Mijn vraag
Vandaag voor mijn vriendin een kant en klare pc gekocht bij Alternate.
Echter het lukt me niet om een internet connectie te krijgen op deze pc. Ik blijf een geel uitroepteken houden rechtsonder bij de netwerkverbinding.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het is een pc met een Asus Z370-P moederboard met Windows 10 Home editie versie 1803.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de laatste Realtek drivers geinstalleerd.
In een elevated CMD heb ik onderstaande commando's uitgevoerd
netsh winsock reset
netsh int ip reset
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns
Daarna heb ik nog het ISP modem uitgezet, mijn router ook uitgezet en de switch uitgezet. Daarna in de volgorde van uitzetten weer aangezet.
Als ik de kabel uit de Alternate pc haal en in mijn pc prik heb ik direct internet.
Ook met een nieuwe netwerkkabel werkt het niet.
De pc krijgt een normaal IP adres wat binnen de pool van mijn DHCP ligt, ook zie ik op de NIC gewoon de leds knipperen dat er verbinding is.
Ik kom er niet uit, iemand hier die me een duw in de juiste richting kan geven.
Alvast bedankt.
Vandaag voor mijn vriendin een kant en klare pc gekocht bij Alternate.
Echter het lukt me niet om een internet connectie te krijgen op deze pc. Ik blijf een geel uitroepteken houden rechtsonder bij de netwerkverbinding.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het is een pc met een Asus Z370-P moederboard met Windows 10 Home editie versie 1803.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de laatste Realtek drivers geinstalleerd.
In een elevated CMD heb ik onderstaande commando's uitgevoerd
netsh winsock reset
netsh int ip reset
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns
Daarna heb ik nog het ISP modem uitgezet, mijn router ook uitgezet en de switch uitgezet. Daarna in de volgorde van uitzetten weer aangezet.
Als ik de kabel uit de Alternate pc haal en in mijn pc prik heb ik direct internet.
Ook met een nieuwe netwerkkabel werkt het niet.
De pc krijgt een normaal IP adres wat binnen de pool van mijn DHCP ligt, ook zie ik op de NIC gewoon de leds knipperen dat er verbinding is.
Ik kom er niet uit, iemand hier die me een duw in de juiste richting kan geven.
Alvast bedankt.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.