Ik heb obv een recente BBG een basisgamesysteem samengesteld. Ik wil deze in principe wel zo bestellen, maar heb wat vraagjes voordat ik op de bestelknop wil drukken. Zie hier de lijst:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, niet al te veel shooters etc, vooral adventure/rpg/sim games etc. Oja, en Overwatch
Wat mag het systeem gaan kosten?
~750 EU. Mag iets naar boven of beneden afwijken als er een goede reden voor is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb al een beeldscherm en muis, de rest wel nodig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niet zoveel interessants, maar de GTX 1060 lijkt me qua prijs/kwaliteit een verstandige keuze. Niet van plan om op korte termijn te upgraden, en het totale systeem moet rond de 750 blijven. Dit was daarom een van mijn eerste keuzes waar ik de rest van het systeem enigszins op heb aangepast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet zoveel eisen rond grootte, maar beetje stil is wel prettig.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Vooral feedback/tips over huidige config. Specifieke vragen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 153,50 | € 153,50 |
| 1 | Asus Prime B350M-A | € 70,49 | € 70,49 |
| 1 | Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 3G | € 231,99 | € 231,99 |
| 1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 35,09 | € 35,09 |
| 1 | Logitech Z130 | € 23,48 | € 23,48 |
| 1 | Sharkoon Skiller Pro (Qwerty US) | € 21,99 | € 21,99 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB | € 75,36 | € 75,36 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 84,95 | € 84,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 741,80 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, niet al te veel shooters etc, vooral adventure/rpg/sim games etc. Oja, en Overwatch
Wat mag het systeem gaan kosten?
~750 EU. Mag iets naar boven of beneden afwijken als er een goede reden voor is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb al een beeldscherm en muis, de rest wel nodig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niet zoveel interessants, maar de GTX 1060 lijkt me qua prijs/kwaliteit een verstandige keuze. Niet van plan om op korte termijn te upgraden, en het totale systeem moet rond de 750 blijven. Dit was daarom een van mijn eerste keuzes waar ik de rest van het systeem enigszins op heb aangepast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet zoveel eisen rond grootte, maar beetje stil is wel prettig.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Vooral feedback/tips over huidige config. Specifieke vragen:
- Over de case heb ik wat wisselende reviews gelezen qua kabelmanagement. Is dat echt relevant in deze setup? Suggesties voor alternatieven die er ook gewoon simpel/strak uitzien zijn welkom.
- Is 8GB RAM in principe genoeg om vanuit te gaan en later naar 16GB te upgraden? Is sneller geheugen nog het overwegen waard?
- Is een nog snellere SSD de moeite waard of niet in deze setup?
- Heb weinig verstand van voor/nadelen van moederborden. Feedback op huidige keuze dus welkom!
- Overige dingen die ik over het hoofd heb gezien
[ Voor 0% gewijzigd door keesface op 10-08-2018 21:55 . Reden: typo's ]