Hallo allemaal,
De laatste tijd had ik wat problemen dat mijn games vastliepen en met een 3d foutmelding afsloten.
Ik ben overal aan het zoeken geweest wat het kon zijn, pc opnieuw geïnstalleerd oudere drivers etc etc.
Toen kwam ik via MSI Afterburner er achter dat mijn temperatuur van de videokaart ruim boven de 90 graden uit komt, en als deze de 94/95 graden aan tikt dan gebeurde dit de hele tijd.
Nu heb ik de PC configuratie al wel 2 jaar +- en ben ik hier recent (+- 2 maanden+ pas last van gaan krijgen.
Configuratie die ik heb:
Momenteel moet ik alle games op Low zetten zodat hij niet warmer wordt dan 85 graden
Wat nog wel een belangrijk misschien is om te vertellen, de pc staat in de woonkamer dus ik geef liever wat meer geld uit voor minder geluid makende componenten. En ik heb geen ervaring met waterkoeling.
Groet,
Hippe2k
De laatste tijd had ik wat problemen dat mijn games vastliepen en met een 3d foutmelding afsloten.
Ik ben overal aan het zoeken geweest wat het kon zijn, pc opnieuw geïnstalleerd oudere drivers etc etc.
Toen kwam ik via MSI Afterburner er achter dat mijn temperatuur van de videokaart ruim boven de 90 graden uit komt, en als deze de 94/95 graden aan tikt dan gebeurde dit de hele tijd.
Nu heb ik de PC configuratie al wel 2 jaar +- en ben ik hier recent (+- 2 maanden+ pas last van gaan krijgen.
Configuratie die ik heb:
- Kast: fractal design define s
- Voeding: be quiet! Straight Power 10 CM 700W (deze is net 2 weken niet dacht dat het misschien aan de voeding lag).
- Videokaart: MSI R9 390X gaming 8GB
- Moederbord: Asus Maximus VIII Ranger
- Processor: Intel I7 6700K
- CPU heeft nog een grote koeler erop weet niet meer welke ik had gehaald toen Mugen 4 ofzo.
- Kamer waar hij staat heeft airco dus de 30++ temperaturen hebben geen invloed gehad.
- Kast is stofvrij wordt elke 6 maanden met luchtbus en stofzuiger schoongemaakt.
- Niets is overgeclockt alles draait op fabriek instellingen.
- Ik heb nog geen ventilatoren vervangen of toegevoegd. (wat standaard bij de kast zit is wat erin zit.
Momenteel moet ik alle games op Low zetten zodat hij niet warmer wordt dan 85 graden
Wat nog wel een belangrijk misschien is om te vertellen, de pc staat in de woonkamer dus ik geef liever wat meer geld uit voor minder geluid makende componenten. En ik heb geen ervaring met waterkoeling.
Groet,
Hippe2k