Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe pc ter vervanging oude Game pc ( 7 jaar)

Pagina: 1
Acties:

• marlonhaumersen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-07-2022
Hallo Allemaal,
Ik lees al een poos mee in dit forum, heb alleen zelf nog niks gepost.
Nu ben ik al een poosje zelf aan het nadenken over de bouw van een nieuwe pc dus wilde ik jullie het volgende voorleggen.

Ik zoek een?
Ik zoek eigelijk een vervanging voor mijn PC. is een i7 2600
Wordt voornamelijk gebruikt om spelletjes te spelen en foto's te bewerken.
Het systeem moet zowel stil als snel zijn.

Wat is je budget?
niet echt een vast bedrag. moet wel een behoorlijke tijd vooruit kunnen. Oude pc is een jaar of 6 - 7 oud. nieuwe moet iig ongeveer zo lang mee gaan.
zit nu rond de 4500.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals gezegd wil ik er voornamelijk foto's mee gaan bewerken. Hiervoor Photoshop en Lightroom. Foto;s worden in RAW geschoten. vandaar de grote ( klassieke ) HDD's.
Verder Spelletjes. Voornamelijk Strategie ( civ VI ) sims, en BF.
Wil deze graag in 4k kunnen draaien.

Wat heb je zelf al gevonden?
Vanuit mijn oude pc wil ik een LG Blue Ray brander meenemen. en toetsenbord en muis.
Verder een lijst bijgevoegd. ik wil de pc ook gaan waterkoelen. Hiervoor is onder de lijst een apart lijstje met onderdelen bijgevoegd welke niet in de pricewatch staan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel. Heb nog nooit een AMD computer gebouwd en wil hier ook niet aan gaan beginnen. Ik weet het, intel is duurder, maar om de een of andere reden hik ik hier toch tegenaan.
In de lijst staan zowel hard als soft tube. Dit omdat het een systeem wordt met PETG tubes, maar de aftap lijn en bijvul lijn wordt van soft tube.

Ga je overklokken?
Ja. ik wil voor een veilige, stille en koele overklock gaan.

Welke vragen heb je hier nog over?
ik twijfel een beetje tussen 8700k en 7820x.
tevens twijfel ik of ik nu moet gaan kopen, nu de prijzen al een best eind omlaag gekomen zijn of nog even moet wachten.
is het beter om een poseidon grafische kaart te nemen en de moeite van het demonteren van de koeler te besparen of een Asus ROG strix GTX 1080Ti O11G met EKWB koelblock erop.

Wat verwacht je van ons?
Suggesties en feedback over of het onderstaande een goede keuze is of dat er andere mogelijkheden zijn.

huidig lijstje

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 355,-€ 355,-
1Asus ROG Strix Z370-F GAMING€ 205,-€ 205,-
1Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti Platinum Edition 11G€ 1.046,65€ 1.046,65
1Seagate SkyHawk Surveillance, 8TB€ 223,68€ 223,68
1WD Blue WD60EZRZ, 6TB€ 171,51€ 171,51
1Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Zwart€ 150,50€ 150,50
1LG 27UD58 Zwart€ 289,-€ 289,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD€ 49,95€ 49,95
1Phanteks Halos RGB fan frame 140mm€ 11,93€ 11,93
1EK Water Blocks EK-FB ASUS Z270I Strix RGB Monoblock - Nickel€ 125,50€ 125,50
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 304,99€ 304,99
1Corsair RM850x (2018)€ 124,-€ 124,-
1Samsung 970 Evo 500GB€ 162,99€ 162,99
1Raidsonic Icy Box IB-867€ 35,05€ 35,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.255,75

