Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc upgrade voor ~ 2000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kaibouter
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-04 09:22
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil blijven gamen, uiteraard. Spellen die ik speel zijn: Pubg, AC's, Vampyr, Far Cry 5 etc. Maar nu komt het, ik wil ook graag gebruik gaan maken van VR. Ik zoek dus een systeem dat VR nu aan kan en in de toekomst ook. Ik houd de ontwikkeling rondom de brillekes een bietje in de gaten en het lijkt erg hard te gaan allemaal qua pixel dichtheid per oog. Dus ik wil voor nu alleen de vive aansluiten maar zodra er een goeie upgrade komt op de vive pro (Die me op dit moment nog een beetje te duur is) wil ik die gaan halen. Zou mooi wezen als mijn systeem daar alvast klaar voor is.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik gok dat het met 2000 euro te doen moet zijn. Maar ik heb niet echt een max budget. Wel graag onderbouwing waarom iets nodig is als het budget overschreden wordt. Ik ben niet op zoek om eroverheen te gaan :-)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een muis en toetsenbord. Verder heb ik mijn huidige build (+scherm) bijgevoegd onderaan. Ik dacht misschien kan ik wel een aantal dingen meenemen. Bijvoorbeeld de voeding/ssd/opslag/geheugen/kast? Ik neem aan dat ik Mobo/gfx/processor moet vervangen!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik tenminste een nieuwe Mobo/gfx/processor nodig heb en misschien nog meer. Maar daar zou ik graag input op willen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Best bang for the buck is wel een beetje een eis. Als ik daar wat meer voor moet neerleggen dan is dat zo. Ik heb helemaal niks met minder geluid en of energiezuinig. Ik ga niet overklokken maar het argument: "Ik zou die doen want die is stiller/minder energie" is voor mij volledig irrelevant. Interesseert me echt geen moer. Performance is wel een goed argument :)

Ga je overklokken?
Nee, ik doe het nu wel een beetje met MSI afterburner. Maar ik ga me er niet in verdiepen en zal het dus ook alleen op het end doen zoals ik nu bij deze ook pas sinds kort MSI gebruik omdat ik toch ging vervangen.

Wat verwacht je van ons?
Hulp bij of wat ik heb bedacht in mijn kast past en het met elkaar communiceert en of het het beoogde resultaat haalt.

Mijn oude build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,01€ 181,01
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 0,-€ 0,-
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 39,49€ 39,49
1Iiyama ProLite XB2483HSU-B1 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64bit€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 4€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 0,-€ 0,-
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze€ 64,20€ 64,20
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 284,70

Indien nieuw geheugen nodig, deze doen?
#ProductPrijsSubtotaal
1G.Skill Aegis F4€ 145,15,-€ 145,15,-

nieuwe Mobo/gfx/processor:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith€ 314,90,-€ 314,90,-
1Intel core i7 8700K€ 355,-€ 355,-
1ASUS rog Crosshair VI Hero€ 355,-€ 355,-
1Geforce GTX 1080 armor 8g€ 508,-€ 508,-

Aantal opmerkingen nog:

Ik heb geen voorkeur voor Intel of Ryzen, maar ik heb begrepen dat de hoeveelheid cores niet super belangrijk is maar de power per core wel. Dus Ghz over aantal cores. Nou heb ik hier verder de ballen verstand van dus ik laat me daar graag over informeren! maar ik denk dat dat wel bepaald of ik een ryzen neem of de intel.

Videokaart... ik vind dit echt super lastig. Ik zag wel duurdere kaarten dan dit staan maar prestatie wise niet in dezelfde mate beter als het verhoogde prijskaartje dat daar aan hangt. Mocht ik hiermee echt niet uit de voeten kunnen, dan vind ik het prima om een duurdere grafische kaart te halen. Ik zag de meerwaarde niet, echter ben ik een leek en zou ik het heel fijn vinden als iemand hier feedback op zou willen en kunnen geven!

Als laatste het mobo... wederom echt nul idee ik heb er een uit iemand anders zijn thread gejat in de hoop dat die goed is!

Tenslotte, als iemand iets suggereert graag rekening houden of het ook allemaal op elkaar past :P Zo ja dan ga ik het namelijk ook bestellen!

