Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• DennisDeDennis
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 15-10 23:06
Dag allemaal,

Na jaren veel bruikbare info op dit forum te hebben gevonden is nu het moment daar dat ik een probleem heb waar ik geen antwoord op kan vinden. Betreft het volgende toestel

LG G6 LG-H870
Hardwareversie: Rev.1.0.
Android-versie: 8.0.0
Android-beveiligingspatchniveau: 1 juni 2018
Kernel-versie: 3.18.71
Build-nummer: OPR1.170623.032
Softwareversie: V20b-EUR-XX

Het probleem is dat tijdens een telefoongesprek ik bijzonder vaak hoor dat ik slecht verstaanbaar ben of dat de verbinding slecht is of weg lijkt te vallen. Ik merk hier zelf niets van. Ik heb mijn microfoon getest met de HD audiorecorder. Geen enkel probleem. Gewoon een mooi helder geluid zonder onderbreking. Iedere keer als het misgaat test ik de verbinding met de app Signal Strenght. Het resultaat is altijd goed, tussen de 95% en 100% en 85 dbm (geen idee wat dat is). Verder heb ik ook nog ruisonderdrukking en helderheid stem uitgezet. Ik kwam ergens tegen dat dit een probleem kan veroorzaken.

Kortom. Geen idee wat er aan de hand is of hoe ik het op kan lossen. Iemand een idee?
Bedankt alvast voor het meedenken

Beste antwoord (via rens-br op 25-09-2018 12:32)

• Fentek
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19-10 15:19
Ik heb hetzelfde probleem (gehad). Even rondgekeken en een vermoedelijke oplossing gevonden:

Ga naar Instellingen > tabblad Netwerk > Oproep > Geluid (tabblad "Algemeen") > "Ruisonderdrukking" uit zetten.

Ik heb sinds ik dit aangepast heb nog niet echt veel telefoongesprekken gedaan, maar ik heb alleszins nog geen klachten gehoord. Tijd moet uitwijzen of dit effectief het probleem verholpen heeft, maar ik vermoed van wel :)

Alle reacties

• FooLsKi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 00:05

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Heb je een originele nanosim of is het een 'geknipte'? En in het geval van een originele: is je SIM onbeschadigd?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd!

• DennisDeDennis
Het betreft een originele nano sim. Zover ik kan zien is hij onbeschadigd.

• DennisDeDennis
Iemand nog een ander idee?

• Alexo
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21-10 17:47

Alexo

groots met een zachte o

SIM in een andere telefoon testen en je G6 met een andere SIM testen..?

Alexo wijzigde deze reactie 12-08-2018 23:18 (16%)

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

• Rbernaards
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 09-10 20:10
Beste Dennis,

Ik ervaar dezelfde problemen de ontvanger verstaat mij slecht als ik hard praat verstaan ze mij net ik denk idd dat dit echt aan t toestel zelf ligt.Ik bel met vodafone de sim kaart is nieuw.

Ik denk telefoon laten repareren of updaten

• ZRN
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 10:55
Ik heb precies het zelfde probleem. Word er niet goed van. Daarnaast heb ik ook belabberd bereik, nog erger dan voor de laatste update. Via whatsapp en skype gaat super, dus de mic is het niet. Simkaart is het zelfde als in het begin, ook toen geen probleem gehad.

Klachten van de gene met wie ik bel:
  • "Je valt weg" terwijl ik 100% bereik heb (en de andere partij ook),
  • "Ik kan je niet goed horen, je lijkt heel ver weg",
  • "Hallo? Ben je er nog?" (Jaaa!! schreeuw ik ondertussen hah
a)

Iemand een andere oplossing dan een Simkaart?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Fentek
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19-10 15:19
Ik heb hetzelfde probleem (gehad). Even rondgekeken en een vermoedelijke oplossing gevonden:

Ga naar Instellingen > tabblad Netwerk > Oproep > Geluid (tabblad "Algemeen") > "Ruisonderdrukking" uit zetten.

Ik heb sinds ik dit aangepast heb nog niet echt veel telefoongesprekken gedaan, maar ik heb alleszins nog geen klachten gehoord. Tijd moet uitwijzen of dit effectief het probleem verholpen heeft, maar ik vermoed van wel :)

• DennisDeDennis
Het lijkt erop dat het inderdaad aan de ruisonderdrukking lag. Geen klachten meer gehad na het uitschakelen. Bedankt!
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True