Ik heb zojuist een Samsung S8 via Ebay verkocht. Ik blij !
Vervolgens krijg ik het volgende mailtje:
Echter is dit pas mijn 2e artikel die ik via ebay verkoop (koop wel veel via ebay, maar verkoop er nauwelijks wat). Toen ik voor het eerst wat verkocht via Paypal, ging het trouwens om een groter bedrag. En dat geld stond wel gewoon meteen op mijn Paypal.
Voordat ik deze Samsung S8 op Ebay heb geplaatst heb ik wel mijn Ebay gebruikersnaam gewijzigd. Kreeg toen ook een "welkom bij ebay" mailtje. Wellicht dat Paypal dus denkt dat ik een nieuwe gebruiker ben. Geen idee!
Anyway, vind het best een vreemd mailtje.
Ook even opgezocht op google .En het schijnt voor een groot deel gewoon te kloppen. Maar ik kom ook heel veel berichten tegen met scam meldingen.
Iemand hier ervaring mee ?
Mail is trouwens van service@paypal.nl
Vervolgens krijg ik het volgende mailtje:
Ik ben al sinds 2004 actief op Paypal. Maak regelmatig gebruik van Paypal.Beste ***
U heeft een betaling ontvangen van ****** We hebben het bedrag van deze transactie vastgehouden omdat we denken dat deze transactie een hoger risico met zich meebrengt dan normaal. Als er geen problemen ontstaan tussen u en de koper, wordt het geld vrijgegeven in de avond van 31 aug 2018.
Gegevens:
Naam koper: ********
Transactiedatum: 10 augustus 2018
Transactiebedrag: €380,00 EUR
Uw transactiereferentie: ***********
Wilt u eerder over uw geld beschikken? U kunt het volgende doen om de zaken te versnellen:
Upload een geldig volgnummer. PayPal zal de betaling binnen 1 dag nadat de koerier de levering heeft bevestigd vrijgeven.
Uw kopers ontvangen een bericht per e-mail nadat u de volginformatie heeft geüpload en kunnen dan bevestigen dat ze het object hebben ontvangen zoals u het beschreef. Het geld wordt onmiddellijk na bevestiging door de koper vrijgegeven.
Met vriendelijke groet,
PayPal
Echter is dit pas mijn 2e artikel die ik via ebay verkoop (koop wel veel via ebay, maar verkoop er nauwelijks wat). Toen ik voor het eerst wat verkocht via Paypal, ging het trouwens om een groter bedrag. En dat geld stond wel gewoon meteen op mijn Paypal.
Voordat ik deze Samsung S8 op Ebay heb geplaatst heb ik wel mijn Ebay gebruikersnaam gewijzigd. Kreeg toen ook een "welkom bij ebay" mailtje. Wellicht dat Paypal dus denkt dat ik een nieuwe gebruiker ben. Geen idee!
Anyway, vind het best een vreemd mailtje.
Ook even opgezocht op google .En het schijnt voor een groot deel gewoon te kloppen. Maar ik kom ook heel veel berichten tegen met scam meldingen.
Iemand hier ervaring mee ?
Mail is trouwens van service@paypal.nl