Beste tweakers,
Ik sta op het punt mijn trap te voorzien van Hue Lightstrips (33cm) per trede. Dit is het gewenste resultaat:

Heb daartoe deze wenslijst gemaakt:
Verlichting:
1x Hue Lightstrip 2m + adapter
1x Hue Bridge 2.1 (voor Apple Homekit)
3x Hue Lightstrip 1m extension
Connectors:
1x 10 meter losse RGBWW kabel 6-aderig
10x RGBWW stekker 6-pins type man
10x RGBWW stekker 6-pins type vrouw
Maar nu ben ik het schema aan het maken voor de aansluiting en heb ik de volgende vraag. Kan je ledstrips in serie en parrallel aansluiten? Ik ben er tot nu toe vanuit gegaan dat LEDstrips in serie moesten worden aangesloten:

Maar voor de installatie zou een parralel installatie veel beter / mooier zijn:

Voor een RGBW lay-out zou het er ongeveer zo uitzien:

In de voorbeelden zijn er 2-polige draaden gebruikt, die van mij zijn 6-polig maar het principe blijft gelijk. Mijn vraag is kunnen de LEDstrips in parallel worden geinstalleerd? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik sta op het punt mijn trap te voorzien van Hue Lightstrips (33cm) per trede. Dit is het gewenste resultaat:

Heb daartoe deze wenslijst gemaakt:
Verlichting:
1x Hue Lightstrip 2m + adapter
1x Hue Bridge 2.1 (voor Apple Homekit)
3x Hue Lightstrip 1m extension
Connectors:
1x 10 meter losse RGBWW kabel 6-aderig
10x RGBWW stekker 6-pins type man
10x RGBWW stekker 6-pins type vrouw
Maar nu ben ik het schema aan het maken voor de aansluiting en heb ik de volgende vraag. Kan je ledstrips in serie en parrallel aansluiten? Ik ben er tot nu toe vanuit gegaan dat LEDstrips in serie moesten worden aangesloten:

Maar voor de installatie zou een parralel installatie veel beter / mooier zijn:

Voor een RGBW lay-out zou het er ongeveer zo uitzien:

In de voorbeelden zijn er 2-polige draaden gebruikt, die van mij zijn 6-polig maar het principe blijft gelijk. Mijn vraag is kunnen de LEDstrips in parallel worden geinstalleerd? Heeft iemand hier ervaring mee?
[ Voor 7% gewijzigd door Delectable op 09-08-2018 16:58 ]