Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Na verplaatsing pc geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nathank
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-11 15:29
Nadat ik mijn pc ongeveer 5 km heb verplaats, via een weg met wat drempels weliswaar, maar zonder gekke dingen onderweg, verschijnt er geen beeld meer op m'n monitor.

Op locatie A stond er een monitor aangesloten via dp, gewoon normaal ontkoppeld en op locatie B aangesloten op een monitor via vga. Dit werkte niet, dus op een andere monitor geprobeerd via dvi, geen resultaat. Dp gehaald en geprobeerd op de tweede monitor, ook niets. Toen de originele monitor gehaald en die via dp geprobeerd, nog steeds zwart.

Pc lijkt normaal op te starten, al kan ik niets zien natuurlijk.
De eerste keer dat ik de pc opstartte op locatie B had ik muis en toetsenbord via een usb-hub, netwerkkabel en dus stroom + vga ingeplugd.

Enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Heb de kabels in de pc al nagekeken of er wellicht iets los was gekomen onderweg, monitorkabels op de drie verschillende monitoren geprobeerd en opgestart met enkel stroomkabel en monitorkabel ingeplugd.
Alles is on-board aangesloten op een Z170.

Alle reacties

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De monitor heb je al uitgesloten, volgende verdachte is je grafische kaart. Misschien zit ze niet goed meer gemonteerd? Heb je al een andere geprobeerd?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Nathank
Ik heb geen videokaart

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Steek er toch maar es één in om te testen. Misschien is je geïntegreerde GPU beschadigd geraakt door statische ontlading of iets dergelijks. Soms zit het in een klein hoekje. Je hebt al meerdere monitoren en kaels geprobeerd als ik het goed begrepen heb, da's een heel sterke aanwijzigng dat het in je chipset/moederbord/GPU zit.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Nathank
Helaas heb ik die niet liggen en ken ik ook niet iemand van wie ik een gpu zou kunnen lenen.

Kan er natuurlijk eentje kopen, maar had gehoopt dat dat m'n laatste redmiddel zou zijn.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:15
Loop alle kabels na in de behuizing. Misschien is de 4+4 pin cpu eruit.

Welke cpu koeler heb je? Een grote lompe koeler en de behuizing staand vervoeren kan schade aan het mobo veroorzaken.

• Nathank
Waar zit die 4+4 pin / hoe kan ik 'm herkennen?

Ik heb wel een grote lompe koeler ja, Scythe Mugen 5, en de behuizing staand vervoerd..

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:15
Normaal gesproken linksboven de cpu koeler op het moederbord. Welk moederbord heb je exact?

• Nathank

• Nathank
MSI GeForce GT 710 ingeplugd, maar nog steeds geen beeld.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-11 16:09
Nathank schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:37:
Ik heb wel een grote lompe koeler ja, Scythe Mugen 5, en de behuizing staand vervoerd..
Die heeft wel een aparte manier van monteren (extra plaatje aan de onderkant etc), indien dat niet goed gedaan is + staand vervoeren = uhm......

Maar goed, geen idee of dat het geval is :).
Pagina: 1