Ik zit er over te denken of ik een auto zal kopen, of dat ik gebruik zal maken van een autodeeldienst zoals greenwheels.
Mijn situatie is dat ik elke dag op de fiets naar het werk ga. Ik wil graag 1x per maand met de auto naar mijn familie.
Ik ben op zoek naar voor en nadelen van het kopen van een auto en van het delen/huren van een auto.
Wat ik zelf al bedacht heb:
Voordelen delen/huren
-lijkt goedkoper dan bezit i.v.m. Autoverzekering
-milieubewust
Nadelen huren
-auto moet (1x per maand) opgehaald worden bij winkelcentrum
-ik bouw geen no claim korting op
Voordelen bezit
-wordt elk jaar goedkoper zolang ik geen schade rijdt
-kan een auto kopen die lekker rijdt op de snelweg, deelautos zijn vaak gammel/klein.
Nadelen bezit
-auto staat weken stil
-ik moet altijd geld achter de hand houden voor onverwachte kosten (boetes, ongelukjes, onderhoud etc). Bij deelauto alleen risico op boetes.
Ik ben op zoek naar de afwegingen van anderen m.b.t. de keuze van de auto voor weinig kilometers maar wel lange afstanden.
Mijn situatie is dat ik elke dag op de fiets naar het werk ga. Ik wil graag 1x per maand met de auto naar mijn familie.
Ik ben op zoek naar voor en nadelen van het kopen van een auto en van het delen/huren van een auto.
Wat ik zelf al bedacht heb:
Voordelen delen/huren
-lijkt goedkoper dan bezit i.v.m. Autoverzekering
-milieubewust
Nadelen huren
-auto moet (1x per maand) opgehaald worden bij winkelcentrum
-ik bouw geen no claim korting op
Voordelen bezit
-wordt elk jaar goedkoper zolang ik geen schade rijdt
-kan een auto kopen die lekker rijdt op de snelweg, deelautos zijn vaak gammel/klein.
Nadelen bezit
-auto staat weken stil
-ik moet altijd geld achter de hand houden voor onverwachte kosten (boetes, ongelukjes, onderhoud etc). Bij deelauto alleen risico op boetes.
Ik ben op zoek naar de afwegingen van anderen m.b.t. de keuze van de auto voor weinig kilometers maar wel lange afstanden.
[ Voor 25% gewijzigd door wouter6022 op 26-09-2023 16:46 ]