Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekun
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-04-2023
Hoi,

Ik heb een Samsung qe55q9 gekocht. Mijn 4k films staan op mijn desktop pc (die aangesloten is met een ethernetkabel op mijn router). Nu wil ik deze films afspelen op de nieuwe tv met uiteraard 4k beeld en dolby atmos etc. Ik heb de receiver Sony str-dn 1080.
Alles wordt bekabeld aangesloten

Is het voldoende als ik mijn ethternetkabel van de router naar de receiver laat gaan en de receiver met een hdmi 2.0 kabel naar de tv laat gaan om zo het 4k beeld en dolby geluid te ontvangen?

Of heb ik nog een mediaplayer nodig zoals bijv nvidiashield tv?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Kan je niet een hdmi kabel vanaf je pc naar je tv/reciever leggen ? Dat is denk ik het allermakkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Probeer eerst eens of Plex werkt op je Q9. Als dat prima werkt, dan heb je geen aparte mediaspeler meer nodig.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 15:36
Jeroenneman schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:55:
Probeer eerst eens of Plex werkt op je Q9. Als dat prima werkt, dan heb je geen aparte mediaspeler meer nodig.
Wou ik niet voorstellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekun
hdmi wordt lastig want dan heb ik een kabel van 10 meter nodig.. niet een optie
en plex zit op de tv maar dan moet het via wifi.. en dan met 4k streaming ben ik bang dat dat niet echt vloeiend zal gaan.en dan gaat het geluid van tv naar receiver en zal ik nooit dolby atmos etc kunnen ontvangen..
vandaar dat ik dacht aan deze optie
maar kan dit wat ik wil? dus ethernet van pc naar router, ethernet naar receiver en hdmi 2.0 van receiver naar tv. Dat moet toch kunnen?

[ Voor 11% gewijzigd door stekun op 10-08-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Waarom test je de WiFi niet eerst?

Ik heb Plex zonder enige moeite draaiend op een Philips 9002 en dat speelt zonder moeite af. Kan je Q9 trouwens geen Atmos doorgeven aan de receiver?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekun
dts etc gaat niet van tv naar receiver. dus het moet andersom. ik heb nu nog een oude router maar wil de tplink archer c5400 gaan aanschaffen en dan met wifi starten maar evt ethernet kan ook. Lijkt me wat stabieler zeker voor 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
stekun schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:16:
maar kan dit wat ik wil? dus ethernet van pc naar router, ethernet naar receiver en hdmi 2.0 van receiver naar tv. Dat moet toch kunnen?
Nee, dat kan niet want de receiver kan geen video bestanden afspelen. Het wordt echt een mediaspeler er bij zetten om van alle toeters en bellen te kunnen genieten. Of via WiFi rechtstreeks door je tv laten afspelen maar dan verlies je waarschijnlijk de beste geluidsmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 10:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

stekun schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:34:
dts etc gaat niet van tv naar receiver. dus het moet andersom. ik heb nu nog een oude router maar wil de tplink archer c5400 gaan aanschaffen en dan met wifi starten maar evt ethernet kan ook. Lijkt me wat stabieler zeker voor 4k.
De C5400 is zeer geschikt voor 4K streaming, mede omdat het een triband router is waar je bijvoorbeeld een van de 5Ghz kanalen kan toewijzen aan bepaalde apparaten zodat je TV een hele 5Ghz band voor zichzelf heeft.
Wat betreft de mediaspeler, Plex kan overweg met Dolby Atmos, en ik meen dat Plex via een 4K Chromecast dat ook doet. Ook met de Plex Xbox one app waren ze vanuit plex bezig om hier de passtrough van dolby atmos in te bouwen, maar ik weet niet of dat ondertussen het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:51
Ondersteunt een chromecast tegenwoordig al DTS dan?

TS heeft een apparaat nodig die de videobestanden naar de receiver stuurt, dus een mediaspeler (en dat kan dan eventueel een xbox one zijn ALS die dolby atmos ondersteunt).

[ Voor 64% gewijzigd door Arjant2 op 13-08-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:25
stekun schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:16:
hdmi wordt lastig want dan heb ik een kabel van 10 meter nodig.. niet een optie
Hoezo niet? Hier heb ik jarenlang prima gewerkt met een HDMI kabel van 15 meter tussen de pc en receiver....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 10:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

Arjant2 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:58:
Ondersteunt een chromecast tegenwoordig al DTS dan?

TS heeft een apparaat nodig die de videobestanden naar de receiver stuurt, dus een mediaspeler (en dat kan dan eventueel een xbox one zijn ALS die dolby atmos ondersteunt).
Er zit een groot verschil tussen support of passthrough. Voor zover ik weet heeft de chromecast ultra de mogelijkheid voor Dolby Atmos passthrough. Dit werkt uiteraard enkel als de chromecast in de receiver zit tenzij zowel de tv als de receiver ondersteuning hebben voor ARC via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

FoxLenny schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:06:
[...]

Hoezo niet? Hier heb ik jarenlang prima gewerkt met een HDMI kabel van 15 meter tussen de pc en receiver....
In 4K? ;)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Pagina: 1