EK-WB Vardar EVO 140S 140mm PWM fan
Alphacool NeXxoS ST45 Full Copper 420mm radiator
EK-XRES 140 Revo D5 RGB PWM (incl. sl. pump)
Alphacool Eiszapfen temperature sensor Plug G1/4 - Chrome
Alphacool HF 19/13 compression fitting G1/4 - chrome sixpack - Straight
T-piece inner thread G1/4 - compact – knurled - MSV
Alphacool 2-way ball valve G1/4 - Chrome
Alphacool HF screw-in seal plug G1/4 - Chrome
Alphacool tubing AlphaTube HF 13/10 (3/8"ID) - UV green
Thermaltake V-Tubler PETG Tube 5/8 ( 16mm / 12mm ) 1000mm 4 pack
Alphacool Eiszapfen 16mm HardTube compression fitting G1/4 for plexi- brass tubes (rigid or hard tubes) - knurled - chrome
Thermaltake Pacific RGB G1/4 PETG tube 16mm OD 12mm ID (6pack Fittings ) CL-W133-CU00BL-A
Aquatuning AT-Protect Clear can 5000ml
Thermaltake Riing RGB Controller Cable

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Wat je ook kan doen is een all-in-one custom watercooling kit van EK nemen: https://www.ekfluidgaming.com/ek-kit-a360g die zowel de GPU als CPU koelt. Werkt verrassend goed volgens de reviews en scheelt een hoop geld. Komt wel alleen met goedkope soft tubes maar je kan dat natuurlijk ook vervangen met je eigen luxere soft tubes.

[ Voor 3% gewijzigd door Tim2010 op 11-08-2018 14:16 ]

Verwijderd

Ik zou voor Bitspower fittingen en tubing gaan, veel degelijker en klemmen ook beter dan EK of Alphacool.
Tevens scheelt een 100Hz enorm tov 60Hz ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2018 14:34 ]

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:33
Ik zou sowieso de voeding vervangen voor deze: pricewatch: Corsair RM750x (2018)

Met 750w heb je ook ruim voldoende en heb je net als de 850w versie 2 losse PCIe kabels voor de grafische kaart.
De 850w versie voegt niks toe in jouw geval en het scheelt je toch weer 20 euro.

De i7 8700K is wel zo'n beetje de beste gaming processor die er is, voor foto bewerking ook erg snel.
Mocht je nog een aantal maanden kunnen wachten is dat ook geen slecht idee, Intel komt dit jaar nog met nieuwe processoren als het goed is voor zowel het mainstream als HEDT platform.
Daarnaast komt Nvidia ook met nieuwe grafische kaarten en zouden de geheugenprijzen ook wel verder kunnen dalen.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou sowieso games op een SSD zetten, dus die 1TB. ROG is vask duur en niet gelijk beter

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• marlonhaumersen
Alvast hartelijk dank voor de snelle reacties.

ik heb over een watercooling kit gedacht, alleen is een nadeel hiervan dat ik graag een 420 radiator wil plaatsen. dus 140mm fans. dit is niet in kit verkrijgbaar meen ik. Ook is er geen met een moederbord monoblock verkrijgbaar en zijn ze allemaal van aluminium. levert in combinatie met koperen fittings problemen op. of ik moet allemaal alu fittings nemen. komen dan nog wel de PETG buis bij.

Bitspower tubings & fittings. noted. heb ze in mijn lijst aangepast.

heeft iemand trouwens ervaring met de 16mm LED fittingen van Thermaltake ?
wat betreft 100 hz scherm ... is wel HEEL erg duur he. 100 hz 4k scherm ... heb een beetje gekeken net en is er uberhaupt 1 onder de 3000 euro ? ;-) wordt me toch een beetje te gek.

750w voeding. klopt. alleen vind ik 20 euro prijsverschil niet zo veel. voor de peace of mind die het me dan geeft. ben nog old school. ik belast mijn voeding liever voor maximaal 75 %. en ik wil een beetje ruimte houden om er in de toekomst een andere kaart of eventueel 2 GPU's in te zetten.

zat er inderdaad aan te denken nog een poosje te wachten, maar op het moment dat de nieuwe generatie van Nvidia en van Intel uit komt is ie nog niet gelijk leverbaar en waarschijnlijk schreeuwend duur. Wil wel dit jaar nog gaan bouwen. ook in verband met belasting teruggaaf.

ik dacht er al aan om mijn games op SSD te zetten, maar ik vind een SSD van boven de 1TB nog veel te duur in verhouding tot een redelijk snelle HDD.

