Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 14:34
Hallo allemaal,

Voor ons nieuwe huis zijn wij opzoek naar een alarm systeem. Het word een vrijstaand huis waarbij we de makkelijk bereikbare ramen met raamsensoren willen beveiligen ( totaal 8 plekken ). Bewegingssensor is niet perse noodzakelijk. We hebben een grote hond van ongeveer 35Kg die waarschijnlijk het alarm af zal laten gaan. Ook hebben we een kat die overal opspringt. De volgende punten zou ik graag zien bij een alarm systeem.

Wat ik denk nodig te hebben:
-1 Centrale / controle paneel met cijfercode
-8 Raamsensoren
-2 Bewegingsmelders ( mits goed werken met hond en kat )
-1 Binnen sirene

Erg belangrijk:
  • Voorkeur is een bedieningspaneel met cijfercode. Als dat niet kan via een key sleutel
  • Voorkeur alarm met smartphone besturing via een App.
  • Geen maandelijkse kosten. Liever een duurder systeem qua aanschaf.
  • Voorkeur bedraad systeem. Mocht het toch een draadloos systeem worden dan met 868Mhz.
  • In de nacht de mogelijk om een draaikiepraam op de kiep stand te zetten. (De raamsensor zal aan de onderkant van het raam geplaatst worden)
  • binnensirene.
  • Maximaal €800.-
Minder belangrijk:
  • Mogelijkheid om toetstoon van knopjes op het bedieningspaneel uit te zetten.
  • Bericht via WhatsApp krijgen. (Dit om berichtjes te versturen naar een groepsapp in de buurt.)
  • buitensirene.
  • Een bewegingssensor die geschikt is voor grote honden (+35Kg) en een kat die overal op springt. Of de mogelijkheid om de bewegingssensor apart in te schakelen. Laatste optie is om de hond in de bijkeuken te laten slapen en 2 bewegingssensoren in de woonkamer te plaatsen.
  • Rookmelder.
bedraad alarm systemen die ik gevonden heb. Met als nadeel:
-Jablotron 100: Totale prijs alleen via offerte te zien. Verder geen nadelen gevonden.

Draadloze alarm systemen die ik gevonden heb. Met als nadeel:
-Nest alarm: Niet bedraad. Erg dik bedieningspaneel die je niet snel aan de muur hangt.
-Woonveilig: Je moet bij dit alarmsysteem wel een abonnement nemen anders krijgt maar 1 persoon bericht.
-Home8-alarm: Meer opties als Woonveilig zonder abonnement. 2 personen krijgen maar bericht bij alarm. 433Mhz draadloze verbinding.
-Smartalarm: Ook hier is een basis abonnement nodig om bijvoorbeeld het alarm te koppelen met WhatsApp. Veel slechte recensies.
-Ajax-alarmsysteem: Heel erg duur. Een set met 8 raamsensoren €1.300
-Homealarm PRO: Bewegingsmelder dieren t/m 35Kg. Zal dus net wel/net niet goed gaan.
-KlikAanKlikUit: Iets te simpel alarm met weinig opties.
-Etiger: 433Mhz draadloze verbinding

Tijdens mijn zoektocht naar een bedraad alarm systeem kwam ik veel draadloze alarm systemen tegen.
Het liefste wil ik een draadloos systeem ook omdat wij van plan zijn hier nog 40 jaar te blijven wonen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Als vast bedankt voor het antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29
Ik heb ongeveer dezelfde indeling. Gerealiseerd met een ABUS Terxon SX. Maar als ik de keuze had had ik er een MX ingezet, die kan ook draadloos.

Is bedraad, heeft een keyfob en mijn rookmelders zitten erop aangesloten (Hager T510 uit mijn hoofd, met een extra relaiskaartje op een rookmelder om de doorschakeling naar het alarm te doen).

Kosten was iets van 500 euro, spullen besteld bij een webshop en zelf geinstalleerd.

Denk je ook aan de achterdeur? Dat heb ik opgelost met een sleutelschakelaar die het alarm aan/uit zet.

