Datalek Ride Abel (oud taxi bedrijf)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:29

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Beste nlboy

Graag willen we je er vriendelijk op wijzen dat de volgende rekening(en) niet (volledig) is/ zijn betaald, wat volgens onze administratie heeft geresulteerd in een openstaand bedrag van € xx. Dit kan veroorzaakt zijn doordat onze incasso op je betaalmethode niet werd toegestaan door je bank, of omdat je de betaling hebt gestorneerd. We verzoeken je deze vordering binnen 15 dagen na ontvangst van deze email alsnog aan ons te voldoen.

Het openstaande bedrag van € xx dient dan op ons bankrekeningnummer IBAN NL84INGB0007598749 (BIC INGBNL2A) op naam van Abel Technologies B.V. te zijn bijgeschreven, onder vermelding van betaalreferentie.

Indien we je betaling niet hebben ontvangen binnen de gestelde termijn, ben je incassokosten van € 40,00 verschuldigd en zullen wij de vordering over dragen aan onze incassopartner Intrum Justitia.

Heb je vragen over deze betalingsherinnering? Neem dan contact met ons op via support@rideabel.com. Als je de facturen inmiddels hebt voldaan, negeer dan dit bericht. In dat geval onze excuses.

Factuur ID Datum Van Naar Tarief Voldaan Te voldoen
(Verwijderd) (verwijderd) (Verwijderd) Amsterdam Schiphol Airport
Schiphol Boulevard
Amsterdam € xx € 0,00 € xx

Te voldoen € xx

Abel Support
Voor vragen of eventuele klachten, bekijk de FAQ, laat je feedback achter in de applicatie of neem contact op per e-mail.

Abel is een handelsnaam van Abel Technologies B.V., gevestigd aan de Singel 542, 1017AZ te Amsterdam.

Abel is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 64500608 en haar btw nummer is NL855693162B01. Abel is zelf geen vervoersbedrijf en zorgt ook niet zelf voor het vervoer; Abel fungeert via de door haar aangeboden App slechts als tussenpersoon
Sinds gisteren heb ik bovenstaande mail in mijn spam folder ontvangen. Alles klopt (datum, tijd, rit en bedrag). Destijds is het meteen van mn creditcard afgeschreven dus ik ben er niet bang voor.

De email is verzonden door Abel Technologies noreply@ops.rideabel.com en daar kwam normaal gesproken (voordat de dienst Abel stopte) ook de e-mails vandaan.

Ik heb begrepen dat het emailadres van in de e-mail niet te bereiken is.

Iemand toevallig ook zo'n mail van Abel ontvangen? Ik vind het vooral kwalijk dat ze precies de routes blijkbaar weten die ik heb gemaakt met Abel.

[ Voor 3% gewijzigd door nlboy op 09-08-2018 23:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Incasso-bureaus zijn een stelletje [censuur] [censuur] [censuur] met een [censuur] [censuur].

Ik ken ze van pak 'm beet tien jaar terug toen 'DE INKASSO UNIE' aan kwam zetten met dreigbrieven en zelfs dreigtelefoontjes naar mijn huisgenoot.

Wat de 'DE INKASSO UNIE', 'Intrum Justitia' en andere wormvormige aanhangsels doen is dit:

1. ze kopen de boekhouding van een failliet bedrijf.
2. ze sturen iedereen die in de laatste paar maanden van bedrijfsvoering contact met het failliete bedrijf heeft gehad een aanmaning, zonder te controleren of dat klopt of niet.
3. de mensen met een slechte administratie en angst voor incassobureaus betalen.
4. PROFIT!!!

Er is geen datalek.

Intrum Justitia heeft de boekhouding van Ride Abel gekocht en probeert daar maximaal geld uit te knijpen.

Stuur 1 (één) emailtje aan Intrum Justitia met daarin iets van 'dat bedrag heb ik op <datum van je afschrift> betaald. Kunt u aangeven waarom mijn betaling niet bij u aangekomen is? Ik heb op de door u aangegeven wijze voldaan aan mijn verplichtingen.'

