Paypal betaling vastgehouden na verkoop telefoon via Ebay

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-06 18:50
Ik heb zojuist een Samsung S8 via Ebay verkocht. Ik blij !

Vervolgens krijg ik het volgende mailtje:
Beste ***

U heeft een betaling ontvangen van ****** We hebben het bedrag van deze transactie vastgehouden omdat we denken dat deze transactie een hoger risico met zich meebrengt dan normaal. Als er geen problemen ontstaan tussen u en de koper, wordt het geld vrijgegeven in de avond van 31 aug 2018.

Gegevens:

Naam koper: ********
Transactiedatum: 10 augustus 2018
Transactiebedrag: €380,00 EUR
Uw transactiereferentie: ***********
Wilt u eerder over uw geld beschikken? U kunt het volgende doen om de zaken te versnellen:

Upload een geldig volgnummer. PayPal zal de betaling binnen 1 dag nadat de koerier de levering heeft bevestigd vrijgeven.
Uw kopers ontvangen een bericht per e-mail nadat u de volginformatie heeft geüpload en kunnen dan bevestigen dat ze het object hebben ontvangen zoals u het beschreef. Het geld wordt onmiddellijk na bevestiging door de koper vrijgegeven.
Met vriendelijke groet,
PayPal
Ik ben al sinds 2004 actief op Paypal. Maak regelmatig gebruik van Paypal.

Echter is dit pas mijn 2e artikel die ik via ebay verkoop (koop wel veel via ebay, maar verkoop er nauwelijks wat). Toen ik voor het eerst wat verkocht via Paypal, ging het trouwens om een groter bedrag. En dat geld stond wel gewoon meteen op mijn Paypal.

Voordat ik deze Samsung S8 op Ebay heb geplaatst heb ik wel mijn Ebay gebruikersnaam gewijzigd. Kreeg toen ook een "welkom bij ebay" mailtje. Wellicht dat Paypal dus denkt dat ik een nieuwe gebruiker ben. Geen idee!

Anyway, vind het best een vreemd mailtje.
Ook even opgezocht op google .En het schijnt voor een groot deel gewoon te kloppen. Maar ik kom ook heel veel berichten tegen met scam meldingen.

Iemand hier ervaring mee ?

Mail is trouwens van service@paypal.nl

Beste antwoord (via Sefaex op 12-09-2018 20:07)

Anoniem: 454358

Het is standaard dat nieuwe verkopers (< x verkopen) 21 dagen op hun geld moeten wachten.
Als je een tracking code opgeeft gaat het geloof ik naar 10 dagen.

https://www.paypal.com/us...e-on-eBay-on-hold-FAQ1377

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik denk dat het komt, omdat je nog geen geverifieerde verkoper bent. Je moet dacht ik eerst 8-10 'geslaagde' verkopen hebben gehad.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:06

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Paypal bellen en vragen hoe het zit, ze helpen je altijd wel (uit mijn ervaring)

Email afzenders kunnen ook gespoofd worden, klinkt beetje als ''hier kijk screenshot van betaling (nep ing app) stuur maar vast op.

Zogezegd gewoon paypal bellen 0800 265 9239

[ Voor 37% gewijzigd door 42dpi op 10-08-2018 20:16 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
42dpi schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:14:
Paypal bellen en vragen hoe het zit, ze helpen je altijd wel (uit mijn ervaring)

Email afzenders kunnen ook gespoofd worden, klinkt beetje als ''hier kijk screenshot van betaling (nep ing app) stuur maar vast op.

Zogezegd gewoon paypal bellen 0800 265 9239
Was ik ook van plan. Maar ze zijn pas maandag weer open.
Dan maar even wachten met verzenden.

Wil geen risico lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:57
Met betalingen ontvangen via Paypal loop je altijd risico, internet staat er vol mee op wat voor manieren het allemaal fout kan gaan.
Vooral goederen als telefoons komen veel rotte appels op af, dat ziet Paypal zo te zien ook in maar ziet jou dan eerder als een risico in dit geval.

Je kunt ze ook mailen in het weekend, maar ik weet niet of je dan een heel nuttig antwoord terug krijgt in jouw situatie.

[ Voor 12% gewijzigd door JohanNL op 10-08-2018 21:28 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Het is standaard dat nieuwe verkopers (< x verkopen) 21 dagen op hun geld moeten wachten.
Als je een tracking code opgeeft gaat het geloof ik naar 10 dagen.

https://www.paypal.com/us...e-on-eBay-on-hold-FAQ1377

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel een fix gegeven, zodat het niet lijkt op een algemeen ervaringentopic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:17
@Sefaex Hoe is dit nu afgelopen?

• Sefaex
Uiteindelijk goed afgelopen.
Had nog met de klantenservice van Paypal gebeld. Daar werd ik niets wijzer van.

Uiteindelijk moest ik de mail die ik had ontvangen, mailen naar webform@paypal.nl. Dan konden hun kijken of het een fake mail was oid. Gemaild, maar niks meer van Paypal vernomen (echt behulpzaam zijn ze voor mijn gevoel niet).

Uiteindelijk toch maar de telefoon verstuurd.

Heb wel 21 dagen op mijn geld moeten wachten. Paypal heeft het bedrag pas op 31 aug vrijgegeven.

Voor mij meteen de laatste keer dat ik wat verkoop op eBay. Wat een gedoe!! :+

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:10
Dus je hebt je tracking nummer niet naar Ebay gestuurd zodat je sneller het geld had?

• Sefaex
msteggink schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:48:
Dus je hebt je tracking nummer niet naar Ebay gestuurd zodat je sneller het geld had?
Jawel,
Heb de 3S code ingevoerd, maar toen stond er "Status: ongeldig". Daarna heb ik maar de volledige link ingevoerd: https://jouw.postnl.nl/#!/track-en-trace/3S******/NL/1102AB

Status bleef op ongeldig staan. En na 2 pogingen kon ik het niet meer aanpassen.

Uiteindelijk maar 21 dagen gewacht .En diep in de nacht werd mijn geld vrijgegeven. :+
Pagina: 1