Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studie Laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-11 13:30
Wat ga je met je laptop doen?
Alleen voor mijn studie/geen games.

Wat is je budget?
Het liefst onder de 1000, 100+- kan zeker

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij gaat elke dag mee naar school dus ja =)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Graag in budget, 100 hoger is geen probleem.
- Niet groter dan 15 inch.
- Graag een accu dat voor 8-12 uur meegaat.
- Ik heb dus geen idee of ik ook met een i5 etc kan wegkomen
- Kan hem aansluiten op mijn Monitor die Displayport gebruikt.
- Onder 3KG
- Het liefst IPS (geen TN)
- Niet echt een voorkeur voor merk, als het maar goede reviews heeft lijkt mij?
- Moet teminste 4 jaar meegaan

Studie is Communication & Multimedia Design

Specs: Processor Minimaal Intel Core i7 of vergelijkbare AMD aanbevolen
Besturingssysteem Windows 8 of hoger 64-bit
Werkgeheugen/RAM Aanbevolen minimaal 8GB
Harddisk Minimaal 250GB opslag. SSD harde schijf gewenst (is een pré)
Scherm Aanbevolen minimaal 13" scherm, met een resolutie van 1920 x 1080 (full HD aanbevolen);
Aansluiting Minimaal een HDMI-aansluiting, VGA mits met adapter naar HDMI, Displayport
Cardreader SD-kaart cardreader, intern of extern via USB 3.0
Netwerk Draadloze netwerkkaart
Back-up Aanbevolen externe USB opslag voor het maken van een back-up
Videokaart 16-bits kleuren en 512 MB VRAM (2 GB of meer VRAM wordt aanbevolen)

Wat ik zelf gevonden heb.https://tweakers.net/pricewatch/1121055/asus-rog-strix-gl503vd-fy127t.html
Voor een gaming laptop goedkoop lijkt mij, SSD, 1050 en i7 7700HQ 8GB RAM en de aanbevolen 2GB VRAM, maar de vraag hier is of ik ook met een i5 en een zwakkere gpu kan wegkomen?

[ Voor 61% gewijzigd door Voyarch op 10-08-2018 11:13 ]

Alle reacties

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-11 23:02
En waarom zet je die eisen niet in de pricewatch, en kies je het best beoordeelde resultaat?
Snap niet helemaal wat je van ons wilt, en vind je eigen inbreng minimaal

• Voyarch
---------------

[ Voor 141% gewijzigd door Voyarch op 10-08-2018 01:11 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:09
Ik denk inderdaad dat de eis voor een i7 wat overdreven is en je met een i5 ook wel weg komt.

Verder zijn de eisen zo generiek dat je van ieder model in de PW wel een versie vind die geschikt is/kan zijn. Persoonlijk zou ik voor een laptop die iedere dag mee moet vooral kijken naar gewicht (~1,5kg) en bouwkwaliteit.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Je beantwoord alle vragen met het hoognodige en plakt de gestelde eisen door jouw opleiding er onder en that’s it, dat terwijl jouw opleiding vermoedelijk over +/- twee weken begint? Dat getuigd inderdaad niet van veel eigen inzet. Je wordt een stuk beter geholpen als je duidelijk en concreet aan geeft wat je wilt; moet de laptop licht zijn aangezien je deze dagelijks mee zal moeten nemen, hoe groot moet het scherm zijn, welke aansluitingen heb je nodig? Zo kan ik er nog wel een aantal bedenken. Kijk eens bij topics van anderen.

Daarnaast mag je gerust wat vriendelijker reageren op antwoorden van andere Tweakers die jou gratis in hun vrije tijd proberen te helpen. ;)

• Voyarch
Sorry aangepast in starterpost. En ja ik ben zeer dankbaar voor all tijd die jullie nemen maar wat moet ik denken als iemand zegt zoek het lekker zelf uit in de pricewatch, zonder te zeggen wat ik mogelijk kan aanpassen in mijn post? Sorry als ik het niet alles erin heb gezet, Wel hierbij het liefst onder 15inch en niet al te zwaar, post aangepast. Bedankt Ramon En PSV, dus kan het goedkoper dan de laptop die ik geplaatst had?https://tweakers.net/pricewatch/1121055/asus-rog-strix-gl503vd-fy127t.html
Als er iets mist vraag het me gerust, nogmaals bedankt voor de help!

[ Voor 132% gewijzigd door Voyarch op 10-08-2018 00:43 ]

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Ik vindt dat niet vanzelfsprekend, sommigen zoeken juist een stevige laptop, sommigen een lichte laptop en anderen weer iets anders. Mijn punt is gewoon dat je met wat meer inzet ons veel meer geeft om mee te werken zodat jij het meeste bang for buck hebt. Wij hebben geen zin om er moeite in te steken als jij dat zelf niet eens doet. Maar goed, wellicht verschillen we daarin in mening en dat mag uiteraard. :)

Wil je het makkelijk en snel doen? Loop de Mediamarkt binnen, laat bovenstaand lijstje zien, Google op bekende problemen met het desbetreffende model en indien deze er niet zijn koop ‘m. ;)

Succes met je studie!

• Ramon
@Ventrexe Vooruit, omdat ik in een goede bui ben zal ik toch even reageren. De laptop die je linkt weegt 2,6kg volgens de Asus website, maar persoonlijk zou ik dat niet als klein & licht omschrijven. Wat jij klein en licht vind kunnen wij niet raden...

Verder voldoet deze aan je eisen, maar ook deze en ook deze. En zo nog 647 andere mogelijke opties. Misschien snap je dan dat we nog wat meer aanknopingspunten nodig hebben om je goed te kunnen helpen en kan je zelf even nadenken over wat je nou belangrijk vind in je toekomstige laptop.

• Voyarch
Okay, het spijt me ik zal mijn post aanpassen, excuses nogmaals ik moet zeggen dat ik nog nooit een laptop heb gehad dus ik weet zelf ook niet zo goed wat zwaar en licht is voor een laptop tot 15inch is goed voor mij, 2.6KG klinkt niet zwaar ik ga met de trein naar school dus dat gaat wel goedkomen. Zijn er nog meer dingen die jullie willen weten?

[ Voor 23% gewijzigd door Voyarch op 10-08-2018 00:49 ]

• Ramon
@Ventrexe Een bezoekje aan de MediaMarkt is geen slecht idee denk ik. Dan krijg je een beetje een idee van wat er op de markt is en wat je wel/niet wil en misschien komt er ook nog een budget uitrollen ;)

• Voyarch
Ik heb wel een idea wat er op de markt is desktop gpu's zijn uitgekomen, ryzen cpu's zijn er al voor laptops, wil liever niet ingepraat worden door een mediamarkt medewerker, Budget heb ik al in post gezet, en ik heb alleen nodig wat in de specifcaties staan. Ik hoop dat er nu genoeg in de starterpost staat. Ik wil dit het liefst niet makkelijk en snel doen..Ik vraag om nog een kans om serieus naar een laptop te kijken, bedankt iedereen die mee wilt denken! Als ik nu terugkijk heb ik inderdaad wat informatie weggelaten, mijn excuses

STARTERPOST AANGEPAST, ik hoop dat alles nu in order is...

[ Voor 51% gewijzigd door Voyarch op 10-08-2018 01:38 ]

• LucvdM
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-11 14:02
Als je het inderdaad puur voor studie gebruikt, wil je eigenlijk geen 15". Zeker als je een mooie monitor thuis hebt staan. Ik zou persoonlijk eens naar die UX430-serie van ASUS kijken:

pricewatch: Asus Zenbook UX430UA-GV265T bv.

Meer dan genoeg power, lekker licht, mooie bouwkwaliteit, ziet er strak uit en accuduur is meer dan netjes

Verwijderd

LucvdM schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:05:
Als je het inderdaad puur voor studie gebruikt, wil je eigenlijk geen 15". Zeker als je een mooie monitor thuis hebt staan. Ik zou persoonlijk eens naar die UX430-serie van ASUS kijken:

pricewatch: Asus Zenbook UX430UA-GV265T bv.

Meer dan genoeg power, lekker licht, mooie bouwkwaliteit, ziet er strak uit en accuduur is meer dan netjes
Zou je aanraden een kleinere laptop te kopen als thuis gebruik gemaakt wordt van monitoren? dus <15inch?
In het geval van een kleinere laptop, lever je dan automatisch in op cpu en gpu?

• LucvdM
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-11 14:02
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:44:
[...]

Zou je aanraden een kleinere laptop te kopen als thuis gebruik gemaakt wordt van monitoren? dus <15inch?
In het geval van een kleinere laptop, lever je dan automatisch in op cpu en gpu?
Lever je in op CPU zou ik niet zeggen. Deze i5 (4C/8T) is ver beter dan sommige i7's van vorige generaties. Staar je niet blind op die i-benamingen. En ja GPU, wat gaat TS gebruiken wat GPU-intensief is? Renderen is bijvoorbeeld gewoon CPU-intensive vooral.

Ik ken de collegebanken helaas te goed en <15" is meestal wat groot, het is namelijk wel fijn om pen en papier er soms naast te hebben of gewoon ruimte in het algemeen.
Daarnaast heb ik dat voor mijn desktop ook zo gedaan. Laptop als desktop gebruiken, externe monitor en randapparatuur eraan en gaan. Die HD graphics zijn prima zat :9

• Voyarch
Ik denk niet dat HD graphics onder de aanbevolen 2gb VRAM valt. Ik denk dat hier de vraag is hoe overdreven de verreisten specs zijn van de opleiding, want "i7" is ook maar wat vaag inderdaad, maar ik heb dit erbij gevonden:
Advies: koop een krachtige laptop
Omdat je tijdens je CMD-studie met verschillende soorten, soms tamelijk zware, softwarepakketten zult werken, is het aan te raden een krachtige laptop te kopen, die ook over een jaar of 4 nog voldoet. Om deze reden adviseren we een laptop met high-end-processor, zoals de i7 van Intel. De precieze kloksnelheid maakt niet zo veel uit, al zal sneller natuurlijk prettiger werken.

De i7 is vanaf 2,66 GHz te koop. Voor het komende studiejaar is dat zeker genoeg, maar als je de kans wil vergroten dat je er over 4 jaar nog steeds prettig op werkt, kun je er ook voor kiezen om een laptop met snellere processor te kopen.

Heb zelf nog dit gevonden
https://tweakers.net/pric...5-71g-70gd/specificaties/

[ Voor 120% gewijzigd door Voyarch op 10-08-2018 11:19 ]

Pagina: 1