Hallo allen,
Mijn videokaart is gisteren kapot gegaan. Helaas 4 jaar geleden gekocht dus nu 1 jaar de garantie van EVGA. Ik wil kostenefficiënt mijn systeem een boost geven. Dus ik zit te denken aan naast een nieuwe vidoekaart ook nieuw geheugen en wellicht nieuw moederbord. Hieronder heb ik mijn huidig systeem geplaatst:
Hieronder de componenten die ik zou willen kopen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik game graag, spellen die ik momenteel speel zijn Overwatch, Quake Champions, Rise of the Tomb Raider. Dit zijn niet de nieuwste spellen en ik hoef de spellen ook niet per se op de hoogste kwaliteit te spelen. Performance gaat boven kwaliteit, dus liever hogere fps met lage settings dan high settings met -20 fps.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 500 euro voor videokaart, 200 euro voor geheugen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het liefst neem ik alles mee behalve videokaart en geheugen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Videokaart en geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur wat betreft vidoekaart voor EVGA vanwege goede ervaringen GTX 970 (totdat ie kapot ging natuurlijk).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen/wensen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten hoe ik met een zo'n klein mogelijke investering mijn systeem een leuke boost kan geven zodat ik bijvoorbeeld Quake Champions op 144 fps kan spelen. Ik ga er van uit dat mijn bottleneck naast de kapotte videokaart ook mijn geheugen is met 8gb en 1.600 mhz. Ik ben dus bereid om daarin ook een kleine upgrade te maken. Ik heb geen verstand van beperkingen met nieuwe geheugenkaartjes/videokaarten als het gaat om mijn huidig moederbord, dus wellicht raden jullie aan om naast videokaart/geheugen ook moederbord te kopen?
Mijn videokaart is gisteren kapot gegaan. Helaas 4 jaar geleden gekocht dus nu 1 jaar de garantie van EVGA. Ik wil kostenefficiënt mijn systeem een boost geven. Dus ik zit te denken aan naast een nieuwe vidoekaart ook nieuw geheugen en wellicht nieuw moederbord. Hieronder heb ik mijn huidig systeem geplaatst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4670 Boxed | € 252,95 | € 252,95 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 0,- | € 0,- |
| 1 | EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Carbide 330R Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus VG278HE Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64bit | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 6,53 | € 6,53 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 68,76 | € 68,76 |
| 1 | Samsung SH-224DB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seasonic M12II 620W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 328,24 | |
Hieronder de componenten die ik zou willen kopen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | EVGA GTX 1070 Ti 8GB FTW2 Gaming iCX | € 558,- | € 558,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 161,95 | € 161,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 719,95 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik game graag, spellen die ik momenteel speel zijn Overwatch, Quake Champions, Rise of the Tomb Raider. Dit zijn niet de nieuwste spellen en ik hoef de spellen ook niet per se op de hoogste kwaliteit te spelen. Performance gaat boven kwaliteit, dus liever hogere fps met lage settings dan high settings met -20 fps.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 500 euro voor videokaart, 200 euro voor geheugen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het liefst neem ik alles mee behalve videokaart en geheugen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Videokaart en geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur wat betreft vidoekaart voor EVGA vanwege goede ervaringen GTX 970 (totdat ie kapot ging natuurlijk).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen/wensen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten hoe ik met een zo'n klein mogelijke investering mijn systeem een leuke boost kan geven zodat ik bijvoorbeeld Quake Champions op 144 fps kan spelen. Ik ga er van uit dat mijn bottleneck naast de kapotte videokaart ook mijn geheugen is met 8gb en 1.600 mhz. Ik ben dus bereid om daarin ook een kleine upgrade te maken. Ik heb geen verstand van beperkingen met nieuwe geheugenkaartjes/videokaarten als het gaat om mijn huidig moederbord, dus wellicht raden jullie aan om naast videokaart/geheugen ook moederbord te kopen?