Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik ben in het proces van mijn eerste computer maken en uitkiezen. De meeste componenten heb ik al besteld en thuisliggen. Maar het leek me slim om voordat ik met de bouw ga beginnen eerst even jullie mening er over kon horen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit systeem wil ik de nieuwste spellen kunnen spelen op 1080p 60+ ultra of high settings en andere programmas kunnen gebruiken. Ook wil ik deze pc een paar jaar kunnen gebruiken. Al zal ik waarschijnlijk wel eerder een extra ram sticks erbij kopen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
[i]
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 161,95€ 161,95
1MSI B450 Tomahawk€ 107,25€ 107,25
1Asus ROG-STRIX-RX570-O4G-GAMING€ 219,73€ 219,73
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,90€ 59,90
1Phanteks Eclipse P300 Zwart€ 56,-€ 56,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSB€ 79,90€ 79,90
1Seasonic M12II Evo 520W€ 60,95€ 60,95
1Samsung 970 Evo 250GB€ 87,98€ 87,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 833,66

De reden voor waarom ik maar 2x4gb 2666hz heb genomen is omdat de ram prijzen nu zo verschrikkelijk duur zijn. Daarom had ik het idee om er later weer een paar bij te kopen. Ook wouik het liefst een AMD kaart om zo gebruik te kunnen maken van freesync.

(Excuses als het allemaal wat slordig is, het is mijn eerste post)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2018 15:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Is het niet een beetje laat om nu pas onze mening te krijgen als alles al besteld is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:27
Een vreemde volgorde, eerst bestellen en dan bouwen... maar:

Bolletje in "Handleiding Pricewatch"
Volg eerst deze stappen even en bewerk je eerste bericht zodat het beter leesbaar is. Dan kunnen we beter helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De voeding had je nog liggen neem ik aan ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Nee de bouw is helemaal niks, en nu? Ga je het nu niet meer bouwen? :) *sarcasm off

Zoals hierboven gezegd wordt, rare manier van beginnen.

[ Voor 5% gewijzigd door corporalnl op 10-08-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:55
Hackus schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:55:
De voeding had je nog liggen neem ik aan ?
Ik hoop het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De reden voor waarom ik eerst alles besteld had is omdat ik het idee had wel goed te zitten met mijn onderdelen. En nee, de psu heb ik ook laatst nieuw gekocht. Als er iets fout is kan ik het nog terug sturen omdat alles deze week is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor €65,- koop je liever een Formula Gold 450w. De voeding die je nu hebt is al 8j geleden uitgebracht en Bronze gecertificeerd. (Denk ook niet dat ie de laatste 4j nog nieuw geproduceerd is)
Oude bak dus

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Bronze certificering is niet zo erg. Het is meer dat de voeding niet geschikt is voor een nieuw systeem door het ontbreken van DC-DC. Hierdoor kan de voeding niet stabiel een zeroload op 5V en 12V leveren, iets dat vereist is bij moderne hardware. Ga je de voeding gebruiken dan kan het systeem onstabiel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I
Waah schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:49:
Een vreemde volgorde, eerst bestellen en dan bouwen... maar:

Bolletje in "Handleiding Pricewatch"
Volg eerst deze stappen even en bewerk je eerste bericht zodat het beter leesbaar is. Dan kunnen we beter helpen.
Heb het aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:32:
Bronze certificering is niet zo erg. Het is meer dat de voeding niet geschikt is voor een nieuw systeem door het ontbreken van DC-DC. Hierdoor kan de voeding niet stabiel een zeroload op 5V en 12V leveren, iets dat vereist is bij moderne hardware. Ga je de voeding gebruiken dan kan het systeem onstabiel worden.
Welke zou ik volgens jou dan moeten aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
corporalnl schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:56:
Nee de bouw is helemaal niks, en nu? Ga je het nu niet meer bouwen? :) *sarcasm off

