Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Camera voor meetingroom

Pagina: 1
Acties:

• Prosperr
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 17-10 16:11
Hi,

Ik ben op zoek naar een goede oplossing voor een meeting room waar 10 mensen zitten en naar een tv aan de muur kijken. Ik wil hier graag een camera bovenop de tv plaatsen waarmee via skype dan gebeld kan worden.

Wat is hiervoor de beste optie? Het liefste zoveel mogelijk draadloos want de tv hangt ongeveer 3 meter van de tafel vandaan.

Maar goed, ik hoor graag of hier mensen zijn met een juiste oplossing!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die TV gaat ook als extern scherm gebruikt worden, dus dikke kans dat er al een HDMI kabel hangt om aan te koppelen ook. Bundel die met wat klitteband met een USB verkengkabel en je bent van het draadloze af. Bovendien vaal makkelijker te koppelen voor de gemiddelde technische nitwit.

Kortom: iedere full hd webcam die met skype overweg kan is voldoende. Ik zou eerder kijken naar een webcam die ook een fatsoenlijke mic ingebouwd heeft, want dat wil je bij webcongerencing. Mensen kunnen horen. Het kunnen zien boeit een stuk minder.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• nick_haak
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23:49
Voor m'n werk heb ik regelmatig met dit soort ruimtes te maken, waar videoconferencing vanaf de laptop wordt uitgevoerd.
In principe is, zoals hierboven aangegeven, een standaard webcam een prima oplossing.
De Logitech C920 is een prima voorbeeld hiervan, werkt in mijn ervaring erg goed hiervoor.
Voor de microfoon: je kunt kijken naar ingebouwde microfoons, maar als je met een groter gezelschap aan tafel zit, en de tv staat een paar meter verderop, zal het geluid niet optimaal worden.
Het beste kun je dan kijken naar een microfoon voor op tafel, die je net als de camera op je laptop aansluit.
Dan heb je de mic namelijk veel dichter bij staan.

Maar misschien voldoet een ingebouwde microfoon in de webcam voor jullie helemaal prima hoor, het valt sowieso te proberen!

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 00:21
En zoiets als de Logitech BCC950?

Of de Logitech ConferenceCam Connect?

• nick_haak
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23:49
Is wel mooi, maar in praktijk weet ik niet hoeveel voordeel het biedt voor de situatie hier.
Aangezien er een scherm staat wat met Skype gebruikt wordt, zal iedereen in de regel richting dat scherm kijken, dan wil je daar ook je camera hebben staan lijkt me.

• HKS-Skyline
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18-10 12:50

HKS-Skyline

Vroooom ?

Je kan complete video conferencing kits installeren met een aangekoppeld systeem waar skype op draait, maar als je afhankelijk bent van verschillende laptops omdat er iedere keer een ander persoon zijn laptop aansluit dan ben je beter af met een standaard logitech webcam zoals hierboven al wordt aagegeven. Geen gedoe met drivers en het werkt direct.

• Prosperr
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 17-10 16:11
Ja idd, er zullen meerdere laptops aangesloten worden.
Beste is dus om een kabel te trekken vanaf de tv naar de tafel (HDMI en USB).

Is er geen oplossing voor draadloos verbinden met de webcam en tv? Dus zoiets als apple tv of Chromecast?

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:06
Natuurlijk, maar daar was jij ook al achter nadat je dat in Google hebt getikt ;) .. kwestie van reviews lezen daarna en afweging maken tussen budget en kwaliteit.

"You never come second by putting other people first"

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:14
Bestaat uiteraard. Op mijn werk gebruiken we ClickShare voor videoconferencing. Als je erop googled kom je uit op 120. Voor een plastic bakje om de USB dongles in te leggen. Voor het hele systeem ben je wel een paar duizend Euro verder. Maar goed, blader bijvoorbeeld eens hierdoor: https://www.presentatiest...loos-presenteren/cid=5255
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True