Fedora 28 crasht op desktop, Ubuntu 18.04 niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:48

Sweatleek

404: Member Not Found

Topicstarter
Het probleem is al volgt,

Sins ik mijn videokaart heb verwisseld doet mijn workstation raar. Hij kan uren lang de bios renderen of de lock screen van fedora. Maar zo dra ik inlog of binnen 5 seconden hardlock mijn systeem en moet ik hem opnieuw opstarten. Dit gaat nu al 2 dagen zo en ben nu ten einden raad.

Nu ga ik het spooky maken.
Als ik fedora installeer en gelijk daarna ga gebruiken werkt hij naar behoren en alles werkt netjes. Sluit ik hem af en start ik hem op nieuwe op kras hij weer. Ook kan ik met ubuntu live desktop gewoon drijen en in werken voor uren( niet geïnstalleerd) zonder enige moeten.

Specs:
E5 2673 v3
Gigabyte GA X99M V1.1
Nvidia 740
8GB ram
120GB ssd
1TB HDD
*volgens mij is het Gnome en iets met 16.10.? als hij opstart. ISO komt van de standaart usb maker van Fedora zelf

Ben op het moment een W10 usb aan het maken en kijken of dat wel werkt.

*go easy on my still learning linux :)

----
Update: Windows lijkt goed te werken ga nu een stress test doen

Update 2: Windows stres test heeft hij overleeft ben nu Ubuntu 18.04 aan het testen

[ Voor 9% gewijzigd door Sweatleek op 10-08-2018 20:54 ]

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat een restart (warm boot) of power-off (cold boot)?
Wat doet Xubuntu als je die installeert en restart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek

Sweatleek

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:47:
Is dat een restart (warm boot) of power-off (cold boot)?
Wat doet Xubuntu als je die installeert en restart?
Vraag 1: Ja bij beiden of er nou 3 uur of 5 seconden tussen zitten. restarten heb ik niet echt getest helaas.
Vraag 2 ik ben daar helaas niet me bekend wel met Ubuntu 18.04 en Lubuntu als daar verschil in zit. Ik heb nu Ubuntu 18.04 geïnstalleerd zo ver lijkt het goed.

Side note wat me nu ook is op gevallen linux kernel geeft wel steeds een melding dat ik mijn cpu microcode moet update. Maar geeft geen rede waarom. En zou ook niet het probleem moeten zijn omdat ik hem daar voor al 2 maanden zonder problemen gebruikt heb.

Zou het misschien kunnen zijn dat ik HDMI DVI en VGA gebruik op mijn videokaart ? (alleen verklaart niet waarom hij dan ook krast bij DVI en HDMI)

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xubuntu is met XFCE, had Gnome uitgesloten. Maar als het met Ubuntu wel werkt, dan zal het i.i.g. aan Fedora liggen. Heb je getest met andere WM onder Fedora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek

Sweatleek

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:02:
Xubuntu is met XFCE, had Gnome uitgesloten. Maar als het met Ubuntu wel werkt, dan zal het i.i.g. aan Fedora liggen. Heb je getest met andere WM onder Fedora?
Heel eerlijk Ubuntu lijk nu goed te werken. Ook al trek ik de stroom er uit terwijl hij aan staat en so far so good. Het gaat mij er niet om dat fedora werkt. Maar een versie van Linux ben begonnen in ubuntu en denk dat ze me gewoon weer terug hebben :D . vond fedora er wel mooi uit zien maar als ubuntu nu stabiel werkt ga ik er gewoon van door met Ubuntu. Ik ga Xubuntu nog wel even testen. All report back soon

confused reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik dacht even dat er strepen op je bureaublad werden gemaakt met een scherp object, vanwege de krassen. Maar je bedoelt 'crasht', als in, het loopt vast. Ik pas de titel hiervoor even aan. :)

De melding die je kreeg/krijgt over het bijwerken van je CPU microcode kan gedaan worden door een apart package hiervan te installeren, intel-microcode heet het. De reden dat je hier een melding van krijgt is vanwege de CPU bugs die begin dit jaar bekend werden gemaakt, Spectre en Meltdown. Het is aan te raden deze te installeren, maar zonder blijft je systeem ook wel gewoon werken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sweatleek schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:22:
vond fedora er wel mooi uit zien maar als ubuntu nu stabiel werkt ga ik er gewoon van door met Ubuntu. Ik ga Xubuntu nog wel even testen.
Persoonlijk vind ik Ubuntu wat bloated qua setup (en die cloud services, bah). Xubuntu installeert wat minder packages. Op workstations/laptops kies ik vaak voor een Ubuntu variant i.p.v. Debian, die kernel is toch net wat moderner (GPU/WiFi issues met Debian).

