Fietsendragen Hatchback

Pagina: 1
Acties:

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-11 15:09
Beste,

Ik ben me aan het orienteren om een fietsendrager achterop mijn Kia Rio Hatchback / 5 deurs uit het jaar 2014 te zetten.
Ik heb geen trekhaak dus het zou een drager moeten worden die vastgemaakt kan worden op de achterklep.

Nu ben ik onderzoek aan het doen, en eigenlijk vraag ik me af wat nu de voor en nadelen zijn van de verschillende maten en prijsklasses die je hebt in de fietsendragers.

Om het verschil even klein te houden heb ik er 2 op een rij gezet.
https://www.fietsdragerstore.com/menabo-mistral

https://www.thule.com/nl-.../thule-raceway-3-_-991002

Het verschil in prijs is ruim 300 euro. Maar waar zitten verder nu de verschillen.
Zit dit nu puur in het "Merk" verschil, aangezien Thule volgens mij toch wel HET merk is onder de fietsendragers?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:42

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

de ene is zo te zien niet zo best voor je fiets, de andere maakt nog geen krasje.

O, en trekhaak ftw, ik hou niet zo van die dingen die op je raam hangen. Dit soort dragers drukken in het plaatwerk en op je ramen, dus moet je een onderzoekje doen waar precies de versteviging zit bij jouw auto zodat je niet na je fietstocht met een paar deuken in je kofferbak overblijft. Plaatwerk is tegeneoordig steeds dunner, want minder materiaal is goedkoper. En lichter.

ping 127.212.23.124

• Swaxie
pjottum schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:08:
de ene is zo te zien niet zo best voor je fiets, de andere maakt nog geen krasje.

O, en trekhaak ftw, ik hou niet zo van die dingen die op je raam hangen. Dit soort dragers drukken in het plaatwerk en op je ramen, dus moet je een onderzoekje doen waar precies de versteviging zit bij jouw auto zodat je niet na je fietstocht met een paar deuken in je kofferbak overblijft. Plaatwerk is tegeneoordig steeds dunner, want minder materiaal is goedkoper. En lichter.
Ik vraag me af of dat bij de Thule drager ook geldt van die beschadigingen. Ik lees namelijk nergens negatieve reacties over die Thule dat deze schade veroorzaken. Kan daar dan ook het prijsverschil in zitten.

By the way, ik heb geen trekhaak dus die vlieger gaat helaas niet op.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:08
Trekhaak is te monteren natuurlijk. Tweedehands hoef je ook niet zo heel veel geld kwijt te zijn.

Is bovenop de auto een optie? Met een setje dakdragers en een fietsendrager kan je misschien ook wel aardig uit de voeten.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-11 12:57
Even goed opletten of de fietsen niet voor je kenteken of achterlichten komen. Om die reden heb ik de Menabo Stand Up. Bevalt redelijk goed.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Swaxie
L0we schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:20:
Trekhaak is te monteren natuurlijk. Tweedehands hoef je ook niet zo heel veel geld kwijt te zijn.

Is bovenop de auto een optie? Met een setje dakdragers en een fietsendrager kan je misschien ook wel aardig uit de voeten.
Ik vraag me af of je niet meer beschadigingen aan de auto maakt omdat je steeds je fietsen op de auto moet tillen...

• L0we
Swaxie schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:24:
[...]

Ik vraag me af of je niet meer beschadigingen aan de auto maakt omdat je steeds je fietsen op de auto moet tillen...
Ja, dat is ook nog wel een goeie. Ik heb makkelijk praten met mijn mountainbike van iets meer dan 10 kilo :+ Dat zal wel even wat anders zijn met een stadsfiets die ongeveer twee keer zo zwaar is.

• Swaxie
L0we schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:26:
[...]

Ja, dat is ook nog wel een goeie. Ik heb makkelijk praten met mijn mountainbike van iets meer dan 10 kilo :+ Dat zal wel even wat anders zijn met een stadsfiets die ongeveer twee keer zo zwaar is.
Laat ik voorop stellen dat het waarschijnlijk de meeste van de tijd over racefietsen gaat, daar niet van.
Maar als je dan toch een fietsendrager hebt, kun je ook een keer met de stadsfiets gaan. Dat wordt zoals je zelf ook al zegt een heel ander verhaal...

• L0we
Swaxie schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:27:
[...]

Laat ik voorop stellen dat het waarschijnlijk de meeste van de tijd over racefietsen gaat, daar niet van.
Maar als je dan toch een fietsendrager hebt, kun je ook een keer met de stadsfiets gaan. Dat wordt zoals je zelf ook al zegt een heel ander verhaal...
Ik heb zelf een trekhaak met drager voor de kleinere stukjes, voor de langere stukken gaat hij op het dak.

Met dakdragers heb ik nooit gehad dat ik met mijn fiets de auto beschadigde. (wel dat ik te snel wegreed na een slagboom, die nog niet volledig open was...).

Wat ik me ook afvraag, is of je met die achterklepdragers er alsnog alert op moet zijn dat de trappers niet tegen je achterklep komen (bij stevig remmen bijvoorbeeld).
Pagina: 1