Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen; veel verschillende genres. Ik hoef niet perse de nieuwste spellen op de hoogste settings te kunnen spelen. Daarnaast veel internetgebruik, office werk en multimedia gebruik, en eventueel licht development werk en virtual machines draaien. Ik doe hopelijk zo'n 5 jaar met het systeem waarbij ik tussentijds de GPU upgrade.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ben ik flexibel in. Ik mik op rond de 600-700 euro, omdat ik verwacht dat dit geschikt is in combinatie met mijn huidige GPU en benodigdheden, maar ik ben niet echt gebonden aan een budget. Mocht 100-300 euro extra, heel veel meer bieden dan sta ik daar open voor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
Seagate Desktop HDD, 2TB
Scythe Mine 2 (eventueel)
Asus Xonar DG (eventueel)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alternatief:
Mijn voorkeur gaat nog wel uit naar het Intel systeem vanwege:
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau en energieverbruik zijn van belang. Wordt naast gamen ook voor studie/werk gebruikt.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Graag een check op compatibiliteit van de gekozen componenten en de componenten die ik meeneem vanuit mijn huidige systeem. Staan de componenten in verhouding tot elkaar? Daarnaast graag suggesties voor eventuele alternatieven met meer bang-for-buck (mocht het dan wat meer kosten is dat ook prima).
Alvast bedankt!
Hoofdzakelijk gamen; veel verschillende genres. Ik hoef niet perse de nieuwste spellen op de hoogste settings te kunnen spelen. Daarnaast veel internetgebruik, office werk en multimedia gebruik, en eventueel licht development werk en virtual machines draaien. Ik doe hopelijk zo'n 5 jaar met het systeem waarbij ik tussentijds de GPU upgrade.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ben ik flexibel in. Ik mik op rond de 600-700 euro, omdat ik verwacht dat dit geschikt is in combinatie met mijn huidige GPU en benodigdheden, maar ik ben niet echt gebonden aan een budget. Mocht 100-300 euro extra, heel veel meer bieden dan sta ik daar open voor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
Seagate Desktop HDD, 2TB
Scythe Mine 2 (eventueel)
Asus Xonar DG (eventueel)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 183,90 | € 183,90 |
| 1 | Asus Prime B360-Plus | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 152,73 | € 152,73 |
| 1 | BitFenix Formula Gold 450W | € 62,- | € 62,- |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 84,95 | € 84,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 634,43 | |
- Randapparatuur en O.S. zijn niet nodig.
- Wellicht vormt de Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 hiermee een bottleneck maar ik zou het niet erg vinden om over 1 à 2 jaar de GPU te upgraden. Momenteel kan ik hiermee prima uit de voeten.
- Voor de Asus Xonar DG geluidskaart is een moederbord met een PCI slot nodig. Eventueel is in plaats daarvan een moederbord met degelijke onboard geluidskaart die optical out biedt ook mogelijk.
- De Scythe Mine 2 koeler is vrij fors. Ik heb bij de keuze voor het geheugen gekeken naar een redelijk laag profiel en verwacht dat de G.Skill hieraan voldoet (31,2 mm hoog). Daarnaast betwijfel ik of een micro-ATX zoals de Gigabyte B360M D3H (rev 1.0) genoeg ruimte biedt voor de koeler ten opzichte van het PCI-e 3.0 x16 slot. Vandaar de keuze voor de Asus Prime B360-Plus. Hebben jullie hier nog ideeën bij?
Alternatief:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 214,- | € 214,- |
| 1 | Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0) | € 113,99 | € 113,99 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 152,73 | € 152,73 |
| 1 | BitFenix Formula Gold 450W | € 62,- | € 62,- |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 84,95 | € 84,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 697,57 | |
Mijn voorkeur gaat nog wel uit naar het Intel systeem vanwege:
- Prijs.
- Custom koeler die ik over kan zetten.
- Geluidskaart waarvan ik zeker weet dat het goed werkt met mijn AV-receiver.
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau en energieverbruik zijn van belang. Wordt naast gamen ook voor studie/werk gebruikt.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Graag een check op compatibiliteit van de gekozen componenten en de componenten die ik meeneem vanuit mijn huidige systeem. Staan de componenten in verhouding tot elkaar? Daarnaast graag suggesties voor eventuele alternatieven met meer bang-for-buck (mocht het dan wat meer kosten is dat ook prima).
Alvast bedankt!