[windows 10] Pc kan niet opstarten vanuit slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pushedspore
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:21
Sinds geruime tijd kan ik mijn pc niet meer opstarten vanuit slaapstand. De pc gaat op de normale manier in slaapstand modus, maar wil ik deze weer opstarten gaat de fan draaien voor 2 seconden waarna de pc compleet uitvalt, nog voor mijn monitor een signaal doorgeeft.

Het betreft een desktop, met een ASUS P5G41-M LX moederbord (chipset G41) met de meest recente BIOS-versie (0603).

Toen ik van windows 7 naar 10 was overgestapt kreeg ik overigens ook al problemen met het opstarten van de pc, 1e maal opstarten -> pc viel uit bij verschijnen windows logo, 2e maal opstarten -> goede opstart. Dit probleem bleek vaker voorkomend en ik heb dit kunnen oplossen door de optie "snelopstarten inschakelen" bij energiebeheer uit te schakelen.
Sindsdien start mijn pc na afsluiten wel in een keer op, maar vanuit slaapstand dus nog niet. Mogelijk zijn deze problemen verwant aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Welke slaapmodus? S3 of S4

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pushedspore
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:21
Ik heb een beetje zitten rommelen aan de instellingen in energiebeheer en het blijkt dat als ik "hybride slaapstand toestaan" uitschakel de pc weer normaal uit slaapstand ontwaakt, dus probleem opgelost!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Eindelijk heb ik een soort gelijk probleem op een PC hierdoor kunnen oplossen. Die hybride stand zat wel een beetje verstopt.