144 HZ monitor met mijn systeem ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10 16:48
Hallo mensen,

Ik zit te denken om mijn huidige Samsung P2250 1920x1080 monitor te gaan upgraden voor een 144 HZ monitor. Ik twijfel alleen nog wel of mijn systeem goed genoeg is om dit vloeiend te kunnen.

En is tegenwoordig de weergave van de monitoren veel beter geworden tov mijn huidige Samsung ?

Afgaande wat ik op internet heb kunnen vinden zou het beeld vloeiender moeten zijn. Ik speel eigenlijk met name PUBG of andere shooter. Soms ook strategiespellen.

Mijn setup is

I5 6600K @ 4.1GHZ
16 GB Ram
Asus Strix GTX970 pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
Z170 Tomahawk moederbord

Heeft iemand van jullie toevallig een vergelijkbare setup als ik heb met een 144 HZ monitor ? Zo ja hoor ik graag jullie ervaringen en advies.

Onderstaand scherm lijkt mij eventueel wel interessant.

https://www.alternate.nl/...ings/1325213?#showRatings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-10 09:57
Ik zou het je zeker aanraden, zelfs als je rond de ~100fps zit zie je het verschil enorm.
Eenmaal op 144Hz doen je ogen pijn van 60Hz.

Met jou GTX 970 moet je nog makkelijk op medium settings rond de ~100FPS halen.
In games als CS:GO en Rocket League moet de 144fps al helemaal geen probleem zijn.

De monitor die je linked is een hele goeie optie! Let wel op dat in de reviews word geklaagd over dode pixels.
Ik zou je deze aanraden: https://www.alternate.nl/...9&utm_source=tweakers.net

[ Voor 51% gewijzigd door Desiler op 09-08-2018 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-07 14:37
Sinds 2 dagen in het bezit van 144Hz en tegenover 60Hz is dit echt een wereld van verschil. Voor €219, is het zeker het upgraden waard. Ik heb zelf een MSI scherm voor €199,- bij Bol: product: MSI Optix MAG24C >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
Gian schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:05:
Sinds 2 dagen in het bezit van 144Hz en tegenover 60Hz is dit echt een wereld van verschil. Voor €219, is het zeker het upgraden waard. Ik heb zelf een MSI scherm voor €199,- bij Bol: product: MSI Optix MAG24C >:)
Bevalt het VA paneel? Hoor veel verhalen over ghosting met deze panelen. Ik zou voor een IPS of TN gaan just to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-07 14:37
VA zit tussen TN en IPS in kwa kleurweergave. Prima schermpie en nergens last van tot zover en anders gevalletje garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Desiler schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:02:
Ik zou het je zeker aanraden, zelfs als je rond de ~100fps zit zie je het verschil enorm.
Eenmaal op 144Hz doen je ogen pijn van 60Hz.

Met jou GTX 970 moet je nog makkelijk op medium settings rond de ~100FPS halen.
In games als CS:GO en Rocket League moet de 144fps al helemaal geen probleem zijn.

De monitor die je linked is een hele goeie optie! Let wel op dat in de reviews word geklaagd over dode pixels.
Ik zou je deze aanraden: https://www.alternate.nl/...9&utm_source=tweakers.net
Merk je het verschil echt alleen in de vloeiendheid van het beeld en is het beeld ook scherper? En scheelt dit ook nog voor jou kleurweergave. De FPS verwacht ik ook niet heel veel problemen mee, als de server meewerkt dan loopt mijn kaart rond de 120 a 125 fps in PUBG. Dit is wel met wat lagere settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nichan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10 11:35
Desiler schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:06:
[...]

Bevalt het VA paneel? Hoor veel verhalen over ghosting met deze panelen. Ik zou voor een IPS of TN gaan just to be sure.
Ik heb zelf https://tweakers.net/pric...amsung-c24fg70-zwart.html, en VA is echt geweldig. Als je dan een TN-monitor ziet dan is het echt crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
jerrot schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:09:
[...]

Merk je het verschil echt alleen in de vloeiendheid van het beeld en is het beeld ook scherper? En scheelt dit ook nog voor jou kleurweergave. De FPS verwacht ik ook niet heel veel problemen mee, als de server meewerkt dan loopt mijn kaart rond de 120 a 125 fps in PUBG. Dit is wel met wat lagere settings.
Nee, het beeld is alleen vloeiend. Er is niks scherpers o.i.d. Heb je ooit 144hz in de praktijk gezien met je eigen ogen? Als je het eenmaal ziet wil je nooit meer terug kan ik je zeggen. _/-\o_
nichan schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:09:
[...]

Ik heb zelf https://tweakers.net/pric...amsung-c24fg70-zwart.html, en VA is echt geweldig. Als je dan een TN-monitor ziet dan is het echt crap.
Dat geloof ik best, alles is beter dan TN op gebied van kleur etc. Als ik de reviews lees zie ik toch wel weer klachten staan van ghosting.. maar dit hoeft natuurlijk niet op elke monitor te zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Desiler op 09-08-2018 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Desiler schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:23:
[...]
Nee, het beeld is alleen vloeiend. Er is niks scherpers o.i.d. Heb je ooit 144hz in de praktijk gezien met je eigen ogen? Als je het eenmaal ziet wil je nooit meer terug kan ik je zeggen. _/-\o_

Nee ik heb het nog nooit gezien, dus vandaar dat ik jullie advies vraag hier over :-) Ben wel heel benieuwd, jammer dat monitoren nog steeds aan de hoge kant liggen voor een fatsoenlijk scherm. Weet nog dat ik toen die p2250 voor 179 euri kon kopen :p

[...]

Dat geloof ik best, alles is beter dan TN op gebied van kleur etc. Als ik de reviews lees zie ik toch wel weer klachten staan van ghosting.. maar dit hoeft natuurlijk niet op elke monitor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf de 2788, grotere versie van die 2488 en merk daar geen ghosting. Wel een marginaal aanwezig bleeding (als het echt donker is) en hij was een fractie trager dan mijn oude Ilyama, maar verder een geod werkend scherm.

Let wel dat die 2488 een Freesync is, geen G-sync.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1