Uiteindelijk werk ik met i3-wm i.p.v. XFCE. Lekker lightweight (dus super snel). Ik beoordeel een WM niet op zijn look, enkel op feel.
Hero of Time schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:03:
Ik dacht even dat er strepen op je bureaublad werden gemaakt met een scherp object, vanwege de krassen. Maar je bedoelt 'crasht', als in, het loopt vast. Ik pas de titel hiervoor even aan. :)
Ik moest even lachen bij het lezen van zijn tekst. Maar vroeger wel vaker van dat soort issues gezien met Linux. Rare strepen over TFT bij verkeerde modi (ModeLine in xorg.conf). Maar ook bij defecte GPU drivers (kaart in een of andere vreemde mode, zelfs na restart. vereiste cold boot). Ik kende van alle apparatuur de ModeLines uit mijn hoofd... :/

Zelfs vandaag de dag lekt er wel eens ram na een reboot. Soms als ik verander van workspace (net na een reboot), zie ik tijdelijk (0.1~0.5s) wat noise en kleine delen (32x32 tot max 256x256 pixels ofzo) van apps van voor de reboot. Mooi security probleem (er zou een (deel van) priv key kunnen lekken, als die openstond)! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Fedora en NVIDIA geeft de laatste tijd regelmatig problemen. Veel black screens, mijn root account raakte zelfs gelocked en toen was het exit Fedora. Tegenwoordig kun je beter Ubuntu, Mint of Solus gebruiken wanneer je een NVIDIA-kaart hebt en stabiliteit wilt hebben. Ik werk nu al even met Ubuntu 18.04 en het is een stabiel en compleet OS wat gemakkelijk is aan te passen naar eigen wensen.

@Verwijderd
Die cloud services heeft niets met Ubuntu te maken, dat is een standaard Gnome applicatie: gnome-online-accounts. En eenvoudig te verwijderen. Bij het installeren kun je ook een light variant van Ubuntu kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR2032 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:55:
@Verwijderd
Die cloud services heeft niets met Ubuntu te maken, dat is een standaard Gnome applicatie: gnome-online-accounts. En eenvoudig te verwijderen.
Voor nieuwe gebruikers is dat wat onduidelijk (liever dat ze het handmatig moeten installeren, ipv deinstalleren). Los daarvan heb ik een hekel aan Gnome (KDE heb ik jaren gebruikt, maar daar breekt teveel in verloop van tijd).

Ik werk niet voor niets met (een kale) Xubuntu als basis, en i3-wm daar bovenop. Van KDE gebruik ik alleen `konsole`, omdat die terminal erg makkelijk te finetunen is en correcte ANSI rendering doet (incl kleuren, blink, bold, etc).

Zie mijn website met elinks. 8)
(256 color mode enabled: setup > terminal options)
Bij het installeren kun je ook een light variant van Ubuntu kiezen.
Ubuntu Light? Klinkt een beetje als een niet nader te noemen Cola merk. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2018 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 17:46:
[...]

Voor nieuwe gebruikers is dat wat onduidelijk (liever dat ze het handmatig moeten installeren, ipv deinstalleren). Los daarvan heb ik een hekel aan Gnome (KDE heb ik jaren gebruikt, maar daar breekt teveel in verloop van tijd).

Ik werk niet voor niets met (een kale) Xubuntu als basis, en i3-wm daar bovenop. Van KDE gebruik ik alleen `konsole`, omdat die terminal erg makkelijk te finetunen is en correcte ANSI rendering doet (incl kleuren, blink, bold, etc).

Zie mijn website met elinks. 8)
(256 color mode enabled: setup > terminal options)

[...]

Ubuntu Light? Klinkt een beetje als een niet nader te noemen Cola merk. ;)
Ik noemde light, maar dat is niet het juiste woord. Ubuntu noemt het Minimal Install. Alleen de web browser en een aantal basis utilities waarna je zelf kan bepalen wat je erbij wilt installeren en hoe uitgebreid je Ubuntu hebben wilt. Of standaard Ubuntu nemen en deinstalleren wat je niet meer wilt hebben, dat laatste heeft meer mijn voorkeur. Je kunt met Ubuntu beide kanten op.

