangstoets

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07 08:24
Beste Tweakers,

Zijn er hier Tweakers die vanuit een HBO Bachelor het schakelprogramma van de TU-Delft hebben gevolgd die mij meer kunnen vertellen over de striktheid van het tijdig behalen van de twee ingangstoetsen Engels en Wiskunde T?

Ik heb momenteel mijn HBO bachelor Automotive Engineering (Arnhem) op zak en wil doorgaan met de universitaire master L&R aan Delft. Hiervoor zal ik eerst een schakeljaar moeten volgen vanaf september, waarvoor het ook nodig is de ingangstoetsen Engels en Wiskunde-T te behalen.

Op de site van de TU staat vermeld dat inschrijving pas mogelijk is ná het behalen van deze twee toetsen, waarvoor je tot 1 september de tijd hebt. Nu ben ik er bang voor de wiskunde toets misschien niet tijdig te halen (heb de TU hier al over ingelicht, nog geen reactie) en ik vraag mij of de TU hierin enige coulance biedt.

Zou ik mogen starten en bijvoorbeeld het certificaat wiskunde T ook iets na 1 september mogen overhandigen?

Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Pesu op 27-10-2018 01:45)

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Volgens de website van de TU Delft is het simpel: wil je per 1 september 2018 ingeschreven worden, dan zul je voor die datum moeten voldoen aan de toelatingseisen. Wel lijkt het zo te zijn dat als je examenresultaat van voor 1 september is, maar het papiertje pas op 10 september beschikbaar komt, je alsnog per 1 september kunt worden ingeschreven. Dit geldt overigens alleen voor de maand september. Zodra het oktober is, is het einde verhaal.

In het Studentenstatuut staat dat je een verzoek kunt sturen om later ingeschreven te worden. Reken erop dat hier een jurist naar gaat kijken om te zien of je een goede reden hebt en zonder goede reden, no way Jose.
INSCHRIJVING IN DE LOOP VAN HET STUDIEJAAR
Inschrijving voor een opleiding is in beginsel alleen mogelijk voor een geheel studiejaar, d.w.z. per 1 september. Inschrijving op een later tijdstip kan uitsluitend per 1 februari en is alleen mogelijk op grond van een beargumenteerd verzoek via verlateinschrijvingen@tudelft.nl en met toestemming van de faculteit. Interne doorstroom van bachelor naar master en zijinstroom in de master van een andere Nederlandse universiteit is gedurende het gehele studiejaar toegestaan. Enkele masteropleidingen bieden voor buitenlandse studenten een tweede instroommoment bij aanvang van het tweede semester aan.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat zei de TU toen je het ze vroeg? Die kunnen het zo zeggen. Alle ervaringen hier (zelfs die uit de eerste hand) zijn historisch en zeggen nog steeds niks over wat er nu wel en niet heaccepteerd wordt door de TU.

Dus bel ze ff. Maandag first thing ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 19:08
The Eagle schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:27:
Wat zei de TU toen je het ze vroeg? Die kunnen het zo zeggen. Alle ervaringen hier (zelfs die uit de eerste hand) zijn historisch en zeggen nog steeds niks over wat er nu wel en niet heaccepteerd wordt door de TU.

Dus bel ze ff. Maandag first thing ;)
Even copy/paste uit de TS: " (heb de TU hier al over ingelicht, nog geen reactie) "

:F

TS is op zoek naar ervaringen. Als er 30 man reageert dat men er geen probleem van maakte of er reageert 30 man dat het not done was, weet hij toch een stuk meer dan de reactie af te wachten van de TU.

[ Voor 18% gewijzigd door ybos op 11-08-2018 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat zeg ik: bellen. Het feit "nog geen reactie" betekent in de meeste gevallen dat er gemaild is. Die gasten zijn semi ambtenaren en hebben dus veel vakantie en afwezigheid en lezen mail nauwelijks, zeker als het veel is. Gewoon bellen tot je ze te pakken hebt werkt het beste.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrostNixon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-01 12:22
Ik heb zelf het programma niet gedaan, maar een groot aantal vrienden van mij hebben het gedaan/zijn bezig met de ingangstoetsen. Je moet beide toetsen vóór 1 september gehaald hebben, hier zit geen speling in. Gezien je technisch achtergrond moet wiskunde-T geen enkel probleem zijn toch? je hebt nog 3 weken. Ik ken genoeg hbo'ers die met twee vingers in de neus die toets hebben gehaald. Het enige wat een probleem kan vormen is de IELTS/TOEFL toets, dit kan vrij veel tijd gaan kosten en volgens mij kan je niet op korte termijn een examen afleggen.

