Welke videokaart voor nieuwe build

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Binnenkort, weet nog niet precies wanneer, wil ik een game pc zelf samenstellen. Ik hoop genoeg informatie te hebben gegeven, zo niet, dat hoor ik het graag :). Mijn budget voor het hele systeem is €1100, maar kan hoger. Ik hou het liever op maximaal €1150 voor de zekerheid

Wat ik wil?
Ik zoek een videokaart voor een gaming pc.

Wat is je budget?
Mijn budget is maximaal €550 (voorkeur is goedkoper dan dat budget).

Er zijn verschillende soorten series van AMD en Nvidia. Daarom zit ik tussen een aantal te twijfelen. Mijn LG 4K monitor heeft Freesync ondersteuning, maar heb ik niet perse nodig.

Ik zit te twijfelen tussen deze kaarten:
GTX 1070
GTX 1070ti
GTX 1080
RX Vega 56

De moderne games wil ik makkelijk op high of ultra settings kunnen spelen op 1080p of 4K met 60fps.
Een GTX 1070 komt qua budget beter uit, maar wat raden jullie aan?
Zou een duurdere beter zijn?
Of zou ik echt Freesync moeten gebruiken?
Of is Freesync niet perse nodig?
Misschien nog wat tips qua het gehele systeem?

Heb er wel wat verstand van, maar ik vind wat info en tips vragen wat makkelijker. Anders kan ik ''vast'' lopen vanwege mijn autisme. Dat is geen pretje 8)7

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit wil ik er sowieso in hebben, maar over sommige onderdelen ben nog niet helemaal uit:

AMD Ryzen 5 2600
Cooler Master Waterkoeling 240mm radiator
Micro-atx moederbord
600-700 watt voeding
Case
Videokaart

Ik hoor het graag! :D

Beste antwoord (via johan501 op 11-08-2018 14:11)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Als je ook nog niet uit bent over de rest van het systeem, kan je dan niet beter een DAA topic aanmaken? Dan heb je meteen over alles een advies.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Als je ook nog niet uit bent over de rest van het systeem, kan je dan niet beter een DAA topic aanmaken? Dan heb je meteen over alles een advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Uszka schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:28:
Wat is precies een DAA topic? Het engiste waar ik advies over wil is de videokaart. De rest kan ik gelukkig zelf haha 8)7. Ik wilde de advertentie nog wel even aanpassen, weet niet of dat ook in deze kan: de videokaart voor moderne games, maar ook nog de vraag of de Ryzen 5 2600 (uit ervaringen) goed genoeg is voor CPU hungry games zoals Kerbal Space Program. Cities Skylines en Space Engineers. Met die eventuele tips bedoelde ik meer als iemand nog wat tips heeft en geen advies voor welke onderdelen. :D

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk, kan nog wel eens onduidelijk zijn zonder dat ik het zelf door heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
johan501 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:43:
[...]

Wat is precies een DAA topic?
Desktop Aankoopadvies
Het enigste waar ik advies over wil is de videokaart. De rest kan ik gelukkig zelf haha
Als ik 600 - 700w voeding zie staan denk ik dat je wel wat advies kunt gebruiken. Of ben je 2 videokaarten van plan?
Ik wilde de advertentie nog wel even aanpassen, weet niet of dat ook in deze kan: de videokaart voor moderne games, maar ook nog de vraag of de Ryzen 5 2600 (uit ervaringen) goed genoeg is voor CPU hungry games zoals Kerbal Space Program. Cities Skylines en Space Engineers. Met die eventuele tips bedoelde ik meer als iemand nog wat tips heeft en geen advies voor welke onderdelen.
Ook dat wordt dan in een DAA topic duidelijk. Straks ga je voor elk onderdeel een apart topic starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Uszka schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:53:
[...]

Desktop Aankoopadvies

[...]

Als ik 600 - 700w voeding zie staan denk ik dat je wel wat advies kunt gebruiken. Of ben je 2 videokaarten van plan?

[...]

Ook dat wordt dan in een DAA topic duidelijk. Straks ga je voor elk onderdeel een apart topic starten.
Over DAA: Ahh dat! Snap het al :). Maar is dat ook voor zelf samenstellen? Desktop advies zie ik als een kant en klare pc in de winkel.

