Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:41
Beste allemaal,

Ik heb een dingetje waar ik maar niet uitkom.. ook op internet gezocht maar daar krijg ik het ook niet helemaal helder. Hopelijk kunnen jullie mij uit de brand helpen!

Sinds de nieuwe Android update (Oreo) op mijn Galaxy S7 heb ik problemen met notificaties van Whatsapp. Voorheen had ik het zo:
- Alle gesprekken incl groepsgesprekken op stil. Alleen bellen had ik op tril.
- Geen lampje bij ontvangst van messages.
- Weergave van het Whatsapp icoon bovenin zodat ik die tab naar beneden kan halen en de messages kan screenen.

Sinds de nieuwe Android update is dat allemaal een beetje door elkaar gegooid. Het is nu óf dat er een lampje brandt bij inkomende (individuele) messages, of dat het icoontje niet verschijnt maar wel op stil (maar dat ik dus handmatig Whatsapp moet openen om de berichten te lezen).

Kortom: hoe krijg ik mijn instellingen weer terug naar hoe ik het had? Het gehennes met aparte Whatsapp notificatie instellingen en notificatie instellingen in Android zelf vind ik erg jammer.

Beste antwoord (via rens-br op 16-08-2018 09:58)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@EdwardK123 ik heb je titel even aangevuld, zodat het wat duidelijker is.

Hoewel het wat ingewikkelder is geworden met Android 8, is het aan de andere kant ook weer makkelijker geworden, als je het eenmaal door hebt. Er zijn namelijk tegenwoordig 'notification-channels', dat wil zeggen dat je elk type notificatie los kan instellen.

Ik heb gemerkt dat Android de instellingen in Whatsapp negeert en niks / weinig mee doet. Je zal het dus moeten instellen in de instellingen van Android zelf. Dat doe je als volgt:
'Instellingen' -> 'Apps en meldingen' -> 'Whatsapp' -> 'App-meldingen'

Daar zal je een hele lijst zien met Chats / type berichten, waarvan de onderstaande voor nu van belang zijn:
  • Groepsberichten
Wanneer je een van die kiest krijg je weer een lijst met opties, waarvan 'Trillen', 'knipperlicht' en 'Belang' het belangrijkste zijn:

Trillen en knipperlicht spreken denk ik voor zich.

'Belang', dat heeft weer een aantal opties:
  • 'Urgent': Hiermee krijg je geluid, een head-up notificatie en notificatie in notificatiepaneel
  • 'Hoog': Hiermee alleen geluid en notificatie in notificatiepaneel
  • 'Gemiddeld': Alleen notificatie in notificatiepaneel;
  • 'Laag': Ingeklapte notificatie in notificatiepaneel, zonder icoon.
In jouw geval moet je dus kiezen voor 'Gemiddeld' en zet je trillen uit, voor zowel 'Groepsberichten' als 'Berichten'.

Ik kan Whatsapp oproepen niet terugvinden in de lijst, dus die gaan dan wel weer via instellingen in Whatsapp zelf.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@EdwardK123 ik heb je titel even aangevuld, zodat het wat duidelijker is.

Hoewel het wat ingewikkelder is geworden met Android 8, is het aan de andere kant ook weer makkelijker geworden, als je het eenmaal door hebt. Er zijn namelijk tegenwoordig 'notification-channels', dat wil zeggen dat je elk type notificatie los kan instellen.

Ik heb gemerkt dat Android de instellingen in Whatsapp negeert en niks / weinig mee doet. Je zal het dus moeten instellen in de instellingen van Android zelf. Dat doe je als volgt:
'Instellingen' -> 'Apps en meldingen' -> 'Whatsapp' -> 'App-meldingen'

Daar zal je een hele lijst zien met Chats / type berichten, waarvan de onderstaande voor nu van belang zijn:
  • Groepsberichten
Wanneer je een van die kiest krijg je weer een lijst met opties, waarvan 'Trillen', 'knipperlicht' en 'Belang' het belangrijkste zijn:

Trillen en knipperlicht spreken denk ik voor zich.

'Belang', dat heeft weer een aantal opties:
  • 'Urgent': Hiermee krijg je geluid, een head-up notificatie en notificatie in notificatiepaneel
  • 'Hoog': Hiermee alleen geluid en notificatie in notificatiepaneel
  • 'Gemiddeld': Alleen notificatie in notificatiepaneel;
  • 'Laag': Ingeklapte notificatie in notificatiepaneel, zonder icoon.
In jouw geval moet je dus kiezen voor 'Gemiddeld' en zet je trillen uit, voor zowel 'Groepsberichten' als 'Berichten'.

Ik kan Whatsapp oproepen niet terugvinden in de lijst, dus die gaan dan wel weer via instellingen in Whatsapp zelf.