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
Er zijn geruchten dat de GTX 1160 al ongeveer evengoed is als een GTX 1080. Dan zou een GTX 1170 denk al weer beter zijn als een GTX 1080TI. Persoonlijk zal ik niet zo snel voor een SLI setup gaan.

Als het goed is zijn de nieuwe videokaarten er over 2 weken, dan kan je voor de 1180 gaan. Maar 14TB voor foto's editten dat zijn wel veel fotos. Is het voor professioneel gebruik?

https://www.techradar.com/news/nvidia-geforce-gtx-1180

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:51
Mijn inziens echt overdreve dure pc.

SLI en Crossfire is allang uit de gratie en het ziet er echt niet naar uit dat dat terugkomt. Dan rekening houden bij het kopen van een voeding om in de toekomst wellicht 2 GPU's in je pc te zetten is zonde.

Honderden euro's uitgeven aan een custom waterkoelingsset. Voor wat? 200 Mhz extra performance, op de bijna 5 GHz? Dat is 2-4% performance voor honderden euro's. Ga voor een goede aiw van €100-120.

Pci-e ssd geeft geen enkele meerwaarde tenzij je video bewerkt of veel VM's draait.

32 GB geheugen? We zijn net voorbij het punt dat 8 altijd genoeg was in te gamen, dus 16 is zat voor de komende x jaar. Ook voor foto's is het zat.

PC moet ook ongeveer 6-7 jaar meegaan? Dan heb je dus de laatste 3 jaar op relatief erg trage hardware gedraaid of heb je ondertussen nog wat vervangen?

Je kunt leuk voor de toekomst kopen hoor, maar dat is echt weggooien van je geld. Over 3 jaar heb je de huidige performance als instapper.

[ Voor 5% gewijzigd door White Feather op 12-08-2018 12:20 ]

• marlonhaumersen
Ja, zit er ook aan te denken om te wachten op 1160 of 1170. Alleen voordat daar custom waterblocks voor zijn zijn we ook weer een half jaartje verder. Nee, is niet voor professioneel gebruik. Heb nu 2 WD red 6TB schijven in mijn pc zitten. beginnen aardig vol te raken. en wil ze in Raid laten draaien. dus dat is dan ipv 14TB 7 TB.

SLI zit ik ook niet aan te denken. levert te weinig winst op.
voor wat betreft voeding. Volgens power calculator verbruikt deze setup ongeveer 698W met overclock. dan vind ik persoonlijk een 750W voeding wat onderbemeten.

Pci-e ssd. scheelt niet veel met ide SSD en is alleen voor windows en programmas die ik veel gebruik. En scheelt weer een ide aansluiting. Wil namelijk mijn WD red schijven wel meenemen.

custom loop. ja, klopt. is veel duurder dan een all in one. maar ziet er ook veel beter uit. komt bij dat een all in one aluminium coolers en lelijke soft tubes of zelfs braided tubes heeft. en niet of nauwelijks uit te breiden is. Andere reden dat ik graag een custom loop wil bouwen is omdat mijn huidige pc ( CPU en GPU ) nogal warm wordt. tijdens een niet al te veeleisend spel of lightroom batch bewerking loopen beide op tot 70 - 80 graden. dat wil ik graag rond de 40 - 50 graden onder last houden. en het moet er goed uit zien. komt bij dat ik nog geen AIO van 420 mm in koper gezien heb MET een monoblock. en GPU in de loop.

32GB. ja. aangezien lightroom in mijn huidige pc al regelmatig 14 van de 16 GB die daar in zit gebruikt.

Ja. klopt. enige wat ik in deze pc nog bij geprikt heb is 8gb geheugen en 2 HDD's.
Dat deze specs er over 3 jaar als instapper zijn ben ik me van bewust. aleen kan en wil ik niet leke 3 jaar een nieuwe pc kopen of uitbreiden. Uitbreiden doe ik bijna niet, behalve nieuw geheugen / andere HDD / SSD.
Pagina: 1