[ Voor 26% gewijzigd door FrostNixon op 11-08-2018 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:12

Illusion

(the art of)

Ze zijn vrij streng. Maar als je toevallig VWO gedaan hebt met wiskunde B, dan krijg je ontheffing.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 20:36
In mijn ervaring is de enige manier waarop je het certificaat te laat mag overhandigen is als, zoals FrostNixon zegt, de toetsingsdatum wel voor 1 september lag. Snoeihard dus.

[ Voor 4% gewijzigd door BastiaanCM op 11-08-2018 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 19:58

Satom

Verzamel ervaringen

Ze zijn inderdaad wel strikt met de deadline. Ik heb zelf destijds de toetsen al begin van het jaar (januari) gedaan. Wiskunde T was in mijn geval redelijk makkelijk te plannen (gezien meerdere tentamen locaties in de buurt aanwezig waren). IELTS was een stuk lastiger, hiervoor heb ik mij in november moeten inschrijven, zodat ik in januari plek had. Zoals al aangeven mag je zover ik weet niet op korte termijn een herkansing doen, maar dat weet ik even niet zeker.

[ Voor 64% gewijzigd door Satom op 11-08-2018 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesu
@The Eagle

Ja, bellen is inderdaad het beste. Ik heb ze vrijdag gemaild, maar ga maandag ook zeker een telefoontje plegen!

@FrostNixon

Ah dat is duidelijke taal. Ik heb ook een sterk vermoeden dat het een zeer strikte deadline is. Ik heb inderdaad de stof al een keer behandeld en zou de toets ''makkelijk'' moeten kunnen halen, maar daar waar plannen voor mij een struikelblok is en ik een jaar uit de routine ben geweest (gebackpacked) is het even flink inkomen voor mij. De Engels toets is verder geen probleem.

@Illusion

Helaas geen VWO gedaan.

@BastiaanCM

Ah, zoals jij het zegt is het dus wel mogelijk een toets af te leggen voor 1 september maar het certificaat (duurt uiteraard ook even bij die instanties) mag eventueel daarna worden overhandigd?

@Satom

Ja verstandig, had ik ook moeten doen. Had mij nu een hoop stress bespaard.

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-09 19:44
Nee, ze doen daar heel moeilijk over. Enigste wat wel kan is een week na de deadline de certificaat laten zien. Als je het later doet dan ben je te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook vrij logisch dat die norm strikt is. Een student inschrijven die wellicht niet verder mag is enorm contraproductief.
Daar moet je een duidelijke lijn in hanteren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Volgens de website van de TU Delft is het simpel: wil je per 1 september 2018 ingeschreven worden, dan zul je voor die datum moeten voldoen aan de toelatingseisen. Wel lijkt het zo te zijn dat als je examenresultaat van voor 1 september is, maar het papiertje pas op 10 september beschikbaar komt, je alsnog per 1 september kunt worden ingeschreven. Dit geldt overigens alleen voor de maand september. Zodra het oktober is, is het einde verhaal.

In het Studentenstatuut staat dat je een verzoek kunt sturen om later ingeschreven te worden. Reken erop dat hier een jurist naar gaat kijken om te zien of je een goede reden hebt en zonder goede reden, no way Jose.
INSCHRIJVING IN DE LOOP VAN HET STUDIEJAAR
Inschrijving voor een opleiding is in beginsel alleen mogelijk voor een geheel studiejaar, d.w.z. per 1 september. Inschrijving op een later tijdstip kan uitsluitend per 1 februari en is alleen mogelijk op grond van een beargumenteerd verzoek via verlateinschrijvingen@tudelft.nl en met toestemming van de faculteit. Interne doorstroom van bachelor naar master en zijinstroom in de master van een andere Nederlandse universiteit is gedurende het gehele studiejaar toegestaan. Enkele masteropleidingen bieden voor buitenlandse studenten een tweede instroommoment bij aanvang van het tweede semester aan.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cr4nk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-09-2023
Waarschijnlijk al te laat, maar ik zelf ben september 2016 gestart, toen was het in ieder geval strikt noodzakelijk zowel Engels als Wiskunde ingangstoetsen te behalen. Niet halen betekende simpelweg niet starten. Ze willen dat je kan aantonen dat je VWO Wiskunde B niveau hebt. Weet zeker dat nu nog steeds zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pesu
@cr4nk Ja, is inderdaad zo. Er was geen uitzondering op de regel werd mij verteld door de TU zelf.

Ik ben inmiddels wel aangenomen. Toetsen gehaald en de eerste periode is alweer voorbij.

Bedankt nog allemaal voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cr4nk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-09-2023
@Pesu Fijn om te horen en veel succes met je schakel! Hoop dat je de eerste tentamens gehaald hebt :)
Pagina: 1