Stealth 3 S540 (32MB PCI)

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
Ik heb net een nieuwe video kaart gekocht...de Stealth 3 S540 (32MB PCI)
Nu heb ik de oude kaart eruit gehaald en de niuwe erin gezet en de benodigde software geinstaleerd. maar als ik nu een spel zoals GTA2 en NOX wil spelen (waar 3d-kaarten voor nodig zijn) wil de computer deze spellen niet opstarten en geeft hij de foutmelding
'no suitable graphix card found' Wat moet ik doen??? Ik ben bang dat ik een vreselijke miskoop heb gemaakt!!

(Ik ben een newbie)

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:32

4POX

Everybody is wired

Je had beter geen savage4 chip kunnen halen... IS een echte vastloper... Zie maar eens de forum op www.s3p.co.uk

AKA Rinkel weblog

• blinkymichiel
Mijn comp loopt nooit vast met deze videokaart...

teminste...eerst wel, maar toen heb ik wat instellingen lopen veranderen en nu loopt hij dus niet meer vast.

Maar om op mijn al eerder gestelde vraag terug te komen; wat moet ik doen? m'n computer helemaal wissen en alles opnieuw instaleren, of gewoon een andere driver downloaden?

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid:
- kan je wel gewoon 800x600x32 en zo voor je desktop instellen ? zo ja: driver is ge-installeerd
- al Directx diagnose gedaan ? DXDiag kent diverse testjes, Direct3D moet ie kunnen
- doen andere 3D spellen het wel ?
- tenslotte: stonden die games voor een andere kaart ingesteld ? (berucht is de Voodoo)

Als het probleem alleen bij die spellen optreedt, dan zou een nieuwere driver kunnen helpen. Er zijn er zojuist weer een zooi gelanceerd. Een verse installatie van W9x doet soms ook wonderen. Je moet waarschijnlijk dan ook DirectX6 of 7 opnieuw installeren.

Verwijderd

Ik heb ook een Stealth III S540 32MB PCI, werkt rete goed!!! Haal 40FPS in UT in 1024x768x16 en alles high detail! TIP: format c:
Succes er mee :)!

• blinkymichiel
Nog even voor de duidelijkheid; Ik kan geen enkel 3D spel spelen...

en zijn er geen andere oplossingen dan windows opnieuw instaleren en/of mijn c schijf formateren??

• elemans
  • Laatst online: 30-08 18:14
Als je hem terug kunt brengen, doe dat dan. Ruil hem in voor een TNT2 of Voodoo3. Ik heb zelf ook een kort moment zo'n Stealth gehad, slechtse videokaart die ik ooit gehad heb.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:24
Eehh,, Dave Lemmens,, met een voodoo 3000 haal je in UT, in 1024x768x16 en alles high detail! makkelijk 80 Fp/s en als je tegen een muur aanstaat haal je wel 107 FP/s

Verwijderd

de UT engine is perfect voor Glide gebruikers , andere rendeer platformen komen minder tot hun recht. De V3 is snel maar heeft toch zeker z'n nadelen. Geen 32-bit beeldweergave is een voorbeeld.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:24
je hebt gelijk, maar ik weet niet wat ik "mis" dus mis ik ook niets.. UT ziet er gewoon erg goed uit..!! (in 16 bits kleuren) heb het nog nooit gezien met 32 bits kleuren.. het zal me benieuwen of het nou echt z'n verschil maakt.. anyways m'n volgende kaartje kan het zeker weten wel..!! :) :) V 5500..!!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:19
Die s540 kan Metal en dat werkt ook heel lekker in UT!

diskeltische lurker

Pagina: 1