55” tv voor ronde de 1000-1500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yatogami28
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 31-08 01:30
Ik zoek een tv voor in de woonkamer.
Zelf twijfelde ik tussen de LG OLED55C7 (1359,-) en SAMSUNG QE55Q7 (1150,-)

Wat is je budget?
Mijn budget ligt tusssen de 1000 en 1500

De tv zal gebruikt worden om sport/films/series te kijken. Denk hierbij aan itunes/netflix/google play films. Graag zou ik er ook soms op willen gamen om te genieten van de graphics. Dus niet echt competetive play?

Verder vraag ik me af of ik me zorgen moet gaan maken om inbrandingen op een OLED?.Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

[ Voor 7% gewijzigd door yatogami28 op 10-08-2018 10:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Imo is oled een stuk mooier dan qled, ik zou dus voor de LG gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 18:05

DarkSide

theres no place like ::1

Beide hebben hun voordelen.
Qled kan wat helderder en dit kan overdag misschien wat beter uitkomen.

Het beeld van OLED, met name contrast, vind ik dan net wat beter.

Beide kunnen HDR. Maar OLED vind ik hier weer net in het voordeel.

OLED heeft wat mindere peak brightness. Maar, vindt ik, geen bezwaar (ik heb een B6) en kan prima overdag film kijken of gamen. True savonds "komt ie echt tot leven" maar voor mij verder geen bezwaar.

Zou alleen voor de QLED gaan als je echt veel overdag kijkt met felle zon etc.
Voor de rest zou ik voor OLED gaan.
Is nog steeds genieten met films en games en HDR.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yatogami28
DarkSide schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:42:
Zou alleen voor de QLED gaan als je echt veel overdag kijkt met felle zon etc.
Voor de rest zou ik voor OLED gaan.
Is nog steeds genieten met films en games en HDR.
Hoe zit het qua beeldkwaliteit? Is OLED hier echt in voordeel vergeleken QLED. Had gelezen dat QLED problemen heeft met kijkhoeken en dat het na 30 graden al vervorming in kleur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik vind LED echt minder mooi dan OLED.
Hoe goed de LED TV ook is. Het is toch opgebouwd uit zones. OLED kan onafhankelijk dimmen zeg maar.

De Kijkhoek kan idd ook nog een issue spelen. Al kijk ik nooit vanaf een hoek.
Ik zit recht voor de TV. Maar een QLED heeft idd een mindere kijkhoek.

QLED ziet er echt wel goed uit voor een LED TV.
En sommige mensen zijn bang voor inbranden of image retention. Zelf nu al geruime tijd de B6 hier hangen.
Ik kijk geen TV. Dus geen idee hoe het met Logo's van zenders gaat. Maar gamen doe ik wel.
En ook wel Weekenden lang en totaal geen issues met ingebrande HUD's e.d.

Als ik jou was zal ik eens gaan kijken in een winkel.
Neem een USB mee waarop een stuk van een film oid staat die je goed kent. En vraag of je wat mag spelen met instellingen.
Let wel op. De ruimte bij een TV boer/ MM e.d. is niet representatief voor thuis. Qua beeld is het meer een beetje vergelijken.
Ook vind ik WebOS en de bediening erg fijn van de LG's.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik geniet van OLED -- de kwaliteit is hier écht absurd veel beter dan zelfs de hoogste kwaliteit LCD schermen (zoals QLED -- wat feitelijk een VA scherm is met een zeer geavanceerd rood/groen/blauw filterende backlight zodat er weinig kleur-bleed is). Qua inbranden... ik heb mijn C7 nu een jaar en er is nog niks te zien. Ik kijk eigenlijk geen lineaire TV, en dat is nou net de use case waar het voor kan komen. Zelfs een praktisch 80% complete Breath of the Wild playthrough (met veel genieten) heeft niks geen inbranden veroorzaakt. Geen rijen aan rode hartjes linksbovenin (of donkerder rode kleur specifiek).

Netflix is er ook geweldig op, series als The Expanse, en Star Trek Discovery zijn ook geweldig om te zien... zeker discovery, wat Dolby Vision is. Goeie geluidsset erbij en... je blijft op den duur maar schreeuwen: "meer... meer". Zeker in een donkere kamer komt OLED echt tot z'n recht. In het licht is het ook wel te doen. maar net wat minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het is bekend dat technieken zoals OLED aanmerkelijk duurder zijn dan de "gewone" tv's. Ik vraag me echter af of het dat tegenwoordig echt nog waard is, want de goedkopere lcd toestellen zijn de laatste jaren, zeker met HD uitzendingen, in mijn beleving enorm in beeldkwaliteit verbeterd. Ter vergelijking, de plasma-tv had ook (vond men) een betere beeldkwaliteit. Maar daar zijn de meeste (of inmiddels alle?) fabrikanten mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:18

