Toon posts:

Onbekende hoopjes larve/pop gevonden - help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen iedereen.

Ik hoop dat iemand mij hier kan verder helpen... Gisteren bij thuiskomst (vele dagen zeer warm geweest, gisteren geregend) op totaal random plaatsen een verzameling van onderstaande dingen gevonden (ik neem aan larve / pop). Telkens achter een box of doos, tegen de muur aan. Ook om en rond de wasmachine.

Na enig opzoekwerk was ons eerste idee het resultaat van een huisvlieg (wij laten de deuren naar het balkon meestal open overdag maar zijn niet zeker. Vinden geen etensresten of rottend eten of dergelijke. De plaatsen waar we ze aantroffen waren ook behoorlijk schoon. Hebben ook een tweetal witte larven gevonden rond de bruine eitjes, neem aan dat deze eruit komen.

Heeft iemand enig idee wat dit allemaal zou kunnen zijn en wat we kunnen doen? Hebben op zoveel mogelijk plaatsen gezocht en opgekuist maar hoop dat we vanavond niet opnieuw een hele verzameling aantreffen...

Alvast bedankt voor elk advies!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pHtTrTz.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RjB4OJI.jpg

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 09:51
Hier ben ik ook benieuwd naar! Ik heb er ook last van gehad vorige week... Bij mij bleek er nog wat etensresten in de plastic afval zak te zitten.

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
oh haha,dat zijn vliegenlarven.

Kan je bij de sportvishandel vaak kopen, als je nog ff wacht komen er van die dikke bromvliegen uit.

eerst heb je maden, dan poppen (deze fase) daarna dikke brommerts :)
zou ze zo snel mogelijk weghalen, stofzuiger of gewoon ergens buiten.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ergens niet heel ver weg moet voedsel voor ze te vinden (geweest) zijn.
Ik zou geen beesten opzuigen, om meerdere redenen. Veger&blik gaat prima.

[ Voor 90% gewijzigd door begintmeta op 10-08-2018 12:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle snelle reacties!

Vraag mij enkel af waarom ze op deze specifieke plaatsen liggen, en bijvoorbeeld niet in de vuilnisemmer ofzo. En hoe kan ik zeker zijn dat ik ze allemaal heb? :) Ik bedoel, wat is het stadium voor dit, komen ze bij wijze van spreken zo uit de vlieg of groeien ze en is de kans dus groot dat ik de komende dagen nog hoopjes aantref? En om de vriendin dan ook wat gerust te kunnen stellen: ik hoop dat deze niet in kleerkasten en bedden etc kruipen maar enkel op zoek zijn naar voedsel? :)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-11 20:56

Rmg

Jep dat zijn maden.

Eitje -> (12 tot 36 uur) -> made -> (dag of 14) ->pop -> (3 tot 5 dagen) -> vlieg.

Een vlieg legt ongeveer 75 tot 150 eieren per leg en ze leggen het op (rottend) vliegenvoedsel :+

[ Voor 74% gewijzigd door Rmg op 10-08-2018 12:32 ]

• pyrofielo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:25:
Bedankt voor alle snelle reacties!

Vraag mij enkel af waarom ze op deze specifieke plaatsen liggen, en bijvoorbeeld niet in de vuilnisemmer ofzo. En hoe kan ik zeker zijn dat ik ze allemaal heb? :) Ik bedoel, wat is het stadium voor dit, komen ze bij wijze van spreken zo uit de vlieg of groeien ze en is de kans dus groot dat ik de komende dagen nog hoopjes aantref? En om de vriendin dan ook wat gerust te kunnen stellen: ik hoop dat deze niet in kleerkasten en bedden etc kruipen maar enkel op zoek zijn naar voedsel? :)
maden komen zo uit een vlieg, die pleurt ze ergens op een hoop. Dan gaan ze rondkruipen en werkelijk overal heen. Als ze groot genoeg zijn worden het poppen en doen ze niks meer tot er een vlieg uitkomt.

Dan herhaalt de cyclus zich.
Waarschijnlijk zijn de maden ergens gedropped en van daaruit naar dat warme lekkere plekje gekropen.

nu je het zegt over dat opzuigen.. ik dacht aan mijn zakloze stofzuiger waarmee ze dus in de vuilnisbak zouden eindigen. Leek me niet zon verkeerde plek voor vliegen. in een stofzak zou wellicht minder fijn zijn.

Verwijderd

Topicstarter
OK duidelijk! En heeft iemand toevallig weet van een goed en gemakkelijk te verkrijgen middel tegen maden, ingeval ik ze niet allemaal gevonden heb?

• pyrofielo
  • Niet online
haha, ja geduld. ze vliegen vanzelf weg :)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

pyrofielo schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:00:
haha, ja geduld. ze vliegen vanzelf weg :)
Klinkt flauw, maar dit idd.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1