Hoezo? Nee 1 kaart. Tuurlijk kan ik 500w of 550w nemen. Ik wil goed voor bereid zijn voor de zekerheid. + heb al best vaak gehoord (bijvoorbeeld youtube) dat men een wat hogere aanraad.

Wie zegt dat ik voor elke onderdeel een apart topic aanmaak?
De merken en types van overige onderdelen heb ik niet genoemd aangezien ik alleen een topic voor GPU maak 8)7
Maar ik zal gelijk maar even een DAA topic aanmaken ;).

Ik deed even iets verkeerd met reageren :F
Excuses daarvoor.

[ Voor 29% gewijzigd door johan501 op 10-08-2018 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idse Kuijper
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-07-2020
Voor moderne games (grafish veel vragende games) op 4K denk ik niet dat een GTX 1070 een framerate van 60 fps zal kunnen leveren. Hiervoor zit je al snel aan een 1080 te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Idse Kuijper schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:51:
Voor moderne games (grafish veel vragende games) op 4K denk ik niet dat een GTX 1070 een framerate van 60 fps zal kunnen leveren. Hiervoor zit je al snel aan een 1080 te denken.
Okay dacht ik al. Maar is voor 1080p of 4k. 4k is niet perse nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idse Kuijper
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-07-2020
Voor 1080p zal een gtx 1070 gemakkelijk 60 fps leveren, en zou dit de beste optie zijn. Voor hogere resoluties zou ik een stap omhoog gaan, al zou je 1440p zeker kunnen overwegen met een gtx1070.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Idse Kuijper schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:22:
Voor 1080p zal een gtx 1070 gemakkelijk 60 fps leveren, en zou dit de beste optie zijn. Voor hogere resoluties zou ik een stap omhoog gaan, al zou je 1440p zeker kunnen overwegen met een gtx1070.
Okay dacht ik al. Hoger dan 1070 word mij te duur, dus een 1070 vind ik wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 01:28
Ik heb vandaag op de eStore van EVGA een 1080 gekocht voor EUR 470, ze hebben een summersale (ongetwijfeld gemotiveerd door de aangekondingen op 20 augustus) :

https://eu.evga.com/produ...s+Family&chipset=GTX+1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een zeer scherpe prijs, over paar weken komt de GTX2080 uit, daarom stunten zij zo met de vorige generatie :).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2018 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Jarune schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:25:
Ik heb vandaag op de eStore van EVGA een 1080 gekocht voor EUR 470, ze hebben een summersale (ongetwijfeld gemotiveerd door de aangekondingen op 20 augustus) :

https://eu.evga.com/produ...s+Family&chipset=GTX+1080
Helaas heb ik het geld nog niet. Ik probeer eerst mijn laptop te verkopen. Misschien binnen deze dagen of binnen een paar weken + als ik mijn laptop verkocht heb wil ik de onderdelen gelijk bestellen en kan niet lang wachten omdat ik dan geen geschikte pc voor mijn dagelijks (de hele dag) gebruik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11:03

cptbuttlick

Team green

Hier een gtx 1080Ti en in zoonlief zijn Pc een gtx1060.
Die 1060 presteert behoorlijk goed op 1080p@144hz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
cptbuttlick schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:50:
Hier een gtx 1080Ti en in zoonlief zijn Pc een gtx1060.
Die 1060 presteert behoorlijk goed op 1080p@144hz!
Haha nice. Ik wil sowieso geen 1060 meer, iets krachtigers zoals minimaal een 1070. Dacht eindelijk mijn laptop verkocht te hebben, maar ja een oplichter met een valse iban. Ik moet zeggen dat ik gek op hardware ben. :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:58
Is Freesync nodig? Nee. Is het handig en aan te raden? Ja. En je hebt de monitor al :)

Als je een goede aanbieding voor Vega56 of Vega64 kan vinden, dan wist ik het wel.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

johan501 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:59:
[...]

