.
[ Voor 99% gewijzigd door Astr0blaster op 24-11-2024 13:53 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Astr0blaster op 24-11-2024 13:53 ]
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Bedoel je dat dat de X-T2 nog goedkoper wordt wanneer de X-T3 uitkomt, of juist dat hij het nu is?fdees schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 19:48:
Is de X-T2 niets voor je, met de verwachte kost van de X-T3 tijdens photokina in september is deze camera. nu stukken goedkoper. Zeker met de 18-55 is dit in mijn optiek een heerlijke combinatie zeker voor het geld.
De video is ook weer beter dan met de X-T20, waarmee ik zelf werk, X-T2 ook enkele keren gehuurd als secundaire camera. Maar is zeker met de korting het prijsverscheel waard. Wanneer je dan zou wachten tot de X-T3 uitkomt een batterijgrip tweedehands relatief goedkoop te krijgen en gaat je videomogelijkheden vooruit.
My middle finger salutes you.
Of iets meer en naar een Hasselblad gaan.StevenzeN schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 01:01:
Misschien iets meer neertellen en kijken naar een A7Sii?
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Beetje overtrokken.RobbieHifi schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:23:
[...]
Of iets meer en naar een Hasselblad gaan.
Ja dat is het overwegen waard, echter is dat weer ruim 1000 euro meer. En wat ik me afvraag: biedt de A7Sii echt zo veel meerwaarde? Ik weet dat de S-versie erg goed voor filmen is, echter is het uiteindelijk geen fotocamera, dan kom je dus op de R-versie uit.StevenzeN schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 01:01:
Misschien iets meer neertellen en kijken naar een A7Sii?
Leidend niet, maar ze zijn zeker wel belangrijk. Ik wil het primair als fotocamera gebruiken, maar toch ook zeker de optie ophouden voor redelijke films. Als ik écht topkwaliteit wil voor een klus, dan huur ik liever een high-end Sony. Echter zijn deze - met bijbehorende - rond de 10.000 euro. Ook niet echt klein formaat voor het reizen.Frogmen schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:37:
Volgens mij zijn je film eisen in deze behoorlijk leidend, we hoeven je niet meer uit te leggen dat het glas belangrijker is dan de camera voor kwaliteit. De rest is vooral eigen voorkeur, wat vindt jij fijn werken. Ik kan nu gaan roepen dat een Nikon D850 de fijnste, beste en tofste camera is om mee te werken, dit nog onderbouwen met tests die mijn mening ondersteunen. Maar omdat jij Canon gewend bent is de kans groot dat je hem helemaal ruk vind. Zou echter zeker ook 2e hands zoeken, zeker voor het glas.
Biedt zo'n Nikon, behalve dat het full frame is, echt voordelen veel tegenover bijvoorbeeld een XT-2? Een van de nadelen van zo'n set vind ik toch wel de grootte en het gewicht. (Ik laat me graag overtuigenbarktus schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:28:
Mooie fullframe Nikon body (2e hands) kopen, (2e hands) Tamron 24-70 F2.8, (2e hands) Nikon 80-200 F2.8 AF-D push-pull en een nieuwe 50mm F1.8. Volgens mij heb je dan een erg mooie set
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Oordeel zelf maar: http://snapsort.com/compare/Fujifilm-X-T2-vs-Nikon-D800Astr0blaster schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:26:
Biedt zo'n Nikon, behalve dat het full frame is, echt voordelen veel tegenover bijvoorbeeld een XT-2? Een van de nadelen van zo'n set vind ik toch wel de grootte en het gewicht. (Ik laat me graag overtuigen)
My middle finger salutes you.
Oef, gebruik alles behalve snapsort. Leuk voor de specs (als ze al kloppen) maar het zegt geen klap. Om de body grootte te vergelijken kun je CameraSize.com gebruiken en verder raad ik aan om voor de beeldkwaliteit bij dpreview te kijken. The digital Picture schrijft verder ook leuke reviews en heeft een goede tool om lenzen te vergelijken (test chart, dat wel).barktus schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:22:
[...]
Oordeel zelf maar: http://snapsort.com/compare/Fujifilm-X-T2-vs-Nikon-D800
Hier kan je elke willekeurige camera met elkaar vergelijken. Zelf vind ik een forse body toch ook wel fijn. En met de gewenste objectieven zoals een 70/80-200 kan ik me voorstellen dat een wat forsere body ook fijner in gebruik is. Maar dat is geheel persoonlijk
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq