goede (>42") monitor die native 24p en 25p op 1920x1080 kan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• doskabouter
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:31
Ik ben al een tijd op zoek naar een vervanging voor mijn tv. (eerst omdat ik het zonde vond van het tv-deel wat alleen maar onnodig stroom vreet en warmte genereert, en nu omdat ie er mee opgehouden is)

Die doet eigenlijk alleen dienst als monitor omdat alle films en tv via de pc gespeeld worden.

Nu is het zo dat mn tv (42pes00001) op 1920x1080 24, 25, 30, 50 en 60 Hz ondersteund, en dat is nodig ook, want ik heb veel verschillende framerates in mn films, en ook wat ik online live stream varieert nog al.

De pricewatch laat me helaas niet filteren op de ondersteunde resoluties, en de specs van de fabrikanten zijn ook niet altijd makkelijk te vinden of zowiezo duidelijk.

De maat moet toch ongeveer 42" tot 55" zijn, prijs max 2000 euro, zonder usb/wifi/whatever poespas.
Nu kan ik inderdaad wel een voor een die specs gaan naspeuren, maar ik begin onderhand te twijfelen of deze combinatie zowiezo wel bestaat...

Iemand die hier zn lichtje eens over kan laten schijnen?

[ Voor 92% gewijzigd door doskabouter op 11-08-2018 00:57 . Reden: te vroeg op enter gedrukt... ]

Het grote voordeel van windows is dat je meer dos-boxen kan openen

Alle reacties

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:49
Een Eizo ColorEdge ondersteund dat iig native. Wel erg matige post verder...

• doskabouter
Dank voor je snelle reactie, en excuses voor de slechte post. Ik drukte op enter toen ik halverwege de titel was...
Maar goed, die Eizo's komen qua maat niet echt in de buurt van wat ik zoek...

Edit: Er is wel 1 Eizo van 46" maar die is toch wat prijzig en de native ondersteunde resoluties kan ik ook niet echt vinden....

[ Voor 25% gewijzigd door doskabouter op 11-08-2018 01:07 ]

• doskabouter
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom er zo'n verschil zit in de ondersteunde frequenties tussen monitoren en tv's.

De eerste de beste random tv van 42" en een paar 100 euro ondersteund netjes alle 24,30, 50 en 60Hz, terwijl je als je de tv functionaliteit (tuners, facebook, youtube en andere smart prul) niet nodig hebt en daardoor op zoek bent naar een gewone monitor je ze nagenoeg niet kan vinden of meteen de hoofdprijs betaald.

Zou dit nu alleen een kwestie zijn van verkoopaantallen, of zou er nog meer achter zitten?

• doskabouter
Ik heb intussen toch maar een tv gekocht...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist?

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1