De echte light Ubuntu is natuurlijk lubuntu. Ubuntu met LXDE als basis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 17:46:
offtopic:
Interessant. Op m'n werk heb ik nu KDE in gebruik ipv m'n gebruikelijke Xfce en merkte bij Konsole dat het niet netjes omgaat met tekst opnieuw wrappen, iets wat xfce4-terminal wel doet. Heb jij dat wel aan de praat met Konsole?
CR2032 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 18:25:
De echte light Ubuntu is natuurlijk lubuntu. Ubuntu met LXDE als basis. :)
Ik zou het niet zo willen noemen eigenlijk, want je krijgt alsnog een buckload aan extra packages erbij die je ook niet snel zal gebruiken. Wil je iets met een lage footprint, zowel geheugen als schijf, dan pak je de Ubuntu Server installatie, doe je een expert install en ga je vanuit een base install de boel verder opbouwen. Iets wat ik al jaren doe met Debian. Dan weet je zeker dat je alleen het echt noodzakelijke hebt. ;)

Maar de discussie over light weight is wat off-topic voor de werkelijke vraag: wat is de reden dat Fedora op z'n hardware crasht? Ik ben wel benieuwd naar eventuele logs vanuit Fedora, al zullen we die waarschijnlijk niet meer krijgen omdat @Sweatleek is overgestapt op Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek

Sweatleek

Topicstarter
@Hero of Time Als u die files wilt. wil ik ze best delen. Maar dan moet ik wel weten waar ik deze kan vinden :) .

@Verwijderd Zo ver ik kon zien werkten Xubuntu naar behoren geen crasht of frases ook voelt Ubuntu sneller dan Fedora ? vooral op mijn main monitor. (open van applicaties slepen van windows)

@CR2032 Ik denk persoonlijk ook dat het aan Nvidia licht opdat ik eerst niet de driver kon installeren van mijn qaudro. (2/3 maanden zo gebruikt) En een week voor dat hij raar ging doen was het gelukt om mijn drivers te installeren.

[ Voor 27% gewijzigd door Sweatleek op 13-08-2018 19:27 ]

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt een nVidia Quadro erin zitten, geen GeForce? Of is je huidige 740 juist de vervanger van de Quadro?

De log bestanden van Fedora staan op dezelfde plek als waar deze op Ubuntu te vinden zijn: in /var/log. En dan is Xorg.0.log, messages en/of syslog belangrijk om te hebben. Maar die kan je dus alleen hebben als Fedora er nog op staat en als ik je topic goed begrijp heb je Fedora niet meer en is de boel vervangen door Ubuntu. Dan heb je die bestanden dus niet meer.

Staat Fedora er nog wel op en heb je een dual boot met Ubuntu, dan kan je er vanuit Ubuntu ook gewoon bij door de schijf te koppelen. Als het goed is, kan dat gewoon zonder root rechten nodig te hebben (dus zonder gebruik te moeten maken van sudo).

Is Fedora eraf, dan hoef je niet direct de moeite te doen om 't er weer op te zetten. Leuk voor ons, maar jij bent er uiteindelijk niet direct mee geholpen want eventuele oplossingen die je zou kunnen proberen geven geen garantie dat het blijft werken. Met Ubuntu heb je nu een werkend systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek

Sweatleek

Topicstarter
Hero of Time schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:53:
Je hebt een nVidia Quadro erin zitten, geen GeForce? Of is je huidige 740 juist de vervanger van de Quadro?

De log bestanden van Fedora staan op dezelfde plek als waar deze op Ubuntu te vinden zijn: in /var/log. En dan is Xorg.0.log, messages en/of syslog belangrijk om te hebben. Maar die kan je dus alleen hebben als Fedora er nog op staat en als ik je topic goed begrijp heb je Fedora niet meer en is de boel vervangen door Ubuntu. Dan heb je die bestanden dus niet meer.

Staat Fedora er nog wel op en heb je een dual boot met Ubuntu, dan kan je er vanuit Ubuntu ook gewoon bij door de schijf te koppelen. Als het goed is, kan dat gewoon zonder root rechten nodig te hebben (dus zonder gebruik te moeten maken van sudo).

