Toon posts:

Hulp bij aanschaf nieuwe speakers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een paar nieuwe (front) speakers. Deze speakers wil ik gebruiken bij een Dolby digital en normale cd/mp3 luister opstelling. Ik had eerst in gedachte om de Tannoy S6 speakers te kopen, maar een vriend van mij zei dat JBL veel beter zou zijn voor algemeen gebruik.

Mijn budget voor twee front speakers is max Fl 2000,-. Het is ook de bedoeling dat ik een flink aantal jaren met deze speakers kan doorgaan.

Wie is er zo vriendelijk om mij het een en ander aan advies te geven?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, dit gaan we niet nog een keer doen

[search=speakers luidsprekers]

Gerenommeerde merken gaan hier nu genoemd worden, plus de speakers die de mensen zelf hebben

Ga maar op www.audioreview.com kijken voor recenties en in de winkel luisteren naar wat JIJ mooi vindt.

Dit kunnen we niet voor jou beslissen... :z

(laat 'm wel open, maar gaat toch geen zin hebben. Als het weer een opsomming van merken en typen wordt, gaat-ie dicht!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Simpel: ga gewoon zelf in de winkel luistern, luister wat jou aanstaat (mbv je eigen!! muziek) en koop die boxen... :)

.... Ik weet het ook niet

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:59
Audioreview is een leuke site, maar de meeste mensen vinden hun eigen spulletjes zo irreeel goed....
Ik zou een tijdschrift kopen (bijvoorbeeld Audio/stereoplay (beiden Duits), er zijn oko een paar leuke engelse bladen), hier staan testjes in van luidsprekers en ze houden een 'scorelijst' bij van de geteste modellen. In een engls boekie (naam even kwijt) staat ook de kracht/zwakte van een speaker erbij. Zo kan je je een beeld vormen. Evt. kijk je bji de advertenties naar speakers die in je budget vallen (willen nogal eens erg veel goedkoper zijn in duitsland), vervolgens ga je ergens luisteren naar de speakers die jou wa lijken. Het voordeel hiervan is dat je geen oor aangenaaid wordt met een 'mooie deal' omdat je weet wat het spul waard is, ook in andere winkels en je hebt je keuzeveld alvast een beetje ingedamd.

Zin.

Verwijderd

Als je geode front speakers wil:
infinity delta 60. Deze serie gaat eruit waardoor je ze vaak in aanbiedingen onder de 2000 gulden kunt kopen(per paar).
Kijk is op deze link: http://www.audioreview.com/reviews/Speaker/product_7412.shtml

Zie bovenstaande post van dat mensen hun eigen spullen altijd super vinde. Nou dat valt wel mee. Lees gewoon alle reviews dan zie je snel genoeg of het prullen zijn. Vergelijk de reviews van infinity maar is met die van bose speakers(aka bose prut) >:)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 18 juli 2001 16:32 schreef Basb het volgende:
...dat mensen hun eigen spullen altijd super vinde. Nou dat valt wel mee. Lees gewoon alle reviews dan zie je snel genoeg of het prullen zijn. Vergelijk de reviews van infinity maar is met die van bose speakers(aka bose prut) >:)
En wist je dat ook merken als B&W prut maken? Kef heeft ook weleens prut. Audioreview is gewoon net zo'n genablaat, als dat er overal gebeurt... Bose wordt gewoon overal standaard afgezeken.

Merken en typen noemen is niet goed, je moet zelf gaan luisteren in de winkel. Met inderdaad je eigen muziek.

voor de topicstarter:

Maak gewoon een afspraak met een hifi dealer en zeg wat je wensen zijn. ga dan gewoon lekker een ochtendje luisteren of iets dergelijks...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:23

FFF

die keuze had ik ook, Ik heb nu de quaadral shoguns besteld, misschien bij de levering van morgen :D deze geven een mooi geluid naar mijn smaak, verder sprak de tannoy (was de S serie) me erg aan, bijde sets kosten 2000,- de rest vond ik minder voor deze prijsklasse.

Verwijderd

JvS is goeie vent :7

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:03

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op donderdag 19 juli 2001 02:12 schreef Xanandu het volgende:
JvS is goeie vent :7
Want? Hij geeft het enige goede advies, namelijk het afgaan op je eigen oren? Dat is in het geval van speakers kiezen de enige mogelijkheid. "Men" kan zoveel vinden, als jij het goed vindt, dan moet je er gebruik van maken.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Hmm, lijkt me eerlijk gezegd beetje veel van het goed. Als je naar mp3 luistert moet je niet te dure apparatuur gaan kopen. Dan kom je nl. de beperkingen van het formaat tegen.
Als je meer naar rustige muziek luistert moet je eens de Mission M73 beluisteren (800 piek p/p bij RAF geloof ik), als je van wat stevigers houdt probeer dan een speaker als de Yamaha NS-200 (1000 piek voor twee) (beter geschikt voor home cinema). Overigens is het zo dat je goed moet opletten dat je front speakers passen bij rears en center. Misschien is het handig als je vertelt wat je nu allemaal aan hifi hebt staan? :)

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 02:43 schreef Hillie het volgende:

[..]

Want? Hij geeft het enige goede advies, namelijk het afgaan op je eigen oren? Dat is in het geval van speakers kiezen de enige mogelijkheid. "Men" kan zoveel vinden, als jij het goed vindt, dan moet je er gebruik van maken.
duz?

Verwijderd

Je kan ook overwegen zelf boxen te gaan bouwen. Hiermee kan je redelijk wat geld besparen. Ik ben zelf ook van plan dit te gaan doen. Kijk hiervoor bijvoorbeeld eens op www.speaker-en-co.nl of www.zelfbouwluidsprekers.nl

Succes

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 22:43
Op donderdag 19 juli 2001 03:12 schreef meester het volgende:
Je kan ook overwegen zelf boxen te gaan bouwen. Hiermee kan je redelijk wat geld besparen. Ik ben zelf ook van plan dit te gaan doen. Kijk hiervoor bijvoorbeeld eens op www.speaker-en-co.nl of www.zelfbouwluidsprekers.nl

Succes
En laten we www.remo.nl niet vergeten. :)
Pagina: 1