Oh, geen app. Ook geen maandelijkse kosten. Wel meerdere zones zodat we 'snachts de ramen boven op een kier kunnen zetten; zone A is alles moet dicht (voor vakantie etc) en zone B is alles benden dicht (voor 'snachts dus)

[ Voor 17% gewijzigd door Xiphalon op 10-08-2018 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125632

Als je zelf de spullen wilt monteren en de kabels leggen, kan ik je wellicht helpen. Ik zou altijd een bedraad systeem boven een draadloos systeem verkiezen: betrouwbaarheid, stabiliteit, esthetiek en geen geklooi met batterijen wisselen.
Stuur me anders even een pm met je contactinfo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myriadmysteries
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-12-2024
Heb je al gekeken naar de jablotron oasis 80?
Want de 100 is de professionele versie en dus prijzen meestal op offerte.
Of misschien de visonic powermaster.

Dit zijn, volgens mij, een van de merken die door installateurs worden gebruikt ipv al die mediamarkt/gamma/praxis spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkvankantoor
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-07-2020

*spam*

[ Voor 93% gewijzigd door Standeman op 10-12-2018 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:53
Ik heb thuis een Networx systeem geinstalleerd. Met een NX-595e module werkt het met een App met pushmeldingen, op afstand in- en uitschakelen etc. Doormelden naar centrale is mogelijk maar niet vereist dus geen maandelijkse kosten.
Als je een beetje handig bent en er tijd in wilt steken is het best wel zelf te installeren (mij in ieder geval gelukt).
Systeem ondersteunt zowel bedraad als draadloos (met een wireless module in 433MHz, maar volgens mij is ie er ook in 868MHz, alleen zijn de modules daarvoor een stuk duurder). Het is wel enigszins gedateerde technologie, maar in de basis is het ook geen rocket science, zo'n alarmsysteem. En stukken beter dan het gemiddelde 'slimme alarm' qua beveiliging tegen sabotage, power loss etc.

[ Voor 6% gewijzigd door THM0 op 10-12-2018 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:43
Caddx is hetzelfde als networx maar kost bijna niets op ebay.

waar heb je de NX-595e gekocht als ik vragen mag?

[ Voor 30% gewijzigd door akatar op 10-12-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:53
akatar schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:48:
Caddx is hetzelfde als networx maar kost bijna niets op ebay.

waar heb je de NX-595e gekocht als ik vragen mag?
Op eBay in de US. Incidenteel zie je ze ook op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-07 13:30
.

[ Voor 99% gewijzigd door Fermion op 20-01-2019 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-07 13:30
Dragonm8 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:46:
Hallo allemaal,

Voor ons nieuwe huis zijn wij opzoek naar een alarm systeem. Het word een vrijstaand huis waarbij we de makkelijk bereikbare ramen met raamsensoren willen beveiligen ( totaal 8 plekken ). Bewegingssensor is niet perse noodzakelijk. We hebben een grote hond van ongeveer 35Kg die waarschijnlijk het alarm af zal laten gaan. Ook hebben we een kat die overal opspringt. De volgende punten zou ik graag zien bij een alarm systeem.

Wat ik denk nodig te hebben:
-1 Centrale / controle paneel met cijfercode
-8 Raamsensoren
-2 Bewegingsmelders ( mits goed werken met hond en kat )
-1 Binnen sirene

Erg belangrijk:
  • Voorkeur is een bedieningspaneel met cijfercode. Als dat niet kan via een key sleutel
  • Voorkeur alarm met smartphone besturing via een App.
  • Geen maandelijkse kosten. Liever een duurder systeem qua aanschaf.
  • Voorkeur bedraad systeem. Mocht het toch een draadloos systeem worden dan met 868Mhz.
  • In de nacht de mogelijk om een draaikiepraam op de kiep stand te zetten. (De raamsensor zal aan de onderkant van het raam geplaatst worden)
  • binnensirene.
  • Maximaal €800.-
Minder belangrijk:
  • Mogelijkheid om toetstoon van knopjes op het bedieningspaneel uit te zetten.
  • Bericht via WhatsApp krijgen. (Dit om berichtjes te versturen naar een groepsapp in de buurt.)
  • buitensirene.
  • Een bewegingssensor die geschikt is voor grote honden (+35Kg) en een kat die overal op springt. Of de mogelijkheid om de bewegingssensor apart in te schakelen. Laatste optie is om de hond in de bijkeuken te laten slapen en 2 bewegingssensoren in de woonkamer te plaatsen.
  • Rookmelder.
bedraad alarm systemen die ik gevonden heb. Met als nadeel:
-Jablotron 100: Totale prijs alleen via offerte te zien. Verder geen nadelen gevonden.

