Hallo, ik wilde graag wat advies, mijn tv is stuk gegaan en nu moet ik een nieuwe kopen, maar ik heb niet heel veel verstand van tv's. Ik wilde graag weten of ik een 4k televisie moet kopen of niet, ook met het oog op de toekomst, dat ik niet over een aantal jaar alsnog gedwongen over moet op een 4k ook al zou die tv nog goed zijn. Op zich geen bezwaar om een 4k te kopen, maar ik zit met het probleem dat ik nog een videorecorder en een dvd speler op mijn tv aangesloten had en deze ook graag op de nieuwe wil aansluiten (ja, het is ouderwets, ik weet het), maar ik heb nog heel veel videobanden met opgenomen muziek en dergelijke die ik nog graag wel eens zou willen zien. Ik heb vernomen dat vide/dvd afspelen op een 4k televisie wel een probleem zou kunnen worden, is dat ook zo?
Vraag
Alle reacties
Zal met name moeten letten op dat je nog de juiste aansluitingen hebt, bv een SCART of S-VHS is wellicht niet overal meer aanwezig. Dus om weer met het gele stekkertje of via de antenne kabel aan te sluiten is niet zo handig.
Een upgrade naar een dvd/bluray speler met hdmi is wellicht handiger als je die nog niet hebt. Oud materiaal zal er op 4k duidelijk minder uit zien, op RTINGS.com geven ze soms wel aan dat SD materiaal bij sommige tv's er relatief goed uit ziet door de beeldverbeteraars, dus daar zou je je keuze nog een beetje van kunnen laten afhangen.
Een upgrade naar een dvd/bluray speler met hdmi is wellicht handiger als je die nog niet hebt. Oud materiaal zal er op 4k duidelijk minder uit zien, op RTINGS.com geven ze soms wel aan dat SD materiaal bij sommige tv's er relatief goed uit ziet door de beeldverbeteraars, dus daar zou je je keuze nog een beetje van kunnen laten afhangen.
Zoals eerder gezegd zit er op de meeste nieuwe tv's eigenlijk geen scart aansluiting meer en die heb je waarschijnlijk wel nodig.
Nu zijn er wel kastjes die scart omzetten naar HDMI dus een heel groot probleem hoeft dat niet te zijn.
In de pricewatch heb je keurig een filter voor scart. Check even of je inderdaad een scart aansluiting nodig hebt. Dit zijn in ieder geval de TV's met scart:
categorie: Televisies
Je bent redelijk beperkt daardoor, maar goed, zoals gezegd er zijn kastjes voor een paar tientjes die het signaal omzetten naar HDMI, dan kan je elke tv kiezen die je maar wilt.
Dan ben je ook niet beperkt tot oude TV's, maar kan je gewoon iets recents aanschaffen. Eigenlijk is het zonde om nu een nieuwe tv te kopen die geen 4k aankan, zeker als je niet van plan bent binnen 5 jaar weer een nieuwe aan te schaffen.
Nu zijn er wel kastjes die scart omzetten naar HDMI dus een heel groot probleem hoeft dat niet te zijn.
In de pricewatch heb je keurig een filter voor scart. Check even of je inderdaad een scart aansluiting nodig hebt. Dit zijn in ieder geval de TV's met scart:
Je bent redelijk beperkt daardoor, maar goed, zoals gezegd er zijn kastjes voor een paar tientjes die het signaal omzetten naar HDMI, dan kan je elke tv kiezen die je maar wilt.
Dan ben je ook niet beperkt tot oude TV's, maar kan je gewoon iets recents aanschaffen. Eigenlijk is het zonde om nu een nieuwe tv te kopen die geen 4k aankan, zeker als je niet van plan bent binnen 5 jaar weer een nieuwe aan te schaffen.
[ Voor 13% gewijzigd door Arjant2 op 09-08-2018 14:49 ]
Ik zou zowel de videorecorder als dvd (indien deze geen HDMI heeft)aan de kant doen. Zeker een videorecorder is lastig aan te sluiten zal als het kan qua beeld niet om aan te zien zijn op een 4 k tv
Tijd voor nieuwe spullen🙂.
Tijd voor nieuwe spullen🙂.
@Robinson00 Bijna alles loopt via HDMI tegenwoordig, ik vermoed dat je videorecorder en dvd-speler dat nog niet hebben. Een dvd-speler kan je eventueel vervangen voor een blu-rayspeler natuurlijk. Bij een videorecorder zal er 1 vinden met HDMI lastiger zijn. Dan wordt het dus goed kijken welke in- en uitgangen je videorecorder en tv wel hebben, waar je dan gebruik van kan maken.
Heb je al een budget voor je tv? Wat wil je er nog meer op zien?
Als je bijv ook een av-receiver hebt, is het al iets makkelijker. Die hebben vaak allerlei aansluitingen om ook oudere apparatuur op een nieuwere tv te kunnen laten zien.
Heb je al een budget voor je tv? Wat wil je er nog meer op zien?
Als je bijv ook een av-receiver hebt, is het al iets makkelijker. Die hebben vaak allerlei aansluitingen om ook oudere apparatuur op een nieuwere tv te kunnen laten zien.
Your Friendly Neighborhood Moderator
nog genoeg tv's met scart
nog genoeg tv's met scart
[ Voor 43% gewijzigd door MicGlou op 09-08-2018 19:14 ]
Hoe dan ook verstandig om je VHS tapes om te zetten naar digitaal. De kwaliteit gaat flink achteruit op den duur en al helemaal wanneer je ze weinig gebruikt. Het word ook steeds lastiger een goede VHS recorder te vinden wanneer je huidige het begeeft.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Pagina: 1