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

55C7 is al voor € 1200 te krijgen (zie OLED-prijzentopic). 55C8 gaat voor rond de € 1500. Ik zou echt niet meer voor (Q)LED gaan nu er OLED is. Al ruim een jaar zeer tevreden gebruiker van de 55C7.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yatogami28
Jorgen schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:46:
55C7 is al voor € 1200 te krijgen (zie OLED-prijzentopic). 55C8 gaat voor rond de € 1500. Ik zou echt niet meer voor (Q)LED gaan nu er OLED is. Al ruim een jaar zeer tevreden gebruiker van de 55C7.
Waar kan ik de prijzentopic vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Techneut schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:13:
Het is bekend dat technieken zoals OLED aanmerkelijk duurder zijn dan de "gewone" tv's. Ik vraag me echter af of het dat tegenwoordig echt nog waard is, want de goedkopere lcd toestellen zijn de laatste jaren, zeker met HD uitzendingen, in mijn beleving enorm in beeldkwaliteit verbeterd. Ter vergelijking, de plasma-tv had ook (vond men) een betere beeldkwaliteit. Maar daar zijn de meeste (of inmiddels alle?) fabrikanten mee gestopt.
Dat valt wel mee. Een Highend LCD is ongeveer net zo duur als een OLED.
ja er zijn goedkopere LCD's te krijgen. Maar zeker niet met (goede) local dimming.

Wil je dit dan zit je toch in het duurdere segment te kijken en dan kan je net zo goed OLED nemen.
Sterker nog. De echt goede LCD's met veel localdimming zones en goede HDR zijn duurder dan menig OLED TV.

Plasma was ook beter dan LCD.
Plasma had het "probleem" dat ze niet in kleine maten te maken waren (of iig erg lastig).
Daarna hebben veel fabrikanten simpel gekozen om zich te focusen op LCD techniek.
De doodsteek voor plasma was verder dat het erg duur was om dit door te ontwikkelen voor 4k resolutie.

Dat kan veel makkelijker bij LCD. En nu bij OLED.

Elke techniek heeft zijn voor- en nadelen.
Plasma, LCD,CCFL,LED, OLED, QLED etc.

Van alle voor en nadelen bijelkaar opgeteld en weggestreept is er voor mij nu meer 1 techniek die ik in huis wil hebben. En dat is OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

yatogami28 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:18:
[...]

Waar kan ik de prijzentopic vinden?
[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Lees even goed de gebruiksaanwijzing in het roze vlak onderaan dat topic door. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yatogami28
DarkSide schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:24:
[...]

Dat valt wel mee. Een Highend LCD is ongeveer net zo duur als een OLED.
ja er zijn goedkopere LCD's te krijgen. Maar zeker niet met (goede) local dimming.

Wil je dit dan zit je toch in het duurdere segment te kijken en dan kan je net zo goed OLED nemen.
Sterker nog. De echt goede LCD's met veel localdimming zones en goede HDR zijn duurder dan menig OLED TV.

Plasma was ook beter dan LCD.
Plasma had het "probleem" dat ze niet in kleine maten te maken waren (of iig erg lastig).
Daarna hebben veel fabrikanten simpel gekozen om zich te focusen op LCD techniek.
De doodsteek voor plasma was verder dat het erg duur was om dit door te ontwikkelen voor 4k resolutie.

Dat kan veel makkelijker bij LCD. En nu bij OLED.

Elke techniek heeft zijn voor- en nadelen.
Plasma, LCD,CCFL,LED, OLED, QLED etc.

Van alle voor en nadelen bijelkaar opgeteld en weggestreept is er voor mij nu meer 1 techniek die ik in huis wil hebben. En dat is OLED.
moet ik me zorgen maken om burning of image retention?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb na ruim een jaar nul-komma-niks aan inbranding of imageretention. Ik heb een 55C7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

yatogami28 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 00:34:
[...]

moet ik me zorgen maken om burning of image retention?
Check hier wat de gevolgen kunnen zijn:
https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test
Let wel, dit zijn zeer extreme omstandigheden die bij normaal gebruik nagenoeg niet voorkomen.
Check op die site ook welke 55", 65" en 77" de beste is volgens hun. De oled's van LG, Oled is echt vreselijk mooi en wint van qled/led zolang je inderdaad niet in de volle zon kijkt.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yatogami28
Wat is het verschil tussen de LG OLED55C7 en LG OLED55B7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 07:53
yatogami28 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 01:32:
Wat is het verschil tussen de LG OLED55C7 en LG OLED55B7?
Volgens mij afwerking en het vermogen van de speaker.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Pagina: 1