Welke videokaart (jaja weer zo een.. :) )

Pagina: 1
Acties:

• Banaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 09:37
Hoi.. ik weet dat ik vast de zoveelste alweer ben, maar ik wil graag toch even jullie advies. Ik heb de laatste 1,5 maand mijn pc'tje geleidelijk ge-upgraded en nu moet er alleen nog maar een nieuwe videokaart in. Mijn vraag is nu welke..

Ik kan gaan tot 800 gulden, maar geef de voorkeur voor rond de 600. Ik ga m voornamelijk gebruiken voor games en ik wil hem begin volgende week bestellen.

(Huidig systeem: Abit KA7, Athlon 700, 128 MB geheugen, Viper 330 en een brakke Voodoo II)

Welke moet ik kopen? Een GeForce I DDR of toch maar de duurdere GeForce II? Ik neem tenminste aan dat ik een GeForce moet kopen.. :)
En van welk merk?

Nahja.. dat zou ik dus graag even willen weten. Alvast bedankt voor jullie reacties!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 06:59

oCe

aka Dookie.

performance verschil tussen de Geforce1 en 2 is het prijsverschil niet waard. geheugen op 2 vertraagd dat ding haast man...

gewoon Geforce1 kopen. heb zelf hele goede ervaringen met de Asus V6800 Pure.

-I am Jack's wasted life.

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 15:47

alwinus

Tweaked

Je kunt het beste voor dat geld een Geforce 1 DDR kopen. De Geforce 2 is sowieso nog niet verkrijgbaar onder de 800 gulden. Zelf heb ik sinds kort een ASUS V6800 Deluxe. Hele goede ervaringen (incl. video-in/out voor de dvdeetjes). Je kan deze al kopen voor 730,-.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

TNT 2 is ook een optie, want die Athlon 700 is al 1 brok power, tezamen met een Gforce DDR een beetje overkill, maar het ligt het eraan hoe zware eisen je eraan stelt.

Als je 40/50 FPS al genoeg vindt hoef je waarschijnlijk geen Gforce te halen. Maar ik blijf zeggen dat dat puur van je eisen afhangt. Heb je bijvoorbeeld een knoeperd van een 19" monitor staan dan is het wel leuk als je ook in de hogere res. nog een acceptabel framerate haalt.

I's up to you

begrijp me niet verkeerd de Geforce is een wereldkaart en daar zit je dan ook gebeiteld mee !!

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

geforce 1 kopen

ik heb een Creative DDR kaart prima ding en goeie driver support (kijk maar ff naar de 5.22 drivers van van de week)

Verwijderd

een gewone GeForce DDR of een Voodoo5-5500 als je het geduld op kunt brengen ;).

Verwijderd

GeForce DDR

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja ik zou ook de geforce DDR halen en wat Majestic zegt kan wel kloppen, maar je wilt toch een snelle pc hebben toch?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29
Ben het niet met Majestic eens.

Je kunt nu beter een GeForce 1 DDR kopen dan een GeForce 2 of een TNT2.
TNT2 is al zwaar verouderd en als je die nu zou kopen, zou dat de bottleneck zijn van je hele systeem en dat is dus zonde van het geld.

GeForce 2 is een top kaart, maar duur. De performance t.o.v. de GeForce 1 is ook matig te noemen en het geld dus ook niet waard.

Dan blijft over de GeForce 1 DDR. Dat is gewoon een goede kaart voor nu een redelijke prijs (nog steeds belachelijk hoog maar ja).
Die presteert gewoon goed en kan heel goed in je Athlon systeem. Dan heb je echt een killersysteem!

Waar je wel op moet passen is dat je een 300W voeding in je kast hebt, anders kan de GeForce samen met de Athlon het niet goed trekken, kun je probs krijgen. Dus let daar op.

Ik hoop dat dit geholpen heeft.
Nog ff wat Pricewatch prijzen voor de kaartjes:

- Asus V6800 GeForce Pure DDR = 645,-
- Creative Annihilator Pro GeForce DDR 32MB = 578,-
- Elsa Erazor X² GeForce DDR 32MB = 649,-
- Hercules 3D Prophet DDR 32MB TV-out (OEM) = 679,-

Suc6!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 14:53

admiral866

The King Personality Disorder

Weet iemand of er ok weer verschil tussen deze bovengenoemde merken zit?

anders ga ik voor de creative

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:40
yup, dat maakt wel degelijk uit.

Is het niet in snelheid, dan is het wel in overklokbaarheid en betrouwbaarheid.

De betrouwbaarheid hangt weer grotendeels af van de drivers.

3kwp pvoutput

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Ik zou zeggen: pak de Asus of de Creative, dat zijn kaarten waarvan ik zeker weet dat ze het bijna overal doen. Datzelfde kan ik niet zeggen van die andere merken (OK, het waren toen andere kaarten, maar toch, 't is niet leuk als je merkt dat je kaart niet werkt op je mobo :()

Ik zou dus gewoon de Asus V6800 DeLuxe pakken. (ik heb zelf de V6600 DeLuxe)

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Hoi
Als je een snelle kaart wil die goed overclockbaar is moet je voor de Hercules gaan.
Pagina: 1