Ik heb 2 dropdowns waarbij de 2e afhankelijk is van de geselecteerde optie van de eerste. De eerste dropdown bevat een lijst met "types" en 2e bevat een lijst met talen. Bij het veranderen van het type verandert de lijst met talen die beschikbaar zijn voor het geselecteerde type.
Het datamodel is dus als volgt voor te stellen:
Mijn huidige implementatie ziet er als volgt uit, waarbij ik gebruik maak van een pijl om de ondergeschiktheid van de 2e dropdown aan te tonen, maar hier ben ik niet echt tevreden mee:

De box met de getallen in verhouding op het einde is niet echt relevant voor deze vraag en wordt gebruikt om de som van de aantallen van de number spinners per type/taal aan te duiden.
Hoe kan dit visueel verbeterd worden?
Het datamodel is dus als volgt voor te stellen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| { "typeA": [ "English", "French", "German" ], "typeB": [ "English", "Dutch" ], "TypeC": [ "French", "German" ] } |
Mijn huidige implementatie ziet er als volgt uit, waarbij ik gebruik maak van een pijl om de ondergeschiktheid van de 2e dropdown aan te tonen, maar hier ben ik niet echt tevreden mee:

De box met de getallen in verhouding op het einde is niet echt relevant voor deze vraag en wordt gebruikt om de som van de aantallen van de number spinners per type/taal aan te duiden.
Hoe kan dit visueel verbeterd worden?