Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb op dit moment mijn telefoon (Samsung Galaxy S7) dmv een ventilatieroosterclipje in mijn auto gemonteerd. En dan een los usb-kabeltje om te laden. Dit werkt wel en ziet er redelijk netjes uit, alleen moet je hem altijd met 2 handen vastmaken, omdat dat clipje anders los gaat van het vent.rooster en daarna nog eens pielen met het micro-usb kabeltje.

Dit kan makkelijker. Ik kom de oplossing van Brodit tegen, waarbij je specifiek voor je auto een stevige bevestiging bestelt en daarbij specifiek voor je telefoon een clip met daarin een oplaadbevestiging, zodat je de telefoon alleen maar in de houder hoeft te klikken. Ideaal, alleen de prijs is fors. Vooral omdat ik misschien over een jaar alweer een andere telefoon heb en dan voor 80+ euro opnieuw het specifieke telefoongedeelte moet bestellen.

Weet iemand nog alternatieve oplossingen om je telefoon stevig in de auto te bevestigen inclusief een vaste oplaadaansluiting? (dus geen los kabeltje dat je moet inpluggen)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Palomar Ik maakte gebruik van een Micro-USB magnetische verbinding. Dan hoefde ik dus slechts de aansluiting in de buurt van de onderkant van de telefoon te houden om heb vast te maken. Beviel me uitstekend! Die dingen zijn goed verkrijgbaar via Aliexpress, Banggood, eBay enzovoorts. Ik had er dan ook een bij mijn bed en computer liggen, zodat ik overal magnetisch kon verbinden. Het grootste voordeel is ook dat je Micro-USB-poort niet slijt! Die dingen blijven toch altijd erg kwetsbaar.

Ik vind die fan-mounts trouwens ook ideaal, vanwege de positie die de telefoon dan krijgt. Niet in het raam, maar duidelijk in beeld (in je gezichtsveld).

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61oQ4b%2BkpGL._SX425_.jpg

Nu met USB-C valt het nog wat tegen, wat er op de markt is. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Room42 op 09-08-2018 13:07 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Brodit heeft ook universele mounts die op die toestel specifieke lijken... daarvan kan je de klem verstellen en de locatie van de oplader verplaatsen... die hebben wij hier ook in de bedrijfsauto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Palomar schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:56:
Ik heb op dit moment mijn telefoon (Samsung Galaxy S7) dmv een ventilatieroosterclipje in mijn auto gemonteerd. En dan een los usb-kabeltje om te laden. Dit werkt wel en ziet er redelijk netjes uit, alleen moet je hem altijd met 2 handen vastmaken, omdat dat clipje anders los gaat van het vent.rooster en daarna nog eens pielen met het micro-usb kabeltje.

Dit kan makkelijker. Ik kom de oplossing van Brodit tegen, waarbij je specifiek voor je auto een stevige bevestiging bestelt en daarbij specifiek voor je telefoon een clip met daarin een oplaadbevestiging, zodat je de telefoon alleen maar in de houder hoeft te klikken. Ideaal, alleen de prijs is fors. Vooral omdat ik misschien over een jaar alweer een andere telefoon heb en dan voor 80+ euro opnieuw het specifieke telefoongedeelte moet bestellen.

Weet iemand nog alternatieve oplossingen om je telefoon stevig in de auto te bevestigen inclusief een vaste oplaadaansluiting? (dus geen los kabeltje dat je moet inpluggen)
Heeft de S7 draadloos opladen ?
Er zijn vele modellen QI chargers te vinden, die universeel te gebruiken zijn.
Ik heb er één van Hoco, die laadt mijn Iphone en de S8 prima op in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
MicGlou schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:05:
Brodit heeft ook universele mounts die op die toestel specifieke lijken... daarvan kan je de klem verstellen en de locatie van de oplader verplaatsen... die hebben wij hier ook in de bedrijfsauto's.
ik zie het inderdaad. Alleen zit je dan nog wel met micro usb. Een volgende telefoon heeft ws. usb-c. Dan moet je alsnog een nieuwe...
FreshMaker schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:07:
[...]

Heeft idd draadloos laden. Zal es kijken of er bij dat merk dat jij noemt iets bij zit :)
Room42 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:01:
@Palomar Ik maakte gebruik van een Micro-USB magnetische verbinding. Dan hoefde ik dus slechts de aansluiting in de buurt van de onderkant van de telefoon te houden om heb vast te maken. Beviel me uitstekend! Die dingen zijn goed verkrijgbaar via Aliexpress, Banggood, eBay enzovoorts. Ik had er dan ook een bij mijn bed en computer liggen, zodat ik overal magnetisch kon verbinden. Het grootste voordeel is ook dat je Micro-USB-poort niet slijt! Die dingen blijven toch altijd erg kwetsbaar.

Ik vind die fan-mounts trouwens ook ideaal, vanwege de positie die de telefoon dan krijgt. Niet in het raam, maar duidelijk in beeld (in je gezichtsveld).

[afbeelding]

Nu met USB-C valt het nog wat tegen, wat er op de markt is. :)
Wel handige oplossing idd, maar niet helemaal wat ik zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
FreshMaker schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:07:
[...]

even gekeken, maar lijkt vnl. montage in het ventilatierooster of met een zuignap Vind eigenlijk van Brodit wel mooi dat het echt vast op je dashboard zit. Al kom je dan op iets automerk/type-specifiek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier een ball-mount type, op het dashboard geplakt.
Van die stevige 3M tape, werkt al 2j prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Palomar schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:39:
[...]

ik zie het inderdaad. Alleen zit je dan nog wel met micro usb. Een volgende telefoon heeft ws. usb-c. Dan moet je alsnog een nieuwe...
Die zijn er ook... even goed zoeken :)
Pagina: 1