Is Fedora eraf, dan hoef je niet direct de moeite te doen om 't er weer op te zetten. Leuk voor ons, maar jij bent er uiteindelijk niet direct mee geholpen want eventuele oplossingen die je zou kunnen proberen geven geen garantie dat het blijft werken. Met Ubuntu heb je nu een werkend systeem.
Sorry *ik had er eerst een quadro 2000D in zitten voor (2/3 maanden) maar omdat ik niet 3 schermen kon aansturen. Dus heb ik er nog een videokaart bijgezet. vlak daarna is hij raar gaan doen.Toen is die quadro stuk gegaan (kan geen desktop meer renderen zonder strepen) Toen heb ik die 740 gekocht en is nu de enigste gpu in het systeem. Ik ben ook best benieuwd waarom fedora na zo achter uit gegaan is. (als ik het werkend krijg ga ik weer terug :) ) Ik installeer Fedora op een hdd die nog in de pc zit (ubuntu staat op een ssd)

@Hero of Time Alles voor onze admin overloards..... pleas dont ban my ;)

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:14:
offtopic:
Interessant. Op m'n werk heb ik nu KDE in gebruik ipv m'n gebruikelijke Xfce en merkte bij Konsole dat het niet netjes omgaat met tekst opnieuw wrappen, iets wat xfce4-terminal wel doet. Heb jij dat wel aan de praat met Konsole?
offtopic:
Rewrapping van tekst in de console (input) bij resize? Dat zou aan de PS1 kunnen liggen (verkeerde count). In de VT standaard zit rewrapping van tekst. Dat zou misschien kunnen breken bij bepaalde (oudere) terminals, maar verwacht ik niet van konsole/xfce4-terminal.

Ik ervaar geen problemen met konsole (al dan niet i.c.m. SSH + byobu(screen)). Ik installeer Debian, Ubuntu, Fedora, Scientific Linux, RedHat, CentOS, etc met Ansible en heb geen rariteiten gezien.

Met welke applicaties loopt je tegen rewrapping problemen aan?

Als ik `man man` gebruik in konsole en xfce4-terminal, krijgt dat (man) van beide geen resize instructie, maar wrapped wel zodra ik de window te klein maak voor de text (terminal feature, niet uit man). Met `mc` vind een correcte resize (in `mc`) plaats na het resizen van de terminal, daar wordt niet gewrapped (door de terminal).
Iets wat ik al jaren doe met Debian. Dan weet je zeker dat je alleen het echt noodzakelijke hebt. ;)
Jup, dat is ook mijn procedure over het algemeen. Alleen werkt Debian af en toe irritant met drivers, omdat ze weer iets aan het ombouwen zijn (of anti binary blobs zijn).
Incl. het niet meer supporten van een Intel 100mbit kaart. HP ePC 40. Driver werkt jaren goed. Na een do-release-upgrade en na reboot niets meer... MAC adres was 00:00:00:00:00:00, etc rariteiten. Interface stond in /proc/net/dev. Debian core devs snapte er niets van (tijd op IRC bezig geweest).
Het is altijd X/NIC/Wifi/GPU "client luxe" wat breekt. Server side heb ik nooit problemen ondervonden, en ik host aardig wat Debian servers.
Ik ben wel benieuwd naar eventuele logs vanuit Fedora, al zullen we die waarschijnlijk niet meer krijgen omdat @Sweatleek is overgestapt op Ubuntu.
Misschien wil hij zijn Fedora Xorg.0.log delen (via pastebin), hij lijkt me redelijk test-graag, of hoe zeg je dat? :)

Ik vind het een interessant probleem, zeker in het huidige tijdperk!
Sweatleek schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:24:
@Hero of Time Als u die files wilt. wil ik ze best delen. Maar dan moet ik wel weten waar ik deze kan vinden :) .
De eerste file is /var/log/Xorg.0.log.
@Verwijderd Zo ver ik kon zien werkten Xubuntu naar behoren geen crasht of frases ook voelt Ubuntu sneller dan Fedora ? vooral op mijn main monitor. (open van applicaties slepen van windows)
Ubuntu? Dus Gnome vs Gnome? Is dat de zelfde (major) versie (van Gnome)?

Zou best kunnen dat applicaties sneller openen en verplaatsen. Dat kan o.a. door de GPU drivers komen (of andere Gnome / X versie).
@CR2032 Ik denk persoonlijk ook dat het aan Nvidia licht opdat ik eerst niet de driver kon installeren van mijn qaudro. (2/3 maanden zo gebruikt) En een week voor dat hij raar ging doen was het gelukt om mijn drivers te installeren.
Nouveau of nVidia driver? nVidia's driver is per versie nogal verschillend. Geen idee hoe ze dat in Ubuntu hebben opgelost (in de huidige versies).

