Stipte: router vervangen bij glasvezelaansluiting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigi08
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-02-2022
Mijn vraag
Wat moet bij een Scarlet/Stipte glasvezelaansluiting gedaan worden om een andere router "werkend" te krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
aanwezig Fritzbox 7360v1 (up-to-date) vervanging Fritzbox 7490 intern. (niet van Stipte)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De configuratie van de Fritzbox 7490 uitgevoerd volgens glasvezel handleiding van Stipte.
(provider: Stipte 2 Glasvezel DHCP, telefoonnummer + ww);
aansluitingen 1:1 overgenemen (glasvezel modem op LAN port 1.
De glasvezel aansluiting wordt in de Fritzbox geaccepteerd (groen); de telefoonnummer werkt niet.
Er is geen!!! verbinding met internet te krijgen.! Glasvezel modem Genexis Hybrid (2xLAN port)
uit/aan gezet (geen uur gewacht!).
Stipte helpdesk kan ook niet aangeven wat gedaan moet worden om met een andere router verbinding met internet laten maken. Zij zeggen de instel-gegevens zijn niet openbaar.!???
Er is al eerder geprobeerd om een vervangende Fritzbox 7360 (van Stipte) te plaatsen met behulp van Stipte-klantenservice wat ook niet gelukt is.
Wat moet gedaan worden om een router achter een glazvezel modem werkend te krijgen???
Het achter liegend probleem: bijna alles werkt telefoon, interactieve-tv (via port2 van de Genexis modem!) en ook internet. Behalve dat sinds 2 maanden het internet radio van een Denon receiver geen verbinding met internet meer kan maken. Denon receiver en ook Fritzbox 7360 geeft aan geen internet verbinding
Dus wifi verbinding naar router is OK.
Dus wie blokt het doorgeven van data ->router -> glasvezel modem?
Sigi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:30
http://www.netwerkje.com

Wellicht kun je hier meer info vinden...

[ Voor 47% gewijzigd door Blommie01 op 10-08-2018 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Waarschijnlijk moet je de juiste vlan gegevens invoeren.
Handigste is om een export te maken van de instelingen van je 7360 om te zien welke instellingen ze gebruiken.

De export kan je dan gebruiken om een custom config voor je 7490 te brouwen die je vervolgens inlaadt.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 11-08-2018 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wach ff hoor. Je hebt een werkende internet verbinding, alleen de internet radio doet het niet, en om dat op te lossen wil je persé het modem vervangen? Waarom niet gewoon begonnen met basic troubleshooting (ping, dhcp-log)?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke Denon receiver is dat en welke internetradio? Daar zijn bekende issues mee namelijk, en ik ben zelf ook regelmatig in het Denon topic te vinden ;)
"Geen internet" op een receiver of PC is meestal gewoon een indicatie dat er iets niet lekker zit in de DNS settings. Als je dat ding nou eens een vast IP geeft en je DNS instelt op pri 1.1.1.1 en sec 1.0.0.1 werkt het dan wel?

Verder ben ik sowieso even benieuwd naar je algemene ervaringen met Stipte. Het is het oude Scarlet telecom en ze hebben een vrij lucratief aanbod qua TV en internet. Zit hen te overwegen maar kan nergens reviews vinden, anders dan gerant op het vroegere Scarlet. Maar times change.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigi08
Het is een Denon AVR-X1300W. Het betreft de internet radio functie vTune.
Er is een account voor vTune aangemaakt.
De ip adres en DNS heeft die van Fritzbox ontvangen (DHCP) en lijken goed te zijn.
Dit bij de WiFi verbinding of alternatief met een kabelverbinding.
Van het huisnetwerk is de Denon te pingen.
Bij volgend bezoek ga ik de netwerkinstellingen van de Denon receiver handmatig invoeren met DNS zo als boven opgegeven.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In de fritzbox dat ding een vast IP geven en verder dus die dns settings hard zetten. En niet op wifi maar bedraad helpt sowieso. UP P was ook iets mee iirc.
En lees Netwerk / internetverbinding valt uit van Denon AVR-X2200 even door, je bent echt niet de enige. Router vevangen gaat het iig niet oplossen vermoed ik.

Maar hoe zijn je ervaringen met Stipte? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigi08
Bedankt voor de reacties. Ik zie het netwerk probleem komt vaker voor.
Ik heb de "eigenaar" van het probleem een netwerk reset op Denon laten uitvoeren.
Ook zijn de netwerkinstellingen handmatig ingevoerd incl. DNS instellingen zo als boven genoemd.
Maar helaas geen verbetering. Nu zijn er blijkbaar ook nog problemen om via BT (iPad) een verbinding te maken.
Ik heb de boven genoemde thread gelezen. De Denon op een eigen VLAN/ netwerk te zetten zou een optie zijn. Hier moet ik nog uitzoeken hoe dat op de Fritzbox kan.
Er wordt nu contact opgenomen met Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:49
hoi

mijn maat heeft ook stipte en die wil de fritzbox vervangen door een asus router.
Is het jou gelukt om een andere router aan de praat te krijgen? Als je die kabel vanuit het glasvezel modem in een router of laptop doet dan krijg je gewoon geen internet. Het werkt alleen als die in poort 1 van de fritzbox gaat :(

ik hoop dat jij het voor elkaar hebt gekregen zodat ik de asus kan configueren zodat die werkt en de fritzbox buiten spel gezet kan worden
Pagina: 1