Windows 10 MS account omzetten naar lokaal account als admin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 10:00
Mijn opa van bijna 90 heeft zichzelf buitengesloten op zijn laptop, met de upgrade naar windows 10 heeft hij op een of andere manier een @gmail.nl Microsoft account aangemaakt ipv een lokaal account en nu weet hij het wachtwoord niet meer

Helaas is het MS account niet te resetten en hangt er ook geen recovery info aan, een reset verzoek naar MS is afgewezen omdat deze niet genoeg informatie heeft. Ook bestaat het @gmail.nl adres niet (en is ook niet aan te maken)

Inmiddels heb ik dmv een bootcd wel het Administrator account kunnen unlocken dus ik kan inloggen op de laptop, echter is het niet mogelijk om via user beheer of via control userpasswords2 dit account te resetten of te wijzigen naar een lokaal account.

Tools zoals NTPWEdit kunnen niet met MS accounts overweg.

De laptop draait Windows 10 Home 1803 build 17134.165

Is het mogelijk om dit account nog te redden?

[ Voor 6% gewijzigd door GrooV op 09-08-2018 22:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw account maken, inhoud home/persoonlijke directories van oude naar nieuw account kopieëren, ben je al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 10:00
Ja dat weet ik, ik wil alleen het liefst het account redden zodat ik de laptop gewoon weer terug kan geven zonder dat ik mee moet om alles in te regelen ivm wachtwoorden en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan een MS account niet omzetten helaas. Ook niet als je wel in het account zou kunnen. Het is een losstaand account, dus de enige juiste oplossing is de inhoud te kopiëren naar een nieuwe.

Wachtwoorden (met name in browsers) zijn nog wel eens te redden. In ieder geval van Firefox, want die staat je toe het hele profiel te kopiëren met alle inhoud erin (staat gewoon in een appdata map).

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 10-08-2018 14:34 ]

I reject your reality and substitute my own