Zoals hierboven gezegd wordt, rare manier van beginnen.
De reden hiervoor is dat ik eerst het idee had wel goed te zitten met mijn onderdelen. Maar het kan nooit kwaad om nog enige tips te vragen. Want als het niks is kan ik het altijd nog terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Dezelfde als Hackus voorstelt pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denk je niet dat deze te weinig watt heeft voor toekomstige upgrades? En is het geen probleem dat het niet modulair is?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2018 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:20:
Voor €65,- koop je liever een Formula Gold 450w. De voeding die je nu hebt is al 8j geleden uitgebracht en Bronze gecertificeerd. (Denk ook niet dat ie de laatste 4j nog nieuw geproduceerd is)
Oude bak dus
Heb je dan wel genoeg ruimte voor toekomstige upgrades? En zit het dan niet te dichtbij de benodigde watt voor mijn hele computer van 350W (volgens pcpartpicker)?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2018 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 22:33
Dan haal je toch de 550w versie? Is maar een tientje meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tim2010 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:43:
Dan haal je toch de 550w versie? Is maar een tientje meer.
Is het geen probleem dat het non modulair is? En is de PSU het enige probleem aan mijn build of zijn er er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Meer dan 300w ga je ingame niet uit de voeding halen, eerder 250w. Videokaarten worden steeds zuiniger bij dezelfde prestaties of verbruiken hetzelfde bij hogere prestaties. De kans dat je volgende nieuwe videokaart meer gaat verbruiken is dus nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:50:
Meer dan 300w ga je ingame niet uit de voeding halen, eerder 250w. Videokaarten worden steeds zuiniger bij dezelfde prestaties of verbruiken hetzelfde bij hogere prestaties. De kans dat je volgende nieuwe videokaart meer gaat verbruiken is dus nihil.
Bedankt voor de tip.
Maar waarom zegt pcpartpicker dan dat deze build 350W nodig heeft en andere sites nog meer? Gebruik jij zelf deze PSU en dan met welke videokaart? En zijn er nog andere kritiekpunten op mn computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-09 15:55
@Verwijderd wijzig liever je laatst geschreven post in plaats van dubbelposten zodat het forum overzichtelijk blijft.

Even een paar vragen zodat we jou beter kunnen helpen:

-Welke games wil je spelen
-Hoeveel FPS wil je halen? (speel je op 60hz of 144hz monitor)
-Welke resolutie en kwaliteit wil je de games spelen? (1080P medium settings in battlefield 1 of 4k ultra)
-ben je van plan om binnenkort weer te gaan upgraden of moet het systeem jaren meegaan?
-ben je van plan om te gaan overclocken
-welke andere programma's ga je gebruiken?

Als je een vraag aanmaakt staat er altijd een template met tekst. Probeer eens al die vragen te beantwoorden. Je krijgt dat doelgericht antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Dat soort lijstjes tellen het max verbruik van alle onderdelen bij elkaar op met nog een bepaalde marge. In een systeem echter zullen nooit alle onderdelen gelijktijdig maximaal belast worden.
Ik heb een systeem staan met die voeding. Xeon E3-1275 V3, Z97P-D3, 16GB ram R9 285 waarvan het verbruik vergelijkbaar is met jouw systeem. Verder dan 260w aan het stopcontact heb ik het systeem nog niet zien komen tijdens renderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:41:
[...]

Heb je dan wel genoeg ruimte voor toekomstige upgrades? En zit het dan niet te dichtbij de benodigde watt voor mijn hele computer van 350W (volgens pcpartpicker)?
350w haal je sowieso niet, en als dan is er nog niks mis. Deze voeding levert 450w constant als nodig, en heeft een 10/12% over om piekvermogen op te vangen. Alles wordt steeds zuiniger en dus ook toekomstige gear. Maar als er onzeker om bent, kijk dan voor een RM550X(2018). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dm-dutchman schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:57:
@Verwijderd wijzig liever je laatst geschreven post in plaats van dubbelposten zodat het forum overzichtelijk blijft.

Even een paar vragen zodat we jou beter kunnen helpen:

-Welke resolutie en kwaliteit wil je de games spelen? (1080P medium settings in battlefield 1 of 4k ultra)
-ben je van plan om binnenkort weer te gaan upgraden of moet het systeem jaren meegaan?

Als je een vraag aanmaakt staat er altijd een template met tekst. Probeer eens al die vragen te beantwoorden. Je krijgt dat doelgericht antwoord.
De meeste tripple a spellen intereseren me niet zo erg. Ik zal wss beginnen met ck2, kerbal space program, csgo en wat andere spellen zoals oude nintendo spellen. Ik weet dat deze pc daar veels te goed voor is, maar ik wil wel de optie hebben andere spellen goed te kunnen spelen.

ik heb een 144hz monitor gekocht maar dat is vooral voor de wat oudere en e-sport spellen. De meeste spellen wil ik op ultra/high 60+ fps kunnen spelen.

Ik ben van plan alleen de ram nog binnen twee jaar te upgraden en wellicht mijn videokaart (als de 4gb vram te weinig blijkt).

Uiteindelijk wel, dan vooral mijn CPU.

muziek-, edit- en photoshop programmas. (Ik wil daar gewoon een beetje mee kunnen kloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:04:
[...]

350w haal je sowieso niet, en als dan is er nog niks mis. Deze voeding levert 450w constant als nodig, en heeft een 10/12% over om piekvermogen op te vangen. Alles wordt steeds zuiniger en dus ook toekomstige gear. Maar als er onzeker om bent, kijk dan voor een RM550X(2018). ;)
Heel erg bedankt voor je snelle antwoorden! Zal mijn PSU wel terug sturen en de 450W of 550W PSU kopen. Maar is er echt niks anders wat veranderd zou moeten worden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2018 14:07 ]

Pagina: 1