Hallo allemaal,
Voor ons nieuwe huis zijn wij opzoek naar een alarm systeem. Het word een vrijstaand huis waarbij we de makkelijk bereikbare ramen met raamsensoren willen beveiligen ( totaal 8 plekken ). Bewegingssensor is niet perse noodzakelijk. We hebben een grote hond van ongeveer 35Kg die waarschijnlijk het alarm af zal laten gaan. Ook hebben we een kat die overal opspringt. De volgende punten zou ik graag zien bij een alarm systeem.
Wat ik denk nodig te hebben:
-1 Centrale / controle paneel met cijfercode
-8 Raamsensoren
-2 Bewegingsmelders ( mits goed werken met hond en kat )
-1 Binnen sirene
Erg belangrijk:
-Jablotron 100: Totale prijs alleen via offerte te zien. Verder geen nadelen gevonden.
Draadloze alarm systemen die ik gevonden heb. Met als nadeel:
-Nest alarm: Niet bedraad. Erg dik bedieningspaneel die je niet snel aan de muur hangt.
-Woonveilig: Je moet bij dit alarmsysteem wel een abonnement nemen anders krijgt maar 1 persoon bericht.
-Home8-alarm: Meer opties als Woonveilig zonder abonnement. 2 personen krijgen maar bericht bij alarm. 433Mhz draadloze verbinding.
-Smartalarm: Ook hier is een basis abonnement nodig om bijvoorbeeld het alarm te koppelen met WhatsApp. Veel slechte recensies.
-Ajax-alarmsysteem: Heel erg duur. Een set met 8 raamsensoren €1.300
-Homealarm PRO: Bewegingsmelder dieren t/m 35Kg. Zal dus net wel/net niet goed gaan.
-KlikAanKlikUit: Iets te simpel alarm met weinig opties.
-Etiger: 433Mhz draadloze verbinding
Tijdens mijn zoektocht naar een bedraad alarm systeem kwam ik veel draadloze alarm systemen tegen.
Het liefste wil ik een draadloos systeem ook omdat wij van plan zijn hier nog 40 jaar te blijven wonen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Als vast bedankt voor het antwoorden.
Voor ons nieuwe huis zijn wij opzoek naar een alarm systeem. Het word een vrijstaand huis waarbij we de makkelijk bereikbare ramen met raamsensoren willen beveiligen ( totaal 8 plekken ). Bewegingssensor is niet perse noodzakelijk. We hebben een grote hond van ongeveer 35Kg die waarschijnlijk het alarm af zal laten gaan. Ook hebben we een kat die overal opspringt. De volgende punten zou ik graag zien bij een alarm systeem.
Wat ik denk nodig te hebben:
-1 Centrale / controle paneel met cijfercode
-8 Raamsensoren
-2 Bewegingsmelders ( mits goed werken met hond en kat )
-1 Binnen sirene
Erg belangrijk:
- Voorkeur is een bedieningspaneel met cijfercode. Als dat niet kan via een key sleutel
- Voorkeur alarm met smartphone besturing via een App.
- Geen maandelijkse kosten. Liever een duurder systeem qua aanschaf.
- Voorkeur bedraad systeem. Mocht het toch een draadloos systeem worden dan met 868Mhz.
- In de nacht de mogelijk om een draaikiepraam op de kiep stand te zetten. (De raamsensor zal aan de onderkant van het raam geplaatst worden)
- binnensirene.
- Maximaal €800.-
- Mogelijkheid om toetstoon van knopjes op het bedieningspaneel uit te zetten.
- Bericht via WhatsApp krijgen. (Dit om berichtjes te versturen naar een groepsapp in de buurt.)
- buitensirene.
- Een bewegingssensor die geschikt is voor grote honden (+35Kg) en een kat die overal op springt. Of de mogelijkheid om de bewegingssensor apart in te schakelen. Laatste optie is om de hond in de bijkeuken te laten slapen en 2 bewegingssensoren in de woonkamer te plaatsen.
- Rookmelder.
-Jablotron 100: Totale prijs alleen via offerte te zien. Verder geen nadelen gevonden.
Draadloze alarm systemen die ik gevonden heb. Met als nadeel:
-Nest alarm: Niet bedraad. Erg dik bedieningspaneel die je niet snel aan de muur hangt.
-Woonveilig: Je moet bij dit alarmsysteem wel een abonnement nemen anders krijgt maar 1 persoon bericht.
-Home8-alarm: Meer opties als Woonveilig zonder abonnement. 2 personen krijgen maar bericht bij alarm. 433Mhz draadloze verbinding.
-Smartalarm: Ook hier is een basis abonnement nodig om bijvoorbeeld het alarm te koppelen met WhatsApp. Veel slechte recensies.
-Ajax-alarmsysteem: Heel erg duur. Een set met 8 raamsensoren €1.300
-Homealarm PRO: Bewegingsmelder dieren t/m 35Kg. Zal dus net wel/net niet goed gaan.
-KlikAanKlikUit: Iets te simpel alarm met weinig opties.
-Etiger: 433Mhz draadloze verbinding
Tijdens mijn zoektocht naar een bedraad alarm systeem kwam ik veel draadloze alarm systemen tegen.
Het liefste wil ik een draadloos systeem ook omdat wij van plan zijn hier nog 40 jaar te blijven wonen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Als vast bedankt voor het antwoorden.