Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1102885

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een PS4 gekocht (2e hands), maar helaas werkt deze niet. Als ik er een disc in doet dat dan maakt het wel geluid. maar de PS4 heeft de hele tijd een blauwe gloed. Maar verder gebeurd er niets, ook niet op de tv. Ik heb al een andere stroomkabel gebruikt en een HDMI kabel, maar dat is het niet.

Wat wel vreemd is, is dat als ik op de aan/ uit knop drukt er helemaal niet gebeurd, geen geluid ofzo. Het likt wel of die knop vast zit. Zou dat kunnen of is het een groter probleem.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Groet,
Alex

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-06 21:54
wat gebeurt er als je de voedingskabel er opnieuw in doet? gaat het lampje gelijk aan? of blijft de PS uitstaan?

Zie je een kans om de PS4 aan te sluiten op een ander scherm?

Mogelijke oplossing: HDD eruit halen en formateren via de computer. Vervolgens de HDD terugplaatsen en de playstation herinstalleren doormiddel van een USB stick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Heb je dat ding wel eerst getest voordat je deze kocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1102885

Topicstarter
@dm-dutchman
Ik heb de ps4 op een andere tv aangesloten, maar dat maakte ook geen verschil. Verder heb ik de coverplaat eraf gehaald en als ik een beetje aan de powerknop kloot, dan werkt deze wel om het aan of uit te zetten. Alleen nog steeds geen beeld op de tv.

Je had het over om de HDD eruit te halen en formateren en herinstalleren. Weet jij waar ik een instructie kan vinden om dit te proberen?

Alvast ontzettend bedankt voor uw reactie.

@bram1984
Nee kon helaas niet testen eerst was op een rommelmarkt en ze zeiden dat het wel werkte toen ze het opborgen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:25
Probeer dit eens:
Er zit ergens een rotte firmware tussen die af en toe de handshake van HDCP niet goed doet:
Reboot your PlayStation 4 in Safe Mode.

First, make sure your PS4 is really turned off. Hold down the power key until you hear a second beep and the console's light is off. Now, hold the power key and keep pressing it until once again you hear a second beep. It will boot up in Safe Mode. You can now select the Change Resolution option and your PS4 will restart. You will now be able to select a solution your TV actually supports (consult your manual) -- or start with a low resolution and work your way up.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-06 21:54
@Anoniem: 1102885 op dit moment kan ik je niet de exacte link sturen gezien de firewall op mijn werk dat niet toelaat. Maar als je even op google zoekt naar: "PS4 firmware download" zal één van de eerste links van sony op de pagina uitkomen waar een heel stappenplan staat.

Op de pagina staan twee bestanden. het onderste en gelijk het grootste bestand is het installatie bestand, de kleinere is een update bestand.

Als je het stappenplan volgt kan er weinig fout gaan.
Pagina: 1