Haha nice. Ik wil sowieso geen 1060 meer, iets krachtigers zoals minimaal een 1070. Dacht eindelijk mijn laptop verkocht te hebben, maar ja een oplichter met een valse iban. Ik moet zeggen dat ik gek op hardware ben. :D 8)7
Hiervoor een 1070 gehad , goede kaart maar ik raad je toch wat hogers aan ( ligt ook aan je wensen van gamen ) wil je 1080P@144 is de 1070 prima te pruimen.(maar dat is de 1060 6GB ook wel

[ Voor 19% gewijzigd door cptbuttlick op 11-08-2018 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Richh schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 01:00:
Is Freesync nodig? Nee. Is het handig en aan te raden? Ja. En je hebt de monitor al :)

Als je een goede aanbieding voor Vega56 of Vega64 kan vinden, dan wist ik het wel.
Ja das waar, maar ik zit toch met budget. Dus ik blijf zeer waarschijnlijk bij een GTX1070 als ik het geld heb.
cptbuttlick schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 01:01:
[...]

Hiervoor een 1070 gehad , goede kaart maar ik raad je toch wat hogers aan ( ligt ook aan je wensen van gamen ) wil je 1080P@144 is de 1070 prima te pruimen.(maar dat is de 1060 6GB ook wel
Iedereen raad wat hogers aan, en dan snap ik. Ik raad het mezelf ook aan 8)7 maar budget is mijn probleem. Een build met een 1070 is voor mij gewoon prima. Een gtx 1060 6GB wil ik sowieso niet. Ik wil juist wat krachtigers zoals een 1070. Er mijn laptop die ik probeer te verkopen zit een 1060 6GB, normale versie geen Max Q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

johan501 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 01:10:
[...]

Ja das waar, maar ik zit toch met budget. Dus ik blijf zeer waarschijnlijk bij een GTX1070 als ik het geld heb.

[...]

Iedereen raad wat hogers aan, en dan snap ik. Ik raad het mezelf ook aan 8)7 maar budget is mijn probleem. Een build met een 1070 is voor mij gewoon prima. Een gtx 1060 6GB wil ik sowieso niet. Ik wil juist wat krachtigers zoals een 1070. Er mijn laptop die ik probeer te verkopen zit een 1060 6GB, normale versie geen Max Q.
Een 1070 is dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Dat weet ik ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:54
gast, je hebt freesync. laat je niet pushen door de Nvidia massa en ga voor een AMD Vega 56. Dan heb je mss niet altijd 60hz maar merk je geen tearing en stuttering door de sync van je frames.

tip: kijk in het levertijden topic van rx vega. staan de laatste aanbiedingen in van een mooie Sapphire Vega. Je krijgt er ook nog 3 games bij tot November.

https://www.caseking.de/s...192-mb-hbm2-gcsp-186.html

[ Voor 39% gewijzigd door Lord_Dain op 11-08-2018 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 07:49:
gast, je hebt freesync. laat je niet pushen door de Nvidia massa en ga voor een AMD Vega 56. Dan heb je mss niet altijd 60hz maar merk je geen tearing en stuttering door de sync van je frames.

tip: kijk in het levertijden topic van rx vega. staan de laatste aanbiedingen in van een mooie Sapphire Vega. Je krijgt er ook nog 3 games bij tot November.

https://www.caseking.de/s...192-mb-hbm2-gcsp-186.html
Ja dat weet ik nou wel. En al neem ik Nvidia dan is dat wel mijn keuze. Ik zit met een budget, als ik een keer mijn laptop verkoop wanneer dat ook is. Met een 1070 ben ik goedkoper uit omdat ik een duurdere behuizing neem (is mij aangeraden). + Zodra ik het geld heb, dan betekent het dat ik mijn laptop niet kan gebruiken en en ik niet lang op een videokaart kan wachten. Ik kijk zelf wat ik doe, als ik ooit dat geld heb, aan de hand wat mensen hier zeiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:54
@johan501 Gsync is altijd duurder dan Freesync. Waarom, omdat jij al een freesync monitor hebt. Als je later wil overstappen op een monitor met Gsync betaal je daar snel 100-150€ meer voor. Dus je moet vooruit plannen. Als je dat al eerder had gedaan had je wellicht toen al een Gsync monitor gekocht met de wetenschap dat je nu een NV kaart zou kopen. Dat gezegd hebbende, kies lekker waar jij je goed bij voelt en luister vooral niet naar mij :P

Levertijd van caseking is 1 extra dag vergeleken met NL webshops. Gegroet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

johan501 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:10:
[...]

