Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maicle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 21:38
Sinds kort heb ik een DS118, hier wil ik mijn Onedrive cloud opslag backuppen en vooral de foto's.
Nu werkt alles prima alleen de foto's niet omdat deze in een andere tab staan. Ze staan online op de drive onder foto's en niet onder bestanden.

Mijn vraag
Hoe kan ik de foto's die ik via de android app upload naar onedrive syncen met mijn NAS?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Synology DS118
- CloudSync

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bij Google drive is hier een "vinkje" voor maar in onedrive vind ik die niet. Ook googlen op onedrive pictures geeft geen nuttig antwoord.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:59
Ja, je hebt een programma nodig zoals SyncBack (Pro of Free). Denk dat je hiervoor wel je onedrive map moet mappen als een HD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48

Muggie

8 pm

Volgens mij kun je bij het aanmaken van een verbinding in de Cloud Sync bij een van de stappen het remote path opgeven, daar kun je je gewenste map kiezen.

Net even gekeken en ik kan een submap van root folder kiezen dus dit lijkt me gewoon mogelijk.

PSN: mug_8pm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:44
idd, gebruik synology's eigen gratis cloud sync app.

en dan instellingen aanpassen, dat hij alles download bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maicle
Bedankt voor de reacties.
Het klopt dat je de individuele mappen kan kiezen in de sync app.
Mijn probleem zit em er in dat mijn foto's niet in deze lijst staan.
Dit is een los staand deel van de Onedrive wat ik alleen online of via de app kan benaderen.

Dus mijn vraag is hoe krijg ik deze "foto-map" in de drive zichtbaar, zodat ik deze kan syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:44
goede vraag, wellicht dat je hierover even het beste contact kan opnemen met Synology support.. ?
En hun deze vraag eens stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48

Muggie

8 pm

Apart, ik heb dat onderdeel dan niet in mijn OneDrive zitten. Kun je niet gewoon de inhoud kopieren naar een van de mappen onder de normale root van je OneDrive en je sync op je mobiele device aanpassen?

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maicle
Muggie schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 17:16:
Apart, ik heb dat onderdeel dan niet in mijn OneDrive zitten. Kun je niet gewoon de inhoud kopieren naar een van de mappen onder de normale root van je OneDrive en je sync op je mobiele device aanpassen?
Dat zou inderdaad de laatste oplossing zijn dat ik 1x per maand de foto's verplaatsen naar de "gewone" mappenstructuur. Maar dat zou een beetje overdreven omslachtig zijn.
In de android app heb je alleen de optie upload aan of uit, geen locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maicle
FlorisVN schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:32:
goede vraag, wellicht dat je hierover even het beste contact kan opnemen met Synology support.. ?
En hun deze vraag eens stellen...
Die synology app werkt zoals bedoeld. Ook in windows sync kan ik de foto map niet syncen.
Heb Microsoft support gemaild met dit probleem want op de site vind je hier niks over.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Maicle schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:37:
[...]
Die synology app werkt zoals bedoeld. Ook in windows sync kan ik de foto map niet syncen.
Heb Microsoft support gemaild met dit probleem want op de site vind je hier niks over.
Weet je echt heel zeker dat die foto's alleen onder de "Foto's" tab te vinden zijn? En dat ze niet toch ook ergens anders staan? In de webinterface van OneDrive kun je geen afbeeldingen direct uploaden naar de "Foto's" tab, en heb je als je daar op de settings (het tandwieltje) klikt, de keuze uit: "Foto's weergeven uit Map Afbeeldingen" of "Foto's weergeven uit Alle mappen".

Dat klinkt toch echt alsof alles wat daar zichtbaar is, ook als bestand beschikbaar zou moeten zijn...

En als ze echt alleen onder de "Foto's" tab staan, hoe zijn ze dan geupload naar OneDrive?

[ Voor 6% gewijzigd door Cpt.Morgan op 16-08-2018 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maicle
Vanuit Microsoft heb ik verschillende oplossingen aangedragen gekregen, ze hebben hun best gedaan.

Uiteindelijk bleek dat de foto's inderdaad wel ergens opgeslagen werden in de "afbeeldingen-map", alleen was deze "afbeeldingen-map" ergens in een onlogische map verstopt. (of een oude map afbeeldingen of per ongeluk verplaatst...)
Ik kwam er achter door te zoeken naar "camera" van camera-upload.
Gelukkig kon in de map verplaatsen naar een logische locatie en ging de upload automatisch mee.

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijzje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-08-2024
Maicle schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 07:59:
Vanuit Microsoft heb ik verschillende oplossingen aangedragen gekregen, ze hebben hun best gedaan.

Uiteindelijk bleek dat de foto's inderdaad wel ergens opgeslagen werden in de "afbeeldingen-map", alleen was deze "afbeeldingen-map" ergens in een onlogische map verstopt. (of een oude map afbeeldingen of per ongeluk verplaatst...)
Ik kwam er achter door te zoeken naar "camera" van camera-upload.
Gelukkig kon in de map verplaatsen naar een logische locatie en ging de upload automatisch mee.

Bedankt voor het meedenken!
Goede tip ik had hetzelfde , werkt nu als een tierelier thnx
Pagina: 1