FXP pub scanners voor pubjes :(

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Wie (met een statisch ip) heeft er wel eens last van pub scanners?

Eigenlijk moet de vraag zijn denk ik hoevaak?

Ik zelf word ongeveer 8 gescanned p/m en 1 per maand is er wel z'n drol bij die tevreden is met 32kb upload |:( dat hij er nog een pubje van gaat maken ook.

Worden jullie ook gescanned (en hoevaak) of zit ik gewoon in een populiar klase C netwerk?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Geen idee hoe vaak ik gescanned word... Maarre... Als je FTP gewoon goed configged, kan hij toch helemaal geen pub maken?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• HermeS
ftp staat 24/7 aan, anonymous login staat aan, omdat dat vroeger gebruikelijk was (in het begin) dus ik heb het gewoon open staan.

en alle rechten staan aan in de upload dir (behalve del, die had ik vroeger ook aan omdat er tijdens het uploaden soms wel eens iets mis ging, en dan konden ze niet verder, tot dat er z'n gast was die 3gig aan geuploade shit verwijderde!)
en het is ook geen probleem, maar ik vraag me af of er hier meer mensen zijn die het merken?

Verwijderd

dan zet je toch gewoon die anonymous login uit? Of wilde je alleen weten of anderen ook wel eens gescand worden. :?

• HermeS
wou weten of andere gescanned worden en wat hun mening hier over is.

Opzich lijkt het namelijk heel onschulidg. tenminste ik maak er zelf ook gebruik van. Maar aan de andere kant kan het natuurlijk ook voor veel problemen zorgen voor somige systeembeheerders.

stel dat ze een eigenserver hebben en er word p/gig afgerekend. dan kan dat natuurlijk vrij prijzig zijn.

waarom zou ik het uitzetten, ik krijg nu nog gratis schit aangeboden ook, ik hoef niet eens meer tezoeken, er is nu namelijk iemand bezig met allemaal 0-day warez teuploaden. >:)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik zit ook bij een FXP board.

zijn allemaal gasten die pubjes scannen. ff volgooien en kan ik weer downen.

die dat het zo snel gaat met casema maar ja, het is wat....

en opzich wel relaxt. maar als iemand toch heel jou ftp volgooit is toch alleen maar relaxter voor jou. krijg je gewoon shit erbij :) bij 0 day warez staat het er altijd maar ff en refillen ze hem weer. huppa weer een paar divxen enzo :)

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op woensdag 18 juli 2001 17:31 schreef vinkie het volgende:
ik zit ook bij een FXP board.

zijn allemaal gasten die pubjes scannen. ff volgooien en kan ik weer downen.

die dat het zo snel gaat met casema maar ja, het is wat....

en opzich wel relaxt. maar als iemand toch heel jou ftp volgooit is toch alleen maar relaxter voor jou. krijg je gewoon shit erbij :) bij 0 day warez staat het er altijd maar ff en refillen ze hem weer. huppa weer een paar divxen enzo :)
Dat was niet echt de vraag..

Maar ik heb dr eik bijna nooit last van (in chello netwerk)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik word elke minuut bijna gescand ofzo...
In het begin vond ik dat irri, nu zit ik zelf ook een beetje op die boards rond te hannessen dus boeit het me niet.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 22:50

philipnorth

Zeg maar Danny

Op woensdag 18 juli 2001 17:26 schreef HermeS het volgende:
wou weten of andere gescanned worden en wat hun mening hier over is.

Maar aan de andere kant kan het natuurlijk ook voor veel problemen zorgen voor somige systeembeheerders.

stel dat ze een eigenserver hebben en er word p/gig afgerekend. dan kan dat natuurlijk vrij prijzig zijn.
en dat is dus voor hun de reden om of die poort dicht te gooien of anon. xs uit te zetten :)

maarruh, als antwoord op je vraag, heb er weinig last van gelukkig :)

-Xbox Gamertag: Dbongers

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Aan mijn firewall-logs te zien wordt ik meerdere malen per dag gescanned.
De oorzaak is denk ik te vinden in de bekendheid van mijn url/ip-adres.
En tsja.. laat die kids maar spelen hoor
;)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Op woensdag 18 juli 2001 18:15 schreef HGM het volgende:

[..]