Het kan de driver zijn. Of iets in de Fedora kernel. Maar gezien je (TS) blijkbaar een tijd op Fedora hebt gewerkt zonder nVidia driver, zou ik die bijna willen aanwijzen als bron van het probleem.

Weet je zeker of, na installatie van de driver (in die ~week), niet ook je kernel is geupgrade?
Hij kan uren lang de bios renderen
Wat bedoel je daar exact mee @Sweatleek? En vind dat nog plaats met andere linux versie?
Ik installeer Fedora op een hdd die nog in de pc zit (ubuntu staat op een ssd)
Ik neem even aan dat de (snelheids) tests allemaal op SSD gedaan zijn, en je nu even Fedora gaat testen vanaf HDD met platters? Is die aanname correct? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2018 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:52
Het is wel zo dat Fedora tegenwoordig GNOME standaard via Wayland draait, en ubuntu (toch 16.04 en 18.04) nog met Xorg werkt.
Fedora zegt zelf:
Although development has been rapid and Wayland is usable in most situations, some bugs remain
Om uit te sluiten dat het aan Wayland ligt kan je eens proberen in te loggen met GNOME on Xorg (op Fedora dan) (zie https://fedoraproject.org...n_F28_bugs#Wayland_issues).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sweatleek schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:36:
[...]

Sorry *ik had er eerst een quadro 2000D in zitten voor (2/3 maanden) maar omdat ik niet 3 schermen kon aansturen. Dus heb ik er nog een videokaart bijgezet. vlak daarna is hij raar gaan doen.Toen is die quadro stuk gegaan (kan geen desktop meer renderen zonder strepen) Toen heb ik die 740 gekocht en is nu de enigste gpu in het systeem. Ik ben ook best benieuwd waarom fedora na zo achter uit gegaan is. (als ik het werkend krijg ga ik weer terug :) ) Ik installeer Fedora op een hdd die nog in de pc zit (ubuntu staat op een ssd)
Toch goed begrepen dat je geen Quadro meer hebt.
@Hero of Time Alles voor onze admin overlords..... pleas dont ban me ;)
Al zou ik willen, kan ik het alsnog niet. ;) Er zijn maar een select paar crewleden met die rechten.
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:43:
[...]

offtopic:
Rewrapping van tekst in de console (input) bij resize? Dat zou aan de PS1 kunnen liggen (verkeerde count). In de VT standaard zit rewrapping van tekst. Dat zou misschien kunnen breken bij bepaalde (oudere) terminals, maar verwacht ik niet van konsole/xfce4-terminal.

Ik ervaar geen problemen met konsole (al dan niet i.c.m. SSH + byobu(screen)). Ik installeer Debian, Ubuntu, Fedora, Scientific Linux, RedHat, CentOS, etc met Ansible en heb geen rariteiten gezien.

Met welke applicaties loopt je tegen rewrapping problemen aan?
offtopic:
Laten we via DM verder gaan hierover. Ik stuur je zo een berichtje.
[*snip* heel verhaal over Fedora vs Ubuntu]
Het schiet mij net te binnen, Fedora zit nu al een tijdje standaard op Wayland ipv X. En dat werkt met drivers heel anders. Ook het weergeven van applicaties gaat net wat anders, waardoor het gevoel van snelheid anders is. En omdat je niet de gesloten nVidia drivers kan installeren met Wayland, zal je dat uit moeten schakelen en Xorg inschakelen om er gebruik van te kunnen maken. Daar zou net het hele probleem kunnen zitten.

Er zijn verschillende smaken van Fedora, zogenoemde 'spins'. je hebt net als Ubuntu standaard Gnome, maar ook een installatie met direct KDE en xfce. Die laatste gebruikt zeker weten geen Wayland, KDE ondersteund dat wel. Als het niet mogelijk is om fatsoenlijk Wayland uit te schakelen voordat de boel vastloopt, is de Xfce spin een goed begin om zonder Wayland te werken. Dan kan je ook de nVidia gesloten driver testen en desgewenst de Gnome desktop om dat te vergelijken met Ubuntu. Omdat de basis Xfce is, zal er als het goed is niet opeens Wayland op moeten komen en aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek

