Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulianSL
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 18:47
Dag allen,

Na een Windows update heb ik helaas een aantal problemen en weet zelf niet van hoe en wat.

Laptop model:
Acer Aspire V5-573G

Problemen:
  1. Plugged in, not charging.
  2. No battery detected.
  3. Laptop automatisch afgesloten na een aantal seconden.
  4. Laptop werkt uberhaupt niet zonder dat het aangesloten is aan een adapter.
Vragen:
  1. Weet iemand toevallig een manier om dit probleem te verhelpen?
  2. Is er een manier om achter te komen of mijn accu of adapter het probleem is?
Zelf geprobeerd:
  • Na Googlen zijn er veel suggesties over het uninstallen van een adapter:
    Device Manager -> batteries -> uninstall Microsoft ACPI Compliant Control Method Battery
Extra:
Ik heb even voor de duidelijkheid een opnamen gemaakt zodat het wat duidelijker is.
YouTube: Acer battery/adapter issues (laptop shutdown)

Hopelijk zijn er mensen die hiervan iets weten en mij ermee kunnen helpen.
Als er te weinig informatie is laat het me weten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-07 20:00
Adapter kun je vrij simpel doormeten met een multimeter.

Zelf ook dit probleem gehad met een Acer laptop. Dat bleek helaas een gebroken moederbord te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulianSL
Bedankt voor je reactie.

Zelf heb ik helaas de tools niet om de adapter te testen.

Maar ik heb wel de battery logs. Volgensmij is dus iets van mijn hardware kapot.

Logs:
Afbeeldingslocatie: https://i.epvpimg.com/XRZGcab.png
Afbeeldingslocatie: https://i.epvpimg.com/bAlFaab.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Kun je niet eerst die Windows update ongedaan maken en kijken hoe je laptop dan reageert?
Wat betreft je adapter: Hij werkt verder goed op je adapter dus daar verwacht ik niet het probleem.
Wat betreft je accu zie ik staan bij "battery usage": "battery drains over the last 3 days". Hieruit zou je af kunnen leiden dat hij nu wel leeg zal zijn.
Bij "recent usage" zie ik echter vaak staan: "suspended". Dat betekent waarschijnlijk dat hij de accu niet (meer) ziet. Bij "Installed batteries" lijkt hij de accu echter wel te zien. Alleen de cycle count geeft hij niet weer.
Wat ik vreemd vind is dat hij de capaciteit in mWh weergeeft. Dat moet volgens de spec Wh zijn maar dat zal wel een bugje in de software zijn.
Lastig probleem want de accu zal wel ingebouwd zitten dus die verwissel je niet even met die van een kennis.
Jij veronderstelt dat er iets in je hardware defect is, zelf zou ik eerder de software verdenken.Het is immers ook fout gegaan sinds die Windows update. Maar het is maar een gok van mij.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulianSL
Bedankt voor je reactie,

Inmiddels heb ik een nieuwe laptop maar ik zal nog proberen om een oudere versie van Windows erop te zetten. Het is inderdaad raar dat na een update de laptop uitvalt wat ik voorheen niet had.

De reden waarom ik dacht dat de hardware het probleem was is aangezien het werd aangegeven in een Youtube video dat als er geen getallen meer staan het een hardware probleem zou zijn.