Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Betaalbare cameratelefoon.

Wat is je budget?
Hij is voor mijn schoonvader, hij wil denk ik niet meer dan 300 euro betalen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het draait dus echt ALLEEN om de camerafunctie, oké een beetje mooi display om gemaakte foto's te bekijken is ook belangrijk. Dat maakt het voor mij zo moeilijk. Alle telefoons met goede camera's (Pixel 2, Galaxy S9, Huawei P20, OnePlus 6, enz.) zijn duur en hebben (logisch voor zo'n prijs) ook allerlei extra 'features' zoals veel werk-/opslaggeheugen en dat soort specs. Daar gaat mijn schoonvader met appen en fotograferen nou nooit gebruik van maken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn schoonvader heeft ontdekt dat hij foto's van iemand anders met een Galaxy A5, nota bene verzonden via WhatsApp, wel mooi vindt. Die telefoon heeft zelfs een camera die volgens de reviews ondermaats is. Hij heeft zelf nu dan ook een Nokia Lumia 520, dus in dat opzicht is natuurlijk iedere moderne telefoon beter (wat betreft specs dan, interface van WP blijft de beste :)). Toch wil ik graag echt wat goeds voor hem vinden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zoals gezegd is het naast fotograferen vooral appen. Mooie bijkomstigheid zou zijn als de camera-app ook instellingen heeft om de 'look' van de foto's aan te passen (tijdens het nemen, niet in post production). Mijn schoonvader doet waarschijnlijk niets met nabewerken, dus het is belangrijk dat de foto's er zo 'sleek' mogelijk uitkomen.

Beste antwoord (via Verwijderd op 10-08-2018 16:18)

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 02:39

Tahref

God bless you

gsmarena en kimovil hebben een functie op de website om camera's van telefoons te vergelijken. Daar zal je vooral goed moeten kijken hoe deze in het donker foto's maken. (tegenwoordig maken alle telefoons in goed daglicht redelijke foto's) hier de link naar gsmarena https://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=1

Door een aantal phones door de camera vergelijker te hebben gehaald lijken deze mij het beste:

pricewatch: Motorola Moto G6 Plus Blauw (beste camera)
pricewatch: Motorola Moto X4 64GB Zwart
pricewatch: Xiaomi Mi A2 (4GB ram, 64GB opslag) Zwart

Nu kan je zelf nog de keuze bepalen door prijs, wel of niet headphone jack/sd uitbreiding etc etc.

Rond de 200 euro heeft de moto x4 een variant met minder opslag en is de redmi note 5 ook een interessante optie.

Daarnaast is er bij vele phones de optie om deze soort van te hacken om daarna de google camera app erop te zetten waardoor je phone ook veel betere fotos kan maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Tahref op 10-08-2018 14:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Mi A2?
HTC U ultra?

FCG

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 02:39

Tahref

God bless you

gsmarena en kimovil hebben een functie op de website om camera's van telefoons te vergelijken. Daar zal je vooral goed moeten kijken hoe deze in het donker foto's maken. (tegenwoordig maken alle telefoons in goed daglicht redelijke foto's) hier de link naar gsmarena https://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=1

Door een aantal phones door de camera vergelijker te hebben gehaald lijken deze mij het beste:

pricewatch: Motorola Moto G6 Plus Blauw (beste camera)
pricewatch: Motorola Moto X4 64GB Zwart
pricewatch: Xiaomi Mi A2 (4GB ram, 64GB opslag) Zwart

Nu kan je zelf nog de keuze bepalen door prijs, wel of niet headphone jack/sd uitbreiding etc etc.

Rond de 200 euro heeft de moto x4 een variant met minder opslag en is de redmi note 5 ook een interessante optie.

Daarnaast is er bij vele phones de optie om deze soort van te hacken om daarna de google camera app erop te zetten waardoor je phone ook veel betere fotos kan maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Tahref op 10-08-2018 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Je kunt er voor kiezen gewoon de Samsung Galaxy A6 te nemen (opvolger van de A5) voor je vader aangezien hij de A5 al goed vindt.
pricewatch: Samsung Galaxy A6 Dual sim Zwart
Of je gaat voor de Nokia 6 (2018) en laat hem bij zijn eigen merk (of Nokia 7+ maar dan ga je over budget, wel betere accu).
pricewatch: Nokia 6 (2018) 3GB ram, 32GB opslag Zwart
De eerder genoemde net uitgebrachte Xiaomi Mi A2 is ook zeker een kanshebber, maar die is wel net weer een slagje groter qua formaat, wat een plus kan zijn als de ogen achteruit gaan, maar een min als hij dat te groot vindt om lekker vast te houden. Ook is aflezen buiten niet zo goed, hier een review: https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_a2-review-1798p6.php

[ Voor 10% gewijzigd door swhnld op 10-08-2018 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
Huawei P20 Lite staat bekend om de goede camera's in het prijssegment, ook nog eens een toestel wat een erg modern uiterlijk heeft in die prijsklasse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:51
Redmi Note 5 schijnt een goede camera voor het geld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:35
htc u ultra denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank aan jullie allen voor de uitgebreide reacties! Ik heb er eentje als 'beste antwoord' aangevinkt maar ben met allemaal erg geholpen. Dat wordt een weekendje reviews bekijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 22:29

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Nokia 6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-09 11:55
Ik denk dat de MI A2 het geknipte toestel is. Heel budgetvriendelijk plus een prima camera.
Pagina: 1