Sweatleek

Topicstarter
Nouveau of nVidia driver? nVidia's driver is per versie nogal verschillend. Geen idee hoe ze dat in Ubuntu hebben opgelost (in de huidige versies).Het kan de driver zijn. Of iets in de Fedora kernel. Maar gezien je (TS) blijkbaar een tijd op Fedora hebt gewerkt zonder nVidia driver, zou ik die bijna willen aanwijzen als bron van het probleem. Weet je zeker of, na installatie van de driver (in die ~week), niet ook je kernel is geupgrade?
nVidia ga ik van uit. Het is de driver die ik van uit de Software center krijg. (NVIDIA Linux Graphics Driver 3:390.48-2fc28 ) En die controle panel heet ook zo. Over de kernul durf ik geen antwoord te geven (denk het niet geen update gezien die dat zou aan geven) Maar wat mij wel opviel was dat ik tijden het opstarten 3 opties kreeg 4.16??? en 4.13?????
Wat bedoel je daar exact mee @Sweatleek? En vind dat nog plaats met andere linux versie?
Ik kan in de bios van alles doen / in de lock screen scherm voor dat je gaat inloggen gaat het gewoon goed. En kan ik hem bij wijzen van spreken 3 uur aan laten staan en hij blijft werken. Maar zo dra ik dan inlog en hij rendeert de desktop hardlockt het systeem
Ik neem even aan dat de (snelheids) tests allemaal op SSD gedaan zijn, en je nu even Fedora gaat testen vanaf HDD met platters? Is die aanname correct? :)
Yes dat is correct. En ik gebruik op die HDD nu ook geen encryptie.

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, Wayland! Dat zou ook verschil kunnen maken.

In ieder geval zijn GPU drivers niet actief tijdens de setup. Vandaar dat het fout gaat na de 1e restart, dan wordt de correcte driver geladen.
Sweatleek schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:59:
Yes dat is correct. En ik gebruik op die HDD nu ook geen encryptie.
Zolang je maar appels met appels vergelijkt is het allemaal oke! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek

Sweatleek

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:05:
Zolang je maar appels met appels vergelijkt is het allemaal oke! :)
Mmm. Hij geeft niet precies het zelfde probleem maar ik denk dat @CR2032 Een heel sterk punt heeft. (zie fotos) ook kan ik dat bestand niet vinden. Ik kreeg dit eerst niet. Die gnome error kreeg ik volgens mij vlak voor dat ik moest inlogen (op het oude systeem)

https://imgur.com/a/thNrur0

*doe het even zo ik krijg de 2de foto niet ge upload
foto1 foto2

@LEDfan interessant dat je dat zegt. Tijdens mijn troubleshooting heb ik dat ook geprobeerd en dat werketen :D voor 1 keer :( daarna ging zij weer raar doen ook al gebruiken ik het als inlog optie.

*Systeem werkten bijna volledig kon van alles doen alleen het systeem voelden *lagie* aan (windows verschrijven dingen open had zij even wat tijd voor nodig)

Even een grote update: Ik heb nu opnieuw fedora geinstaalleer maar nu met disk encryptie. En hij loopt nu weer vast.

[ Voor 23% gewijzigd door Sweatleek op 13-08-2018 21:57 ]

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Ik ben al tijden fan van Fedora maar was er klaar mee na talloze NVIDIA problemen. Ja, met X-org, Wayland met NVIDIA moet je al helemaal niet beginnen.

Altijd wel op een gegeven moment vastlopers na een aantal kernel updates.
NVIDIA Akmods ging altijd uitstekend onder F26 en F27 maar direct met F28 ging het mis. De bugs in F28 zijn ook reproduceerbaar direct bij een kale installatie. NVIDIA driver uit Software Center installeren, daarna RPM-fusion update en gelijk bam, vast. Methode van if-not-true-then-false of RPM-fusion instructies voor NVIDIA hetzelfde probleem. Het werkt tot de volgende kernel update. F28 en NVIDIA is gewoon geen goede combinatie voor nu.

Wat bij mij de doorslag gaf was het commentaar bij dit artikel van Fedora Magazine:
https://fedoramagazine.org/install-nvidia-gpu/

Night Romantic
I decided to have Fedora with open source nouveau driver as my primary workhorse distribution, and dual-boot to Ubuntu or SolusOS with proprietary NVidia drivers for Steam and maybe some other 3D games.

Dat is de beste methode. Nu met Ubuntu 18.04 echt nul problemen met NVIDIA. Cuda, Vulkan, alles prima.

Jammer van Fedora, ik mis het wel een beetje. Maar uiteindelijk is Ubuntu ook gewoon Gnome OS. ;)
Pagina: 1