Ik heb nu sinds een maand of 3 problemen met mijn desktop.
Dat begon eigenlijk met het compleet uitvallen van mijn netwerkkaart die het van de ene op de andere dag niet meer deed. Toen in mn bios LAN aan en uit gezet, drivers opnieuw geïnstalleerd alles zonder resultaat. Uiteindelijk een USB WiFi adapter aangeschaft om weer een internetverbinding tot stand te kunnen brengen.
Systeem draait op Windows 10 Pro en heeft een Asrock 970 extreme 4 moederboard (5 jaar oud)
Ik krijg ongeveer sinds die periode willekeurig bluescreens bij het opstarten.
Soms moet ik wel 10 keer opnieuw opstarten voor hij het doet. Soms start de PC door naar Windows in 1-, 2- of 3 keer opnieuw opstarten.
De meldingen die ik krijg zijn oa:
- BAD POOL HEADER
- SYSTEM SERVICE EXCEPTION (Wat is mislukt: WimFsf.sys)
- MEMORY MANAGEMENT
- PAGE FAULT IN NON PAGED AREA (Wat is mislukt: WimFsf.sys)
- DRIVER IRQL NOT LESS OR EQUAL
- SYSTEM THREAD EXCEPTION NOT HANDLED
- SYSTEM PTE MISUSE
- IRQL NOT LESS OR EQUAL
- SYSTEM THREAD EXCEPTION NOT HANDLED (Wat is mislukt: Ntfs.sys)
En dan mis ik volgens mij nog wel een paar meldingen die ik niet op de foto had gezet tijdens het opstarten of herstarten. Windows auto herstel werkt overigens nooit.
Soms geeft hij ook nog:
De pc kan niet worden hersteld met Automatisch herstellen
Klik op 'Geavanceerde opties' als u andere opties wilt proberen om uw pc te herstellen of klik 'Afsluiten' als u de pc wilt uitschakelen.
Logboekbestand E:\WINDOWS\System32|Logfiles\Srt\SrtTrial.txt
Na de laatste keer starten stond dit bestand in de logfile
Ik krijg mijn PC altijd aan, alleen soms duurt het 10 minuten en 10 herstarts.
Wat ik al heb gedaan:
- Ik heb voor meerdere foutmeldingen online troubleshootings gevolgd. Van herinstalleren van drivers tot het aanpassen van de regestry settings.
- Bios gereset naar factory settings (laatste update stond er al op en heeft altijd zonder problemen gewerkt)
- Ik heb windows compleet opnieuw geinstalleerd
- Ik heb via een bootable USB meerdere runs mem test gedraaid met 0 fouten als resultaat
- Ik heb healthchecks gedraait op mijn SSD (welke tevens als C schijf voor Windows funcioneerd)
- Ik heb uiteindelijk maar mijn SSD vervangen voor een nieuwe omdat veel fouten ook richting de harde schijf wezen
Maar helaas zit het probleem er nog steeds in.
Ik kan nu natuurlijk klakkeloos mijn moederboard vervangen, maar ik heb 6 maanden terug een nieuwe videokaart en nieuw intern geheugen er in gestoken.
Daarna heb ik dus nog 2 a 3 maanden probleemloos met de PC gewerkt, maar hier zou het dus ook in kunnen zitten.
Wat kan ik nog doen om de oorzaak van het probleem vast te stellen?
Ik weet met zo veel fouten eigenlijk niet meer waar ik het moet zoeken. En ik vind het ook heel vreemd dat mijn PC perfect werkt als hij eenmaal opgestart is.
Dat begon eigenlijk met het compleet uitvallen van mijn netwerkkaart die het van de ene op de andere dag niet meer deed. Toen in mn bios LAN aan en uit gezet, drivers opnieuw geïnstalleerd alles zonder resultaat. Uiteindelijk een USB WiFi adapter aangeschaft om weer een internetverbinding tot stand te kunnen brengen.
