Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Eerder vandaag had ik al een topic gemaakt voor aankoop advies Videokaarten. + de vraag over een CPU en misschien wat tips. Mij is aangeraden om hier een topic te starten. Nu ik toch bezig ben, vraag ik gelijk nog wat andere dingen die ik eigenlijk niet wilde vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem wil ik voor gamen. Een goede videokaart voor de modernere games op high/ultra settings op 1080p of 4k. Met Windows 10 (heb ik al).
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximum prijs is €1100.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, LG 4K monitor, Logitech gaming toetsenbord en MSI gaming muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een processor (Ryzen 5 2600)
Moederbord (MSI B450M Bazooka)
DDR4 RAM (G.SKill 16GB (2x 8GB), Flare X, XMP 2.0)
Waterkoeling (Cooler Master MasterLiquid 240)
Voeding (Sharkoon WPM600, 600Watt modulair)
Case (Sharkoon v1000 window tower)
De voeding moet een modulaire zijn wegens kabel management en airflow.
RAM Geheugen: 16GB. Snelheid: minimaal 2400mhz.
Wat verwacht je van ons?[i]
1. Advies over een videokaart (zie hieronder)
2. Advies over de processor (zie hieronder) (minimaal snelle quad-core)
3. Advies CPU koeling. (is waterkoeling aan te raden? Of liever lucht? Moet wel goed gekoeld worden)
1. Ik zit de twijfelen welke videokaart (laat het budget maar aan mij over, bedrag zo laag als mogelijk). Mijn LG 4K monitor ondersteund Freesync, maar heb ik eigenlijk niet perse nodig. Moderne game wil ik graag op high/ultra setting spelen met 60fps op 1080p of 4K.
De videokaarten in gedachten:
GTX 1070
GTX 1070ti
GTX 1080
RX Vega 56
Of je kunt zelf een systeem samenstellen aan de hand van de gegevens hierboven? Minimaal een quad-core en minimaal een GTX 1070 voor maximaal €1100.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toegevoegd.
Wat ik eigenlijk dus nodig heb:
Een snelle CPU (minimaal quad core)
Goed moederbord met m.2 aansluiting (voorkeur 4x ram sloten)
Goede luchtkoeler
16GB DDR4 minimaal 3000mhz, 2x 8GB
Minimaal 500watt voeding, modulair.
Geen SSD en HDD (heb ik nog liggen)
Een case die goed is, maar zo goedkoop mogelijk.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. Een CPU voor moderne games en voor CPU hungry games zoals Kerbal Space Program, Cities Skylines, Planet Coaster en Space Engineers.
Hopelijk ben ik duidelijk geweest, ik kan soms onduidelijk zijn zonder dat ik het door heb.
Eerder vandaag had ik al een topic gemaakt voor aankoop advies Videokaarten. + de vraag over een CPU en misschien wat tips. Mij is aangeraden om hier een topic te starten. Nu ik toch bezig ben, vraag ik gelijk nog wat andere dingen die ik eigenlijk niet wilde vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem wil ik voor gamen. Een goede videokaart voor de modernere games op high/ultra settings op 1080p of 4k. Met Windows 10 (heb ik al).
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximum prijs is €1100.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, LG 4K monitor, Logitech gaming toetsenbord en MSI gaming muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een processor (Ryzen 5 2600)
Moederbord (MSI B450M Bazooka)
DDR4 RAM (G.SKill 16GB (2x 8GB), Flare X, XMP 2.0)
Waterkoeling (Cooler Master MasterLiquid 240)
Voeding (Sharkoon WPM600, 600Watt modulair)
Case (Sharkoon v1000 window tower)
De voeding moet een modulaire zijn wegens kabel management en airflow.
RAM Geheugen: 16GB. Snelheid: minimaal 2400mhz.
Wat verwacht je van ons?[i]
1. Advies over een videokaart (zie hieronder)
2. Advies over de processor (zie hieronder) (minimaal snelle quad-core)
3. Advies CPU koeling. (is waterkoeling aan te raden? Of liever lucht? Moet wel goed gekoeld worden)
1. Ik zit de twijfelen welke videokaart (laat het budget maar aan mij over, bedrag zo laag als mogelijk). Mijn LG 4K monitor ondersteund Freesync, maar heb ik eigenlijk niet perse nodig. Moderne game wil ik graag op high/ultra setting spelen met 60fps op 1080p of 4K.
De videokaarten in gedachten:
GTX 1070
GTX 1070ti
GTX 1080
RX Vega 56
Of je kunt zelf een systeem samenstellen aan de hand van de gegevens hierboven? Minimaal een quad-core en minimaal een GTX 1070 voor maximaal €1100.
Toegevoegd.
Wat ik eigenlijk dus nodig heb:
Een snelle CPU (minimaal quad core)
Goed moederbord met m.2 aansluiting (voorkeur 4x ram sloten)
Goede luchtkoeler
16GB DDR4 minimaal 3000mhz, 2x 8GB
Minimaal 500watt voeding, modulair.
Geen SSD en HDD (heb ik nog liggen)
Een case die goed is, maar zo goedkoop mogelijk.
2. Een CPU voor moderne games en voor CPU hungry games zoals Kerbal Space Program, Cities Skylines, Planet Coaster en Space Engineers.
Hopelijk ben ik duidelijk geweest, ik kan soms onduidelijk zijn zonder dat ik het door heb.
[ Voor 19% gewijzigd door johan501 op 10-08-2018 15:40 ]