test website gezocht met javascript form

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 23:42
Kan iemand mij een link sturen van een test website waar een javascript form in staat die ik kan invullen? Dit is omdat ik een programma aan het ontwikkelen ben die e.e.a. voor mij automatiseerd. Daarvoor moet ik de werking op javascript websites testen.
Ik heb al veel gezocht op google met termen als "javascript form test website" en synoniemen ervoor. Maar ik krijg enkel tutorials naar me toe gegooid hoe er een te maken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wil je niet gewoon gaan unit testen? Als dat niet het geval is, dan denk ik dat ik jouw vraag niet helemaal begrijp.

Uiteindelijk is er geen Javascript-formulier. Een webbrowser kan alleen HTML weergeven immers. De verwerking kan wel via Javascript verlopen. Als je dergelijke websites wilt testen, kun je denk ik willekeurige sites pakken die bijvoorbeeld met Angular of vergelijkbaar zijn gemaakt?

[ Voor 108% gewijzigd door CH4OS op 10-08-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:20
Ik weet 1 "WebApp" die dat heeft. Dat is Tableau, daarbij is het login scherm een javascript form.
Moet je wel even de Tableau Trial installeren ergens ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 23:42
@CH4OS nog niet eerder gehoord van unittesten (programmeren is een side-hobby voor mij voor werk). Maar dat lijkt niet voor mij van toepassing te zijn. Ik ontwikkel een extern programma die de pc bestuurd i.p.v. enkel de browser. En ik wil met mijn script d.m.v. COM, de website besturen.

@Meekoh de website sign-in pagina lijkt gewone HTML input velden te hebben. De software installeren lijkt voor mij niet de optie gezien ik een website wil hebben waarop ik dit kan toepassen.

#edit
@CH4OS Thx voor je info. Ik denk dat ik gewoon een verkeerd beeld in mijn hoofd heb bij hoe de website op werk ontwikkeld is (zit nu op vakantie en kan niet bij de site). Ik zal nog wel eens een blik werpen op de werk website zodra ik terug ben dan.

[ Voor 21% gewijzigd door 7Sins op 10-08-2018 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

7Sins schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:52:
@Meekoh de website sign-in pagina lijkt gewone HTML input velden te hebben. De software installeren lijkt voor mij niet de optie gezien ik een website wil hebben waarop ik dit kan toepassen.
Elke website gebruikt dus 'gewone HTML', een andere manier om input elementen weer te geven is er niet. ;) Vandaar dat de vraag niet geheel duidelijk is wat je nu exact wilt. Het verwerken kan wel verschillend, middels een GET of POST door de browser, of een GET of POST door Javascript.

Als je een externe website wilt 'besturen', is het dan wellicht verstandig om te kijken of ze een API hebben en daarmee te gaan praten? :)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 10-08-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaicecube
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Is het een idee om anders een js fiddle te maken dan kan je zelf het form uitbreiden indien nodig?

Anders een tutorial gebruiken oid?
https://www.w3schools.com...ename=tryjs_validation_js

Geen idee hoe ingewikkeld/uitgebreid het form moet zijn dat je zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:20
7Sins schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:52:
Ik heb het ook niet over de website zelf. Als je Tableau Server installeerd ergens dan kun je daarna in de betreffende webinterface inloggen. Dat form is javascript based, dat was namelijk nog een heel gedoe om te monitoren, aangezien in de HTML respons de login form nog niet zit. Die wordt async geladen/getoond en dat snapte onze monitoring software niet helemaal.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Meekoh schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:15:
Ik heb het ook niet over de website zelf. Als je Tableau Server installeerd ergens dan kun je daarna in de betreffende webinterface inloggen. Dat form is javascript based, dat was namelijk nog een heel gedoe om te monitoren, aangezien in de HTML respons de login form nog niet zit. Die wordt async geladen/getoond en dat snapte onze monitoring software niet helemaal.
Maar uiteindelijk wordt dan a-synchroon wat extra HTML ingeladen. Volgens mij is dat niet wat de TS zoekt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat houdt je tegen om zélf het soort formulier waartegen je wil testen te schrijven?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-09 21:33
Kan je ook niet eens kijken op bijvoorbeeld codepen.io oid?

bijv: https://codepen.io/louisverdiguel/pen/zFnGb

Ik weet niet zozeer of je dit bedoelt, anders heb ik de vraag gewoon niet begrepen : )
Pagina: 1