Wacht vervolgens op de dagvaarding. Geen angst, als je het bankafschrift hebt is dat een leuke ochtend vrij. En je kunt minimaal 81 euro kosten voor je tijd vorderen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Ja precies, ik heb mijn creditcard afschrijving van Abel gewoon in het overzicht staan. Dus ik ben ook er totaal niet bang voor. Enige wat ik zorgelijk vind is dat alle data gewoon ergens rondzwerft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
nlboy schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 23:39:
[...]
De email is verzonden door Abel Technologies noreply@ops.rideabel.com en daar kwam normaal gesproken (voordat de dienst Abel stopte) ook de e-mails vandaan.
Weet je zeker dat het van noreply@ops.rideabel.com komt en niet van noreply@ridеabel.com of iets dergelijks (Griekse E ipv Westerse E)? Van Abel is het logisch dat ze niet de Griekse domeinnamen registreren, maar van bestaande bedrijven is het best onzorgvuldig dat ze de Griekse domeinnamen niet registreren om phishing te voorkomen. Denk aan KLM, Deutsche Bank, etc. Want dan zou er echt sprake zijn van een datalek. In dit geval hoeft er niet perse een datalek te zijn, afhankelijk van wat de curator met de subcontractor heeft afgesproken en of de domeinnaam wel Westers is.

[ Voor 13% gewijzigd door Trommelrem op 10-08-2018 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Normaal kreeg ik de facturen na de rit van:
Abel Technologies noreply@ops.rideabel.com via amazonses.com
of helpdesk van:
Abel Technologies support@rideabel.com via zendesk.com
De vreemde e-mail kwam van:
Abel Technologies <noreply@ops.rideabel.com> via sendgrid.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Het gaat om de domeinnaam. Is het een Westerse .com-domeinnaam of Griekse .com-domeinnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Trommelrem schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:57:
Het gaat om de domeinnaam. Is het een Westerse .com-domeinnaam of Griekse .com-domeinnaam?
Ik weet niet hoe ik dat kan zien? :?

Het is sowieso vreemd dat zij officieel per 2 december officieel er mee gestopt zijn en dat ik dan op 11 december de volgende e-mail had ontvangen:
Volgens onze gegevens zijn alle facturen voldaan. We hebben je account weer geactiveerd. Welkom terug!

Abel Support

Voor vragen of eventuele klachten, bekijk de FAQ, laat je feedback achter in de applicatie of neem contact op per e-mail.

Abel is een handelsnaam van Abel Technologies B.V., gevestigd aan de Singel 542, 1017AZ te Amsterdam.

Abel is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 64500608 en haar btw nummer is NL855693162B01. Abel is zelf geen vervoersbedrijf en zorgt ook niet zelf voor het vervoer; Abel fungeert via de door haar aangeboden App slechts als tussenpersoon.
Het lijkt er op dat zij de administratie niet op orde/netjes afgesloten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tja of een ex medewerker denkt een bijverdienste te hebben gevonden.Je kan natuurlijk even kijken vanaf welk ip adres de mail is verstuurd.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Beste nlboy ,

Op het forum van Kassa had een vraagsteller dezelfde e-mail als u gekregen , hier heeft Gjalt Rameijer woordvoerder Manager Corporate Communicatie van Transdev Nederland deze reactie geplaatst .

DOOR GJALT RAMEIJER - 10 AUG. 2018 OM 09:46
1 ANTWOORDEN / VRAGEN
13

Uit naam van Abel kan ik het volgende melden:

We begrijpen dat er een betalingsherinnering is verzonden voor de inmiddels beëindigde dienst Abel. Mogelijk heb jij deze mail ook gekregen. Via dit bericht willen we je informeren dat

De verzonden mail inderdaad door ons is verstuurd;
Het niet gaat om een phishingmail of een datalek. Door een update van de onderliggende software is er een automatische herinnering uitgegaan voor mogelijk openstaande tegoeden;
Er niets betaald hoeft te worden. Als er al openstaande tegoeden zijn dan worden die door ons kwijtgescholden en dus niet meer geïnd. Heb je naar aanleiding van de mail toch geld overgemaakt dan zal dit bedrag zo snel mogelijk worden teruggestort.;
We verontschuldigen ons voor deze miscommunicatie en nemen maatregelen om te voorkomen dat zoiets nog eens kan gebeuren.

Groet,

Gjalt Rameijer
woordvoerder

zie de link ,

https://kassa.bnnvara.nl/...rinnering-taxidienst-abel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
burne schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:24:
Incasso-bureaus zijn een stelletje [censuur] [censuur] [censuur] met een [censuur] [censuur].