Draadloze alarm systemen die ik gevonden heb. Met als nadeel:
-Nest alarm: Niet bedraad. Erg dik bedieningspaneel die je niet snel aan de muur hangt.
-Woonveilig: Je moet bij dit alarmsysteem wel een abonnement nemen anders krijgt maar 1 persoon bericht.
-Home8-alarm: Meer opties als Woonveilig zonder abonnement. 2 personen krijgen maar bericht bij alarm. 433Mhz draadloze verbinding.
-Smartalarm: Ook hier is een basis abonnement nodig om bijvoorbeeld het alarm te koppelen met WhatsApp. Veel slechte recensies.
-Ajax-alarmsysteem: Heel erg duur. Een set met 8 raamsensoren €1.300
-Homealarm PRO: Bewegingsmelder dieren t/m 35Kg. Zal dus net wel/net niet goed gaan.
-KlikAanKlikUit: Iets te simpel alarm met weinig opties.
-Etiger: 433Mhz draadloze verbinding

Tijdens mijn zoektocht naar een bedraad alarm systeem kwam ik veel draadloze alarm systemen tegen.
Het liefste wil ik een draadloos systeem ook omdat wij van plan zijn hier nog 40 jaar te blijven wonen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Als vast bedankt voor het antwoorden.
Een zeer professionele alarm systeem (aardig wat opties, configuratie en uitbreidingsmogelijkheden mogelijkenheden) bedoeld voor thuis gebruik of kleine kantoren, Risco Agility (basis station heeft een accu), het is wel draadloos gebasserd systeem (repeaters mogelijk). Breed assortiment aan sensoren. Installatie ook vanaf een windows PC mogelijk (thick client). PIR sensoren gaan op twee lithium baterijen 3 a 4 jaar mee.

Heeft geen cloud nodig (kan wel, is in te stellen en ds functie blijft hybride)), werkt op pstn, gsm, ip.
Syseem is betrouwbaar en niet goedkoop. Alleen sensoren met een ingebouwde camera, kan je de beelden alleen via de cloud bekijken (opzich een goede oplossing).

https://www.riscogroup.co...ds/products/solution/7011

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:27

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik ben bezig met eenzelfde zoektocht. Ik kom veel verschillende systemen tegen: Abus Smartvest, Ajax Systems, Arlo, Gigaset, Somfy, Woonveilig. Op het eerste gezicht doet Abus wat het moet doen. Ajax Systems ziet er ook mooi uit, maar is een stuk duurder. De overige systemen lijken meer een hoog gadget gehalte te hebben. Wat zijn jullie ervaringen?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:10
voor thuis werkt de ats advanced perfect
ip verbinding
app besturing en mogelijkheid om verlichting of poorten te besturen

kan draadloos en bekabeld werkt perfect

kost wel iets inspanning om te programmeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geyaros
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik kan vanuit mijn ervaring zeggen dat Ajax gemakkelijk en fijn is om mee te werken. Ze hebben geïnvesteerd in de ontwikkeling van systemen voor privéwoningen. De productlijn is uitgebreid en je kan gemakkelijk een configuratie voor elk verzoek bouwen.

Op 2 december is er een presentatie van hun nieuwe producten. Ik denk dat het heel interessant zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-07 10:52
Je kan ook eens kijken naar Vanderbilt SPC, dit is een professioneel systeem met een goede degelijke app. Ik denk alleen dat 800 euro net te weinig gaat zijn om volledig je lijstje te kunnen kopen. De SPC kan ook draadloos gaan (combinatie van bedraad en draadloos) en is heel performant. Installatie is ook iets uitgebreider (omdat dit geen consumentenproduct is), maar die installatie kan je volledig online via een cloud pagina aanpassen.

Als je kijkt naar de generatie NX8 (ATS, GE, ...) daar zit het app gebeuren niet standaard in, dwz dit is achteraf er op geplakt (werkt niet goed).

Zoals eerder gemeld, indien je bedraad kan aanleggen dan zeker doen. Wel een aandachtspuntje als je het zelf gaat doen, bekijk goed de beschrijving van de bewegingssensoren na, hoe de sensoren optimaal werken (maak hiervan een projectie op plan zodat je geen dode hoeken hebt). Kies ook voor degelijke bewegingsensoren met dual technologie (minder kans op valse alarmen).
Pagina: 1