[Profiel] Gallery UX verwarring

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Op dit moment veroorzaakt de algemene gallery pagina nogal wat verwarring voor mij. De manier waar op ik er op kom is via meer>profielen. Ik verwacht dat de eerste zoekbalk die ik tegen kom de zoekfunctie voor profielen is, maar het is voor de website.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/60v7qS1.jpg

Mobile is het al iets beter omdat de zoekbalk voor profielen dan eerder/beter in beeld is.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/bAG8xht.jpg

Maar in beide gevallen zou ik verwachten dat de eerste zoekbalk die ik zie, van boven af gezien, de zoekbalk voor profielen is. Op Nieuws, Reviews, Pricewatch, V&A en Forum is de zoekbalk al gespecificeerd voor de pagina waar je op bent, maar bij profielen niet. Die linkt naar de site in het algemeen. Stel ik zoek op de Frozen, dan verwacht ik de link naar de users met Frozen, maar in plaats daarvan word er site-breed gezocht naar frozen.

Daarom zou ik graag de zoekfunctionaliteit van die zoekbalk linken naar de zoekfunctie binnen profielen en niet voor de site algemeen

Klein dingetje, maar wel iets wat de UX over de verschillende pagina's gelijk trekt en de verwachting die geschept word met de andere pagina's waar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:44

Fiber

Beaches are for storming.

En dan kan die gekke tweede zoekbalk gelijk weg... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En de inconsistentie qua zoekknop is dan ook gelijk weg. Win win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dit is inderdaad erg verwarrend. Ik maak zelf ook vaak de fout dat ik het verkeerde zoekveld naar een gebruikersnaam zoek. Er is een technische reden voor, namelijk dat het zoekveld onder de navigatiebalk zoekt in entiteiten die zijn opgenomen in onze Java-gebaseerde in-memory objectdatabase (de 'engine'). Userdata is voor zover ik weet nooit opgenomen in die engine en daardoor ook niet vindbaar via de zoekmachine.

Dat aparte zoekveld op het profiel doet geloof ik nog steeds een oldskool query op de MySQL database.

Voor verbeteringen als deze geldt helaas dat ze niet snel prio zullen krijgen boven andere verbeteringen en projecten die meer impact hebben op de gebruiker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47

crisp

Devver

Pixelated

@Femme het is geen technisch vereiste dat het zoekveld in de engine moet zoeken; daar kunnen we gewoon uitzonderingen op maken (zijn er ook al vziw). Fancy quick-results in een popup hebben we ook niet overal. Het is niet heel triviaal om voor /gallery een aparte 'searcher' te definieren (vanwege de oude code waar het naar moet verwijzen), maar ook niet heel ingewikkeld.

Misschien wel iets voor een community-pick?

[ Voor 13% gewijzigd door crisp op 15-08-2018 11:03 ]

Intentionally left blank