Ik ken ze van pak 'm beet tien jaar terug toen 'DE INKASSO UNIE' aan kwam zetten met dreigbrieven en zelfs dreigtelefoontjes naar mijn huisgenoot.

Wat de 'DE INKASSO UNIE', 'Intrum Justitia' en andere wormvormige aanhangsels doen is dit:

1. ze kopen de boekhouding van een failliet bedrijf.
2. ze sturen iedereen die in de laatste paar maanden van bedrijfsvoering contact met het failliete bedrijf heeft gehad een aanmaning, zonder te controleren of dat klopt of niet.
3. de mensen met een slechte administratie en angst voor incassobureaus betalen.
4. PROFIT!!!

Er is geen datalek.

Intrum Justitia heeft de boekhouding van Ride Abel gekocht en probeert daar maximaal geld uit te knijpen.

Stuur 1 (één) emailtje aan Intrum Justitia met daarin iets van 'dat bedrag heb ik op <datum van je afschrift> betaald. Kunt u aangeven waarom mijn betaling niet bij u aangekomen is? Ik heb op de door u aangegeven wijze voldaan aan mijn verplichtingen.'

Wacht vervolgens op de dagvaarding. Geen angst, als je het bankafschrift hebt is dat een leuke ochtend vrij. En je kunt minimaal 81 euro kosten voor je tijd vorderen.
Hier kreeg ik vorig jaar een aanmaning mbt een verzekeringsachterstand.
Op een toestel wat ik ooit via Dutchtone had, daar zat een allrisk bij, á 6€ in de maand, voor het eerste jaar.
Na 12 maanden was het afgelopen ( inclusief de bijbehorende brief )

zeker 12 jaar later komt er een aanmaning van "pro-assist" ( de verzekeraar destijds )
dat ik een achterstand zo hebben van 72€, omdat ik me niet had afgemeld voor het 2e jaar.
Zelfs de bluf en arrogantie om te vermelden, dat ze uit coulance 'maar' één jaar gerekend hadden, en niet de volle 12 jaar :|

Per omgaande betalen natuurlijk, anders zou het wel die 12jaar worden + gerechtskosten.

Bij ongeluk had ik die brief / uitschrijving nog in mijn archief, ergens digitaal ...
teruggestuurd, en nooit meer iets van vernomen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:23

Bezulba

Formerly known as Eendje

FreshMaker schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:02:
[...]

Hier kreeg ik vorig jaar een aanmaning mbt een verzekeringsachterstand.
Op een toestel wat ik ooit via Dutchtone had, daar zat een allrisk bij, á 6€ in de maand, voor het eerste jaar.
Na 12 maanden was het afgelopen ( inclusief de bijbehorende brief )

zeker 12 jaar later komt er een aanmaning van "pro-assist" ( de verzekeraar destijds )
dat ik een achterstand zo hebben van 72€, omdat ik me niet had afgemeld voor het 2e jaar.
Zelfs de bluf en arrogantie om te vermelden, dat ze uit coulance 'maar' één jaar gerekend hadden, en niet de volle 12 jaar :|

Per omgaande betalen natuurlijk, anders zou het wel die 12jaar worden + gerechtskosten.

Bij ongeluk had ik die brief / uitschrijving nog in mijn archief, ergens digitaal ...
teruggestuurd, en nooit meer iets van vernomen ...
Dit vind ik zulke bullshit he, JIJ moet dus maar even 12 jaar administratie gaan doorspitten want anders moet je €72 gaan betalen... echt, zulke bedrijven mogen gelijk opgedoekt worden, gewoon actief bezig zijn om mensen angst aan te jagen en met aanmaningen komen dingen van lang geleden. Want ik heb echt zulke administratie niet meer, dus zou ik gewoon de sjaak zijn als het tot een rechtzaak kom, want zij hebben hun (al dan niet vervalste) contracten wel natuurlijk.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sowieso, achterstallige betalingen verlopen als er meer dan een twee jaar geen aanmaning / herinnering is verzonden.
Een bedrijf moet actief achter de centen aan blijven gaan.
Niet netjes, maar zo ligt het nu eenmaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:46 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
@Verwijderd bedankt voor het delen en fijn om te lezen dat het een interne fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nlboy

Graag gedaan .
Pagina: 1