nieuwe pc. what moet ik veranderen/verbeteren €400 over

Pagina: 1
Acties:
  • 360 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingShuckle
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-11-2022
Mijn vraag
Ik ga een nieuwe pc kopen. Ik heb er al een samen gesteld maar wat moet ik veranderen of nog aan kopen. Ik heb nog 400 euro over.

https://azerty.nl/basket/...pOjE7aToyMDg4MzE0O2k6MTt9

Ik ben uiteindelijk van plan om nog een extra werkstation te maken ik de zelfde case vandaar de obsidian

Vragen hoor ik graag

eerste post btw

-----

Update 1.01:

https://azerty.nl/basket/...pOjE7aToyMzU4NjY1O2k6Mjt9

Nu is vooral de vraag is de voeding goed?

En zijn er nog extra punten?

[ Voor 109% gewijzigd door KingShuckle op 10-08-2018 07:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 22:35
Ligt er nogal aan wat je er mee wilt doen. Als het voor gamen is kun je net zo goed wat geld besparen (waarom 2 videokaarten?, waarom 32GB geheugen? waarom een 8 core Intel en niet een Ryzen of 8700k?). Lekker die 400 in je zak houden en gebruiken om later te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:08
Wat ga je met de PC doen? 2x een GTX 1080 lijkt mij nogal extreem. Waarom heb je gekozen voor een octo core Intel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingShuckle
Ik zal verschillend werk doen op deze computer van video en foto editing, 3d modeling en gaming.

[ Voor 96% gewijzigd door KingShuckle op 10-08-2018 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingShuckle
tbh de twee 1080ti's zijn een hebbe dingetje zo als ze vrijwel altijd zijn. Maar ik heb een vr set en 2 4k schermen. of ik nu een octo of quad moet nemen weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is veel fout aan die setup....

- Die Xonar heeft weinig zin imo, zonde van de 38eur. Als je echt verbetering wilt over een onboard geluidskaartje, kijk dan voor een SoundBlaster Z.

- Extra netwerkkaartje totaal overbodig

- Je hebt een verkeerd (AMD) moederbord gekozen, goede bordjes voor jouw Intel 7820X zijn een stuk duurder: https://azerty.nl/product...rbord-atx-lga-2066-socket

- RAM kitje is een tragere 2400MHz, AMD optimized kit voor de AMD Threadrippers. Voor Intel kun je beter deze nemen: https://azerty.nl/product...3200c14q-32gvk-ddr4-32-gb (je hebt ze ook in RGB versie, technisch gezien zijn Ripjaws V gelijk aan de TridentZ/RGB).

Het is lastig om iets aan te raden op dit moment, 9000 serie van Intel met o.a 8-core 9900K komt in Oktober uit en gaat op de huidige Z370 planken draaien, Threadripper 2 staat ook al om de hoek...keuzes. Mijn ervaring is echter dat Threadripper slecht werkt met 2 kaarten in SLI in games, heb de 1950X met 2x1080Ti van MSI gehad en had vaak last van vreemde framedrops (je zag ook de GPU load zakken voor 0.5s). De 7920X/7980XE van Intel hadden daar geen enkel last van.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2018 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

KingShuckle schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 02:32:
tbh de twee 1080ti's zijn een hebbe dingetje zo als ze vrijwel altijd zijn. Maar ik heb een vr set en 2 4k schermen. of ik nu een octo of quad moet nemen weet ik niet
Als je rendering doet (Je zei 3d modelling, dus ik vermoedt dat je ook renderdtdtd (weghalen wat niet van toepassing is)) dan wil je zeker die extra cores graag erbij. Ook voor videos renderen is dat belangerijk.
Maar dat weet je zelf ook wel denk ik.

Zelf zou ik een USB audio nemen als je toch geld over hebt..

Maar vooral zou ik in plaats van die SSD er een M2 drive instoppen.

En waarom een netwerkkaart je moederbord heeft al 1GBit.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingShuckle
Update 1.01:

https://azerty.nl/basket/...pOjE7aToyMzU4NjY1O2k6Mjt9

Nu is vooral de vraag is de voeding goed?

En zijn er nog extra punten?

[ Voor 33% gewijzigd door KingShuckle op 10-08-2018 07:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Het moederbord matcht nog steeds niet met de cpu. Je hebt een s2066 moederbord nodig of een AM4 cpu.
Vertel eens wat meer over welke software je gebruikt.
Wat is je bron van waaruit je werkt?
Resolutie van het beeldmateriaal?
Welke monitor gebruik je?

En maak eens een lijstje middels Handleiding Pricewatch ipv axterne links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:57
Lees DAA beleid even door, en pas het topic daarop aan. Helpt iedereen, inclusief jezelf.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een i7-8700k set of Ryzen 2700x kun je al prima mee uit voeten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies.

Daarbij zijn externe winkelmandjes niet toegestaan. Hiervoor gebruiken we de Handleiding Pricewatch. Als laatste is dit niet de juiste subcategorie maar hoort je vraag in Desktop Aankoopadvies. Open daar een nieuw topic en zet alles gestructureerd op een rijtje. Je zult in ieder geval al een stuk meer info moeten geven over de specifieke inhoud en workflow
video en foto editing, 3d modeling
zegt niet zoveel.

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 10-08-2018 08:15 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.