Systeem draait op Windows 10 Pro en heeft een Asrock 970 extreme 4 moederboard (5 jaar oud)
Ik krijg ongeveer sinds die periode willekeurig bluescreens bij het opstarten.
Soms moet ik wel 10 keer opnieuw opstarten voor hij het doet. Soms start de PC door naar Windows in 1-, 2- of 3 keer opnieuw opstarten.
De meldingen die ik krijg zijn oa:
- BAD POOL HEADER
- SYSTEM SERVICE EXCEPTION (Wat is mislukt: WimFsf.sys)
- MEMORY MANAGEMENT
- PAGE FAULT IN NON PAGED AREA (Wat is mislukt: WimFsf.sys)
- DRIVER IRQL NOT LESS OR EQUAL
- SYSTEM THREAD EXCEPTION NOT HANDLED
- SYSTEM PTE MISUSE
- IRQL NOT LESS OR EQUAL
- SYSTEM THREAD EXCEPTION NOT HANDLED (Wat is mislukt: Ntfs.sys)
En dan mis ik volgens mij nog wel een paar meldingen die ik niet op de foto had gezet tijdens het opstarten of herstarten. Windows auto herstel werkt overigens nooit.
Soms geeft hij ook nog:
De pc kan niet worden hersteld met Automatisch herstellen
Klik op 'Geavanceerde opties' als u andere opties wilt proberen om uw pc te herstellen of klik 'Afsluiten' als u de pc wilt uitschakelen.
Logboekbestand E:\WINDOWS\System32|Logfiles\Srt\SrtTrial.txt
Na de laatste keer starten stond dit bestand in de logfile
Het vreemde is, dat wanneer de PC na al die herstarts wel door start naar Windows 10, mijn systeem als een zonnetje en zonder problemen draait.Logboek voor diagnose en herstellen van Opstartherstel
---------------------------
Aantal herstelpogingen: 1
Details van sessie
Systeemschijf = \Device\Harddisk1
Windows-map = C:\WINDOWS
AutoChk uitvoeren = 0
Aantal hoofdoorzaken = 0
Uitgevoerde test:
Naam: Naar updates zoeken
Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x0
Tijdsduur = 0 ms
Uitgevoerde test:
Naam: Test van systeemschijf
Tijdsduur = 0 ms
Uitgevoerde test:
Naam: Diagnose van schijffout
Tijdsduur = 500 ms
Uitgevoerde test:
Naam: Metagegevens van schijf testen
Resultaat: Voltooid. Foutcode = 0x32
Tijdsduur = 0 ms
Ik krijg mijn PC altijd aan, alleen soms duurt het 10 minuten en 10 herstarts.
Wat ik al heb gedaan:
- Ik heb voor meerdere foutmeldingen online troubleshootings gevolgd. Van herinstalleren van drivers tot het aanpassen van de regestry settings.
- Bios gereset naar factory settings (laatste update stond er al op en heeft altijd zonder problemen gewerkt)
- Ik heb windows compleet opnieuw geinstalleerd
- Ik heb via een bootable USB meerdere runs mem test gedraaid met 0 fouten als resultaat
- Ik heb healthchecks gedraait op mijn SSD (welke tevens als C schijf voor Windows funcioneerd)
- Ik heb uiteindelijk maar mijn SSD vervangen voor een nieuwe omdat veel fouten ook richting de harde schijf wezen
Maar helaas zit het probleem er nog steeds in.
Ik kan nu natuurlijk klakkeloos mijn moederboard vervangen, maar ik heb 6 maanden terug een nieuwe videokaart en nieuw intern geheugen er in gestoken.
Daarna heb ik dus nog 2 a 3 maanden probleemloos met de PC gewerkt, maar hier zou het dus ook in kunnen zitten.
Wat kan ik nog doen om de oorzaak van het probleem vast te stellen?
Ik weet met zo veel fouten eigenlijk niet meer waar ik het moet zoeken. En ik vind het ook heel vreemd dat mijn PC perfect werkt als hij eenmaal opgestart is.