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:16
Je hebt een 1080p75 scherm, dan heb je aan een 1070 wel genoeg. Bekijk de 1080p benchmarks voor jouw spellen.
De Armor serie schijnt matige koeling te hebben, waardoor de fans harder moeten draaien en meer geluid maken.
De singlecore performance van de 8700K is de hoogste, maar de 2700X heeft 8 cores en 16 threads. Daarnaast merk je niets van die singlecore performance bij 75 fps.
Ik las trouwens dat je voor VR minstens 90 fps wil hebben, tegen misselijkheid.
De 8700K past niet op de ROG Crosshair VI, die er overigens erg duur uitziet. Lees even wat mensen er in die andere thread over hebben gezegd.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Om optimaal VR te beleven heb je een GTX1080Ti nodig, echter zijn die belachelijk duur. Dus een 1080 nu en later eens upgraden is idd je beste keuze. Poster hier boven lijkt te vergeten dat de resolutie van een VR bril wel een pakje hoger is dan dat van een 1080 scherm...

Een mobo van 100€ zal ook wel voldoende zijn zeker? Wat verwacht je van zo'n duurder bord?
Afhankelijk van de CPU moet je ook een ander mobo chipset kiezen uiteraard, Intel > Z370 AMD X470.

Je huidige systeem is 4 jaar oud ofzo? Eventueel overwegen om de voeding te vervangen. Misschien een grotere SSD, altijd prettig.

• kaibouter
Ik heb niet echt een probleem met mijn scherm upgraden hoor. Ik gaf alleen mijn huidige specificaties aan om te vragen of er dingen zijn die daarvan mee kunnen. Leek me een mooie meevaller als dat het geval is.

Ik begrijp dus dat ik een schaaltje duurder moet gaan zitten. Is dit lijstje dan beter? Ik snap niet zo goed waarom ik de voeding zou moeten vervangen, die werkt nog en doet het goed. Kan die toch meenemen en als het de brui geeft een nieuwe halen?

Ik wil dus inderdaad graag VR op 90fps hebben.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 355,-€ 355,-
1Asus ROG Maximus X Hero (WiFi AC)€ 314,50€ 314,50
1MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G€ 839,99€ 839,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.509,49

En dus een nieuw scherm, ik heb nu even niet de tijd om daar in te duiken maar dat zal ik vanavond doen, echter is dat niet zo moeilijk. Passen deze dingen op elkaar? EN past het in mijn huidige kast?

@SpeedQber De spellen op ultra draaien is niet mijn hoofdprioriteit dat is VR draaien. Ik heb wel de verwachting dat als ik VR op 90fps kan draaien dat ik de spellen die ik speel ook goed draaiende kan hebben op ultra settings xD
@Inrage SSD ging ik inderdaad bestellen, was alleen niet relevant voor mijn vraag dus ik had hem achterwege gelaten, maar thanks voor de tip!
In elk geval alvast hartelijk dank voor de input @Inrage @SpeedQber

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Als je voeding stuk gaat dan is de kans groot dat er nog enkele andere onderdelen mee sneuvelen. Dat is een eigen keuze. Je hebt zowiezo 2 jaar garantie dus misschien het risico wel waard.

Maar als je dan toch moet kiezen zou ik zeker geen mobo nemen van 300+ euro maar dus eerder een nieuwe voeding. Wat denk je te hebben aan zo'n duur mob? Ik zie het in verschillende topics terugkomen...

Ik zou eerder nu een GTX1080, de laatste maand zijn er af en toe zelfs al voor minder dan 500€ beschikbaar geweest. Deze te gebruiken voor een jaar of 2. En dan als we 2 generaties verder zijn een upgrade doen. Beter dan nu 800+ Euro uit te geven aan een kaart die een Vive Pro eigenlijk ook niet maximaal trekt... Met een 1080 kan je wel prettig VR draaien, misschien her en der wat settings bij stellen, van sommige merk je toch niks ingame.

[ Voor 8% gewijzigd door Inrage op 10-08-2018 13:09 ]

• kaibouter
Oke helder, betekend dat dat ik genoeg zou hebben aan de GTX1080 en een nieuwe processor?
Past dat op mijn huidige mobo? Past dat in mijn kast?
Voeding laat ik voor nu nog even achterwege dan. Dan ga ik nu op zoek naar een nieuw scherm en bestel ik die drie dingen (scherm,mobo,processor)

Tot zover in elk geval heel erg bedankt voor je hulp @Inrage

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:39
[sub]De voeding hoeft nog lang niet vervangen te worden. Die kan nog minimaal 6 jaar mee. Heeft het platform van de Seasonic S12G en daar is niets mis mee.[/sub]
Hier moet ik mijzelf corrigeren. Ik dacht Gold te zien ipv Bronze. Deze XFX heeft als basis de S12 (zonder G dus) en is door het ontbreken van een aantal voorzieningen niet geschikt voor nieuwe hardware. De voeding heeft oa groepsregulatie zodat niet stabiel een zeroload op 5v en 12v geleverd kan worden iets wat vereist is bij moderne systemen.
Mijn excuses voor de verkeerde info.

[ Voor 57% gewijzigd door Uszka op 11-08-2018 12:03 ]

Pagina: 1