Dat was niet echt de vraag..

Maar ik heb dr eik bijna nooit last van (in chello netwerk)
ja dus :?
daarom mag ik nog wel een reactie erop geven....

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zelden last van gehad, FTP staat standaard aan als mijn computer aan staat en afentoe zie ik wel eens dat er iemand heeft proberen in te loggen, maar anonymous staat hier uit dus verder NP.

Ik heb overigens gewoon chello en geen bijzonder makkelijk IP ofzo. Op school wél, maar dat is voor mijn laptopje, en daar draai ik geen FTP op ;)

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik let er niet meer op of ik gescanned wordt. Maar mijn ftp staat wel altijd aan als de com ook aanstaat. En ik heb ook veel anon logins, maar dat is geen probleem :)

Anon kan gewoon alles downloaden bij mij, maar ik heb bij iedere account de download rechten uit de upload folder verwijderd.

En de anon login is netjes gecapped op max 2 users / 4 KB/s tesamen :P

Verwijderd

Ik draai ook 24/7 een FTP en ik word ook heel vaak gescand.....alleen bestaat er een fenomeen als "blackice" wat daar heel goed tegen werkt! ;)

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:06
ik heb nu ook al een tijdje een anonymous ftp draaien, maar niemand scanned mij :( :)

Verwijderd

Laat 'm lekker fillen. Als ie dan klaar is kill je de FTP en kijk je wat je leuk vindt en delete je de rest.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 03:41 schreef HlpDsK het volgende:
Laat 'm lekker fillen. Als ie dan klaar is kill je de FTP en kijk je wat je leuk vindt en delete je de rest.
Klinkt als een beproefde taktiek? >:)

Verwijderd

Na het lezen van dit topic ook voor de gein m'n ftptje eens opengezet, en ja hoor, inmiddels in de incoming dir enige meuk verschenen :)
geinig....

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:06
Op zondag 22 juli 2001 16:11 schreef Operations het volgende:
Na het lezen van dit topic ook voor de gein m'n ftptje eens opengezet, en ja hoor, inmiddels in de incoming dir enige meuk verschenen :)
geinig....
gvd! :) waarom upload niemand iets bij mij!!!!! :(
(damn ip range! ) :)

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Ik word meer als dagelijks gescanned maar heb nog geen ftp open gehad, maar ach ik download zelfs wel wat ik wil hebben dan weer ik iig zeker dat er staks geen duitse films op me hd staan :) :) :)

btw hermes hoe gaat ie? :) toch jammer dat je weg bent bij ons :'(

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

Verwijderd

Stats van de afgelopen 5 maanden:

227 Nimda/CodeRed aanvallen (op een Apache server...)
10 ssh scans (de bekende 'No panic' meldingen)
144 pogingen tot misbruik als relay.
101 pogingen tot het exploiten van GetHostByName (oooouuud)
En 61 FTP pub scans.

Mijn FTP server staat uiteraard geen anonymous toe...

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:45
Ik heb een anonymous FTP server staan, was eigenlijk voor huiswerk alleen te uploaden lees/shrijf/delete/append rechten heb ik natuurlijk nie aanstaan.

Maar opeens keek ik op ff naar DUmeter zaten iemand uit frankrijk een Divx te uploaden was een flim die ik dus nog niet had. Die gast d8 "sow nu kan ik van hem downloaden" en hups acces denied. Ik vind het wel best zo er zijn al aardig wat files opgekomen die ik wel gaaf vind

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb hier ook een FTP-server draaien. Met 10 mbit up/down wil dat best lekker, en ik vind het allemaal prima >:) ;)
Pagina: 1