Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• editoor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:41
Als ik Spotify afspeel heb ik elke 10 seconden een hapering. Ik heb een grote vermoeden dat het de CPU is die de problemen geven. Ook als ik een game opstart geeft hij dezelfde hapering in de muziek. Elke keer als mijn muziek hapert zie ik in taakbeheer bij de cpu een kleine stijging, zie afbeelding. Het probleem gaat ook na een tijd weg en dan heb ik er een paar uur geen last meer van. Maar het komt altijd weer terug jammer genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ycm6n313tmlp.jpg

Ik dacht eerst dat mijn overclock het probleem veroorzaakte dus heb ik hem weer teruggezet naar de originele waarden. Maar dat heeft niks geholpen.

Mijn audio speel ik af via een DAC (Cambridge Audio DacMagic XS USB DAC). Daar zou ook nog het probleem kunnen liggen.

Is mijn cpu dood aan het gaan? Ik weet even niet meer wat ik moet doen om dit probleem te verhelpen.

[ Voor 91% gewijzigd door editoor op 10-08-2018 06:29 ]

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:34
Heb je het DAC er al eens tussen weggehaald, deze kan ook hey probleem zijn. En mijn vermoeden gaat eerst uit naar het dac.

• editoor
Ik speel nu mijn geluid over mijn onboard geluidskaart en het probleem is weg. Had echt niet verwacht dat mijn DAC aan het haperen was en al deze problemen aan het veroorzaken was. Ik ben in ieder geval blij dat ik nu heb kunnen achterhalen waar het probleem zit.

Dat wordt een nieuwe DAC kopen ben ik bang. Ik zal de DAC nog verder uittesten of ie op een andere pc dezelfde klachten geeft.

Topic kan dus gesloten worden.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Wellicht is er een driver update van je dac?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Weer een CPU uit de doodskist gered ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:34
jeroen3 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 07:30:
Wellicht is er een driver update van je dac?
Dit, ik zou de DAC niet gelijk afschrijven😊, plus speel eens via wen ander programma muziek af. Kijken of je daarmee ook last heb😊.

• editoor
Vorige week had ik gezocht naar drivers voor mijn DAC en geïnstalleerd. Ik heb het vermoeden dat dat de boosdoener is. Heb de driver verwijderd en nu doet hij het weer prima. Dat had ik dus beter niet kunnen doen. Hopelijk juich ik niet te vroeg, maar hij lijkt weer helemaal in orde te zijn. _/-\o_

• editoor
Ik was helaas te vroeg met juichen. Het probleem is er nog steeds. Ik ben de Dac nu op een andere pc aan het gebruiken en daar heb ik nog geen problemen ondervonden. Als ik op die andere pc geen problemen heb ga ik gewoon een nieuwe Windows installatie op mijn pc zetten. Ben er nu wel klaar mee. De problemen bevinden zich ergens in mijn pc. Hopelijk gaat dit dan het probleem oplossen.
Pagina: 1