Google contacten volledig naar iCloud overzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-04 15:06
Mijn vraag

Ik wil af van Google Contacts waarmee mijn iPhone contacten momenteel worden gesynchroniseerd. Het overzetten van GC naar iCloud lijkt heel eenvouig en er zijn dan ook duizenden websites die je uitleggen dat je in GC een vcf moet exporteren, die je vervolgens in iCloud weer kunt importeren.

MAAR: Als ik dat doe ben ik alle foto's bij de contacten kwijt en bovendien zijn de verjaardagen in iCloud opeens in een vreemd formaat (dit laatste heb ik nog niet geprobeerd te fixen, de foto's waren al een dealbreaker). Bovendien kan een deel niet geïmporteerd worden om mij onduidelijke redenen.

Is er een andere mogelijkheid om mijn contacten naar iCloud over te zetten? Een waarbij de contacten zoals ik die op mijn iPhone zie ook echt volledig in iCloud krijg?

Relevante software en hardware die ik gebruik

iPhone SE, laatste iOS

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Methode via .vcf
s- Contacts backup via Software genaamd 'MobiMover' (maar die ziet alleen de contacten in de categorie 'iCloud')
- Google Contacs account loskoppelen om de contacten lokaal te maken, maar dat werkt niet. Bij loskoppelen verdwijnen de contacten.

Beste antwoord (via Phobophile op 18-08-2018 21:25)

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Het aanpassen van het datumformaat is zo gedaan met bijvoorbeeld notepad++. Bij export vanuit Google wordt de datum opgeslagen als yyyymmdd. Maak er yyyy-mm-dd van en iCloud zal het vertalen zoals wij het uitspreken, bv "1 januari 2000".

Dat gaat als volgt:
1. Open het vcf bestand in Notepad++
2. Ga naar Search-> Replace of druk Ctrl-H
3. Vul bij Find what: het volgende in: (BDAY:)([0-9]{4})([0-9]{2})([0-9]{2})
4. Vul bij Replac with: het volgende in: \1\2-\3-\4
5. Druk in Search Options op Regular Expressions.
6. Klik op Replace All.

Als je het vcf bestand opslaat en importeert zal het met de geboortedata wel goed komen.

Foto's toevoegen is mij ook niet gelukt. In het vcf bestand zijn wel URLs naar foto's te vinden, maar die werken sowieso niet los en dus ook niet vanuit iCloud.

Edit: Op icloud.com is de foto niet te zien, maar op mijn iPhone zie ik de foto wel!

[ Voor 5% gewijzigd door thefal op 17-08-2018 13:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-06 19:35
iCloud contacten aanzetten, en dan van google uitzetten werkt niet?

edit: iCloud contacten uitzetten, al je contacten syncen van google. Google account verwijderen, dan krijg je een keuze om je lokale bestanden te behouden, iCloud contacten aanzetten.

[ Voor 58% gewijzigd door Wouter36 op 10-08-2018 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:21
Google haalt de foto's uit Google+, niet uit de vcard. Daar zitten ze dus niet in.

Dat van de verjaardag is wel vreemd ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-06 14:14
Is het niet mogelijk om via de google website een export te maken van alle contacten en om die vervolgens te importeren via de icloud.com?

De icloud website heeft een optie om cobtacten te importeren dus als je ze kan exporteren via google dan zou je dat kunnen proberen.
Weet niet of dat helpt met de foto's maar misschien wel met de verjaardagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
@Phobophile

Ik heb dit probleem ook gehad,
Ik heb mijn contacten geïmporteerd via deze methode.

https://www.google.nl/amp...en-exporteren-naar-icloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
@Wouter36
Ik heb het geprobeerd, maar nee: het werkt helaas niet. Als je je Google-account verwijdert, zijn al je contacten weg van je telefoon en valt er niets meer te syncen. iOS waarschuwt hiervoor, maar ik heb het toch geprobeerd, maar helaas.

@SacredRose
Die optie is er, maar dat is de vcf-methode die ik al beschreef.

@frankym
Dat is de vcf-methode die ik al omschreef (vcard=vcf). Dan heb ik dus de problemen die ik mijn startpost omschreef.

[ Voor 14% gewijzigd door Phobophile op 15-08-2018 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:21
Wellicht is het mogelijk beide accounts aan een mail client toe te voegen, en dan de contacten over te slepen?

• Phobophile
Dat is misschien nog een optie, maar ik merk sowieso al dat er geen eenvoudige oplossing is. Ik lijk niets over het hoofd gezien te hebben.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Het aanpassen van het datumformaat is zo gedaan met bijvoorbeeld notepad++. Bij export vanuit Google wordt de datum opgeslagen als yyyymmdd. Maak er yyyy-mm-dd van en iCloud zal het vertalen zoals wij het uitspreken, bv "1 januari 2000".

Dat gaat als volgt:
1. Open het vcf bestand in Notepad++
2. Ga naar Search-> Replace of druk Ctrl-H
3. Vul bij Find what: het volgende in: (BDAY:)([0-9]{4})([0-9]{2})([0-9]{2})
4. Vul bij Replac with: het volgende in: \1\2-\3-\4
5. Druk in Search Options op Regular Expressions.
6. Klik op Replace All.

Als je het vcf bestand opslaat en importeert zal het met de geboortedata wel goed komen.

Foto's toevoegen is mij ook niet gelukt. In het vcf bestand zijn wel URLs naar foto's te vinden, maar die werken sowieso niet los en dus ook niet vanuit iCloud.

Edit: Op icloud.com is de foto niet te zien, maar op mijn iPhone zie ik de foto wel!

[ Voor 5% gewijzigd door thefal op 17-08-2018 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
Wow, goeie info, bedankt! Ik ga ermee aan de slag.

[ Voor 33% gewijzigd door Phobophile op 18-08-2018 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Phobophile schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:25:
Wow, goeie info, bedankt! Ik ga ermee aan de slag.
Ik ben net teurg van vakantie maar...gelukt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
Het is gelukt, maar nog weer op een andere manier.

Had toevallig net een ipad gekocht. Heb de contacten naar de ipad gestuurd via airdrop. Daardoor werden het lokale contacten op de ipad. Toen hoefde ik alleen nog maar te syncen met icloud.

Niet dat jou methode niet werkte overigens. Had het nog niet geprobeerd. Maar zat op de bank met mijn nieuwe ipad te rommelen en toen kwam ik op dit idee. Geen heel ‘slimme’ oplossing, maar met 120 contacten was het zo gepiept.
Pagina: 1