Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDeks
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-06 13:39
Goedemiddag Tweakers,

Ik wil graag een nieuwe tv aanschaffen met een (beperkt) budget van 1000 euro. De TV zal vrijwel alleen maar voor mijn PS4 zijn. Het zou natuurlijk mooi zijn als de tv al wel klaar is voor het moment dat er een nieuwe playstation op de markt komt.

Ik ben zelf op de Sony KD 55xe9005 uitgekomen. Deze is momenteel duurder dan 1000 euro maar is geregeld ergens te krijgen in een aanbieding zodat hij uitkomt onder de 1000.
pricewatch: Sony KD-55XE9005 Zwart

Omdat deze TV bij steeds minder winkels nog verkrijgbaar is vraag ik me af of dit wel de beste koop is. Is er iemand die soortgelijk research heeft gedaan?

Wat is de beste 55' TV voor gaming die nu verkrijgbaar is voor een budget van ongeveer 1000 euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-06 12:52
Ik zou in dat geval voor deze TV gaan:
pricewatch: Samsung UE55NU8000 Zwart

Dit model ondersteunt VRR en Free-Sync, heeft een extreem lage inputlag, motion interpolation in game mode en een snel paneel. De genoemde Sony TV is beter voor films kijken, maar de Samsung sluit een stuk beter aan op je wensen voor gaming.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@TMDeks Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies dus je topic is die kant op gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDeks
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-06 13:39
ah excuus @S1NN3D Bedankt voor het verplaatsen!

Bedankt @Major_ton Ik ga naar deze TV kijken. Ik vind de Sony's vaak qua uitstraling er erg mooi uitzien. Weet jij misschien ook wat de beste Sony TV is die ik voor dit bedrag kan krijgen?

Als er nog meer opties zijn dan hoor ik het graag zodat ik uit een aantal kan kiezen.

heel erg bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:56
Wil je perse een Sony met een budget van 1000 euro dan is dat wel het beste toestel wat je kan kopen.
De Samsung die @Major_ton noemt is beter voor gamen dat klopt, maar met 34ms inputlag op 4k is het ook toestel ook weer niet supertraag (ter vergelijk Samsung 18ms).
Het ligt er een beetje aan wat voor games je speelt en of je die lag acceptabel vindt.
Anders kom je toch bij die Samsung uit.

Overigens is de (opvolger) XF serie van Sony voor gaming een stuk beter dan de XE serie. Die zit op 24ms.
Als je perse Sony wil en je kan je budget iets oprekken dan zou dat een optie zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Arjant2 op 10-08-2018 08:45 ]