Ja dat weet ik nou wel. En al neem ik Nvidia dan is dat wel mijn keuze. Ik zit met een budget, als ik een keer mijn laptop verkoop wanneer dat ook is. Met een 1070 ben ik goedkoper uit omdat ik een duurdere behuizing neem (is mij aangeraden). + Zodra ik het geld heb, dan betekent het dat ik mijn laptop niet kan gebruiken en en ik niet lang op een videokaart kan wachten. Ik kijk zelf wat ik doe, als ik ooit dat geld heb, aan de hand wat mensen hier zeiden.
Aan je reactie te lezen kun je het allemaal zelf wel uitzoeken lijkt me.
Je komt een beetje ondankbaar over en dat is jammer.
Zo te lezen heb je al een keus kunnen maken en dat is een 1070.

[ Voor 4% gewijzigd door cptbuttlick op 11-08-2018 14:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
cptbuttlick schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:44:
[...]

Aan je reactie te lezen kun je het allemaal zelf wel uitzoeken lijkt me.
Je komt een beetje ondankbaar over en dat is jammer.
Mijn excuses daarvoor, was laat wakker, gisteren teveel stress gehad. + Ik heb al veel reactie gehad in 2 topics. Ik had niet zo moeten reageren. Ik ben niet ondankbaar sorry.. ik hoor dat vaker, schijnbaar door mijn reactie. Ik zelf heb dat totaal niet door, mijn excuses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

johan501 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:47:
[...]

Mijn excuses daarvoor, was laat wakker, gisteren teveel stress gehad. + Ik heb al veel reactie gehad in 2 topics. Ik had niet zo moeten reageren. Ik ben niet ondankbaar sorry.. ik hoor dat vaker, schijnbaar door mijn reactie. Ik zelf heb dat totaal niet door, mijn excuses.
Dat geeft niet.
Mensen zijn er alleen maar om mee te denken.
Ik denk wel dat je zelf de 1070 wil.
Dat is geen slechte keus :)
Daar heb je natuulijk ook weer verschillende varianten in.

Behuizing : https://www.megekko.nl/pr...3nEgu9EAQYAiABEgJRS_D_BwE

Dit is een hele dikke kast voor weinig met glas in plaats van plastic. Beter ga je denk ik niet kopen voor het geld.

[ Voor 20% gewijzigd door cptbuttlick op 11-08-2018 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
cptbuttlick schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:49:
[...]

Dat geeft niet.
Mensen zijn er alleen maar om mee te denken.
Ik denk wel dat je zelf de 1070 wil.
Dat is geen slechte keus :)
Daar heb je natuulijk ook weer verschillende varianten in.

Behuizing : https://www.megekko.nl/pr...3nEgu9EAQYAiABEgJRS_D_BwE

Dit is een hele dikke kast voor weinig met glas in plaats van plastic. Beter ga je denk ik niet kopen voor het geld.
Ah gelukkig maar! :D Ja dat is waar, dat is fijn! Op het gebied van sociale contact moet ik nog wel het 1 en andere nog (opnieuw) leren op mijn 23 jarige leeftijd 8)7
Dat is denk wel de beste keuze, ook vanwege mijn budget. Haha ja das waar, veel verschillende varianten :). Stiekem wil ik ze allemaal, maar helaas word dat veel te duur haha 8)7

Oh wow, die case kende ik nog niet.. Die vind ik echt wel mooier dan die mij aan geraden is van Fractal Design! :D Thanks, die zal ik even onthouden.

Nee denk ik ook niet haha. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

johan501 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 15:01:
[...]

Ah gelukkig maar! :D Ja dat is waar, dat is fijn! Op het gebied van sociale contact moet ik nog wel het 1 en andere nog (opnieuw) leren op mijn 23 jarige leeftijd 8)7
Dat is denk wel de beste keuze, ook vanwege mijn budget. Haha ja das waar, veel verschillende varianten :). Stiekem wil ik ze allemaal, maar helaas word dat veel te duur haha 8)7

Oh wow, die case kende ik nog niet.. Die vind ik echt wel mooier dan die mij aan geraden is van Fractal Design! :D Thanks, die zal ik even onthouden.

Nee denk ik ook niet haha. Nogmaals bedankt!
Ik heb zelf deze case ook en ik kan hem je alleen maar aanraden met een paar mooie led fans erin met de tijd.
Pagina: 1